Bjorn_ Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 9 players Converter Pre-flop: (9 players) Hero is BB with 6:spade: 7:heart: 7 folds, SB calls, Hero checks. SB öppningssynar och jag checkar bakom med 67o, känns standard? Flop: A:spade: 7:spade: 4:club: (2SB, 2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Träffar mellanparet och en bet känns ju tämligen obligatorisk. Turn: 2:diamond: (2BB, 2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Tvåan är ju lite av ett scarecard här men jag antar att jag måste fortsätta betta? River: 3:club: (4BB, 2 players) SB bets, Hero ??? Jaha, så har fanskapet helt plötsligt vaknat, allt som krävs är ju en femma för stege. Mot en aggresiv spelare som mig känns det ju inte heller helt otroligt att han har slöspelat ett ess hela vägen. Men det kan ju också vara en desperationsbluff och jag har ju trotts allt näst högsta paret. Vad spel rekomenderar du? Fold, syn eller höja för värde? /Bjorn Citera
Boffo Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Svårt att säga nått otroligt insiktsfullt. Men utan read brukr jag iaf syna rivern i sådana här lägen. Rätt ofta sådana här donkbets på rivern visar sig vara bluffar... tror inte det kan vara något ofantligt fel att syna om man inte vet att FI är väldigt passiv och inte bluffar. höja för värde lär väl vara svårt, då ska han alltså ha en sämre hand än din och hitta syn? så jag säger:syyyyn! Citera
anegym Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Lurigt läge på rivern. Höja för värde tycker jag inte.. Du får inte syn av en hand du slår där... Om du ska syna eller inte beror mycket på vilken read du har på motståndaren.. Jag tror jag skulle synat om jag inte har en read som säger annat. Men det känns ju onekligen som du förlorar den här potten mer än du vinner den. Om en syn är korrekt är den nog marginel, kan inte vara ett stort fel att lägga sig. Problemet med att lägga sig är att en observant spelare kan bluffa en mer på river, vilket kan bli jobbigt. Lägger du dig en gång i ett sådant här marginellt läge, bör man nog syna nästa.. Sammantaget: jag skulle synat mot de flesta men tror inte att det är fel att lägga, så länge man hittar syn nån gång. Citera
therussian Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jag hade synat. Jag är dock inte helt övertygad om att hans bet tillräckligt ofta betyder ex missat färgdrag för att en för att en syn ska vara lönsam men sånt där gör mig alltid misstänksam. Jag håller med de andra om att du inte får syn av en sämre hand om du höjer för värde. Citera
Recommended Posts