Gå till innehåll

Nordiska Mästerskapet 2006, Polen - INSTÄLLT!


grebban

Recommended Posts

Lite funderingar................ Är det verkligen bara 3 personer anmälda till NM? Tittade i 24h:s pokerklient, och där finns endast 3 st. Enligt tidigare inlägg i tråden är det bara ca 90-100 platser kvar. Om Grebban lägger in alla som har anmält sig så kommer jag och säkert flera med mig att göra likadant. Det känns inte som nån bra idé att lägga 2500€ om det inte blir ens halvfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ta inte illa upp av följande (det är utdrag ur min blogg idag, därav den hånfulla stilen), men ni måste ärligt talat hitta någon som kan skriva säljande texter som inte är överfulla av grammatiska fel. Ert senaste pressmeddelande sprids typ som ett skämt över MSN just i detta nu...

 

Här är i alla fall vad jag skrivit om det:

 

”Grebbestad Event HB i samarbete med 24h-poker kommer under detta samarbe att genomföra Nordiska Mästerskapen 2006 i poker, Texas Holdem.”

 

Jadu. Man inleder med att skriva om samarbetet, sedan kommer den härliga textraden ”under detta samarbe” – förutom det blatanta stavfelet så är ju grammatiken inte lite konstig.

 

”Grebbestad Event har sedan många år arbetat med flertalet olika företag i och utanför sverige med div. olika event.”

 

Denna mening är inte så dålig faktiskt. Även om det skulle kunna gå att omskriva bättre, dessutom ogillar jag användningen av förkortningar i officiella meddelanden. Men att skriva Sverige med liten bokstav – seriöst, hur fan mår Grebban? Egentligen? Jag menar, sådant får man väl lära sig redan i lågstadiet...

 

”I huvudsak arrangerar Grebbestad Event pokerevent i samarbete med olika pokersaiter.”

 

Huruvia man ska använda ordet ”pokerevent” går väl att debattera, det finns väl båda för- och nackdelar med att ”event”. Men att skriva ”pokersaiter”? Antingen får de väl använda ”pokersiter”, även om jag själv föredrar försvenskningen ”pokersajter”. Men ”saiter”? Det är väl inte sierskan Saida som detta pressmeddelande handlar om?

 

”Tidigare event som genomförsta är:”

 

Hur ”genomförstar” man ett event? Om man nu stavar som en dyslektisk sexåring får man väl fan i alla fall se till att använda sig av Words spellcheck för att undvika sådana här fel?

 

” Samtliga ovan evenemang har genomförts i sverige, samt att det kommer under våren 2007 att genomföras en turnering med över 700 deltagare i sverige.”

 

Förutom klumpigheten i meningen så återkommer här Sverige med liten bokstav.

 

”På bifogade dokument så framgår att det nu är Nordiska Mästerskapen som skall genomföras, och med anledning av den höga inlöps summan samt prispott kommer den inte att spelas i sverige utan att förläggas till Polen i år.”

 

Oj. Oj. Oj. Herregud. Herre-jävla-gud. För det första så är prefixet ”på” katastrofalt fel – ska man nu skriva som man har gjort så bör prefixet ”av” användas, alltså ”Av bifogade dokument”. Ordet ”så” känns onödigt. ”Att det nu är NM” som ska genomföras känns sådär halvkallt, sedan ser vi prov på fantastiskt nyskapande av det svenska språket när man kombinerar både ett stavfel och en särskrivning i ”inlöps summan”. Vad fan är en inlöpssumma? Det låter som något som djur som löper måste betala. ”Samt prispott” – här ska ju naturligtvis prispott vara i bestämd form – alltså ”prispotten”. Sverige med liten bokstav igen då. Däremot har man stavat Polen med stor. Alltså vet man att länder stavas med stor bokstav i början, men väljer att ignorera detta när det gäller just Sverige?

 

Själva pressmeddelandet då. ”Prispotten kan uppgg till över 4 miljoner kronor. Turneringen bestgr av nordens skickligaste spelare som kvalificerat sig via http://www.24hpoker.com.'>http://www.24hpoker.com. Eller genom direktinköp för 2 500 via GrebbestadEvent@telia.com”.

 

Okej. Ärligt talat, det kanske är läge att kolla så att svenska tecken kommer med när man gör en PDF? Det ser ju inte alls gravt oproffsigt med att ett g med accent ersätter alla å. Sedan har vi det här med stor/liten bokstav igen – Nordens borde ju vara med stor. Och att inleda en mening med eller? Och köper man in sig via e-post? Och Nordens skickligaste spelare – kvalar de verkligen in via 24hpoker? Jag trodde att rika nötproffs oftast hostar upp inköpet istället för att grinda satelliter...

 

Sedan om satelliterna, ”... och därigenom förtjäna en plats i mästerskapet”. Förtjäna? Det låter bara löjligt. Man vinner platsen, punkt slut, man förtjänar inte den (om inte upplägget är ändrat, typ ”jag torskade med AA mot AK på bubblan, jag förtjänade en plats eftersom jag var favorit” ger en plats).

 

”Se pokerlobbyn på http://www.24hpoker.com för mer information om turneringarna, eller via http://www.grebbestadevent.com”'>http://www.grebbestadevent.com” - ja, ”eller via”? Vad ska man säga – vad är det för fel på Mer information om turneringen finns på http://www.24hpokwe.com och http://www.grebbestadevent.com eller liknande?

 

”lunch, tvårättersmiddag, under två dagar och buy-in” – kommatecken på fel ställe.

 

”Samtliga deltagare har fritt inträde till Hotellets internationella” – sedan när ska hotellets skrivas med stor bokstav?

 

Sedan så är det skönt att ”online poker” särskrivs i beskrivningen om 24H.

 

Ah, just det, och bifogat finns även samma mejl som jag tidigare hånade, det där man skröt med att hotellet var en av Hitlers tillflyktsorter under andra världskriget. Marknadsföra ett hotell med Hitler känns lite som att försöka få barn att sluta äta godis genom att låsa in dem i en godisaffär. Eller något, för att dra en obskyr liknelse. Och inleda en mening med eller följt av en mening som inleds med och. Men å andra sidan är det medvetet, så blir liksom inte så himla fel, min personliga stil liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, jag är medveten om att min text innehåller diverse stavfel och säkert ett och annat syftningsfel, jag orkade inte korrekturläsa den. Trots allt så är det ju bara mina egna tankar och inget officiellt meddelande, så korrläsning kändes tidskrävande och onödigt...

 

"Huruvia" = nöten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sopot är ett verkligen fint ställe, ja vill dit !!!! Vad kostar det månne om man vill ha med en icke spelande person ( flickvännen :( )

 

Inga problem.....

Vilkoret är att hon får ta sig till sopot för egen "maskin" samt ordna ngt boende.

Och vi kan ordna så att en person per spelare skulle kunna få tillträde till spelområdet, om det inte blir allt för många som lika. För då förbehåller vi oss rätten att säga nej, men hoppas att du träffat oss tidigare så vet du att vi fixar det mesta :lol: (tårta på kalas?? :oops: )

 

/Grebban

 

 

 

 

Hur ska man förstå det här med "tårta på kalas??".. För min del verkar det ung som;"Vi kommer ju ordna med östeuropeiska horor till alla sugna så varför i h-e vill han ta med flickvännen??"..... Snäppet värre än hitlerassociationerna tror jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man förstå det här med "tårta på kalas??".. För min del verkar det ung som;"Vi kommer ju ordna med östeuropeiska horor till alla sugna så varför i h-e vill han ta med flickvännen??"..... Snäppet värre än hitlerassociationerna tror jag....

 

Kritik i all ära, men det där säger mer om dig och dina fördomar mot östeuropa. Tänka innan man postar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kritik i all ära, men det där säger mer om dig och dina fördomar mot östeuropa. Tänka innan man postar?

 

I helvete det gor. Det ar forbannat klumpigt uttryckt och det handlar inte om fordomar mot osteuropa eftersom det knappast handlar om geografi har. "Tarta pa kalas"-parentesen kan mycket val tolkas som att de kan ordna prostituerade nar fragan ar om man kan ta med dig sin flickvan. Hittills har ingen dementerat att det faktiskt ar prostitution det ror som om heller.

 

Sager som Hjort en gang sa: "Det ar ingen fordom om det ar sant" och prostitutionen ar mer utbredd i osteuropa an i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, jag är medveten om att min text innehåller diverse stavfel och säkert ett och annat syftningsfel, jag orkade inte korrekturläsa den. Trots allt så är det ju bara mina egna tankar och inget officiellt meddelande, så korrläsning kändes tidskrävande och onödigt...

 

"Huruvia" = nöten!

 

Känns ju som att dina synpunkter passar bäst i ett email till författaren av pressmeddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare på Er alla.

 

Här var det många och hårda ord på en gång inför en pokerturnering i annat land...

 

Tårta på kalas...

Nej och åter nej till liggande förslag. Givetvis menar jag att vi är väl där för att spela poker en hel helg dygnet runt. Poker = tårta, lyxhotel=kalas

:P

 

Vänligen

Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, jag är medveten om att min text innehåller diverse stavfel och säkert ett och annat syftningsfel, jag orkade inte korrekturläsa den. Trots allt så är det ju bara mina egna tankar och inget officiellt meddelande, så korrläsning kändes tidskrävande och onödigt...

 

"Huruvia" = nöten!

 

Känns ju som att dina synpunkter passar bäst i ett email till författaren av pressmeddelandet.

 

Känns som om det kan finnas ett visst allmänintresse av att läsa det jag skrev om hela grejen. Dessutom kommer väl säkert ansvariga att läsa denna tråd också. Och sedan så skiter jag fullständigt i om jag scorar popularitetspoäng i Pokersverige eller inte, de människor jag vill ska tycka om mig gör nog det ändå, resten känns rätt oviktiga... (för att lägga till lite irrelevant svammel, kan ju inte svara kort en gång i livet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, jag är medveten om att min text innehåller diverse stavfel och säkert ett och annat syftningsfel, jag orkade inte korrekturläsa den. Trots allt så är det ju bara mina egna tankar och inget officiellt meddelande, så korrläsning kändes tidskrävande och onödigt...

 

"Huruvia" = nöten!

 

Känns ju som att dina synpunkter passar bäst i ett email till författaren av pressmeddelandet.

 

Känns som om det kan finnas ett visst allmänintresse av att läsa det jag skrev om hela grejen. Dessutom kommer väl säkert ansvariga att läsa denna tråd också. Och sedan så skiter jag fullständigt i om jag scorar popularitetspoäng i Pokersverige eller inte, de människor jag vill ska tycka om mig gör nog det ändå, resten känns rätt oviktiga... (för att lägga till lite irrelevant svammel, kan ju inte svara kort en gång i livet)

 

Vad för allmänt intresse? Du framför inga relevant till topic, bara klankar ned på författaren och försätter han i en potentiell pinsam situation. De flesta kan väl säkert se själva att det finns några stavfel i texten utan att du lär oss.

 

Edit: observera att detta handlar om ditt inlägg om stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om den här tråden fullständigt har spårat ur. Jag skulle än en gång vilja veta:HUR MÅNGA ÄR GARANTERAT ANMÄLDA TILL NM?????

 

Sen vill jag också tillägga att Parre har helt rätt i att tycka saker om pressmeddelandet, och annat, detta är ett forum för åsikter, även obekväma sådana. Jag skulle skämmas om jag var Grebbestad Event att skicka ut inbjudningar och pressreleaser som är så ofattbart oproffsigt gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickol:

 

Tycker personligen att det är relevant och att det tyder på en oproffsighet från arrangörernas sida, dessutom så klankade jag ju inte ner på författaren utan bara på pressmeddelandets innehåll. Och jag beskrev faktiskt VAD som var fel och VARFÖR det var fel - alltså ger jag författaren av meddelandet möjligheten att ta del av begångna fel, dra lärdom av dessa och förhoppningsvis inte upprepa dessa.

 

Tycker själv inte att det är fel att posta detta i en tråd som handlar om detta event och det verkar ju vara flera andra som också gör det så visst allmänintresse finns det väl. Hur stort har jag ingen aning om... dessutom är jag en attention whore by nature, klart jag går ut med det på ett publikt internetforum istället för i ett privat mejl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare på Er alla.

 

Här var det många och hårda ord på en gång inför en pokerturnering i annat land...

 

Tårta på kalas...

Nej och åter nej till liggande förslag. Givetvis menar jag att vi är väl där för att spela poker en hel helg dygnet runt. Poker = tårta, lyxhotel=kalas

:P

 

Vänligen

Grebban

 

 

Ok Grebban.. Lustig förklaring iofs.. Men om det är så att jag hade helt fel så ber jag om ursäkt.. Hoppas ert arrangemang flyter på som planerat och att alla blir glada..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare på Er alla.

 

Här var det många och hårda ord på en gång inför en pokerturnering i annat land...

 

Tårta på kalas...

Nej och åter nej till liggande förslag. Givetvis menar jag att vi är väl där för att spela poker en hel helg dygnet runt. Poker = tårta, lyxhotel=kalas

:P

 

Vänligen

Grebban

 

 

Ok Grebban.. Lustig förklaring iofs.. Men om det är så att jag hade helt fel så ber jag om ursäkt.. Hoppas ert arrangemang flyter på som planerat och att alla blir glada..

 

Inga problem Rambo ;)

 

Garanterat till NM just nu är 49 spelare per dagens datum.

 

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickol:

 

Tycker personligen att det är relevant och att det tyder på en oproffsighet från arrangörernas sida, dessutom så klankade jag ju inte ner på författaren utan bara på pressmeddelandets innehåll. Och jag beskrev faktiskt VAD som var fel och VARFÖR det var fel - alltså ger jag författaren av meddelandet möjligheten att ta del av begångna fel, dra lärdom av dessa och förhoppningsvis inte upprepa dessa.

 

Tycker själv inte att det är fel att posta detta i en tråd som handlar om detta event och det verkar ju vara flera andra som också gör det så visst allmänintresse finns det väl. Hur stort har jag ingen aning om... dessutom är jag en attention whore by nature, klart jag går ut med det på ett publikt internetforum istället för i ett privat mejl :)

 

 

Tjenare Parre.

 

För min del får du gärna ha åsikter om det som har gått ut, och hur det har varit formulerat osv.

För detta har du gjort på de flesta arrangemang som vi anordnat. Men som ovan, inga problem för mig. :P

 

Sedan kan jag inte se kopplingen till att detta är "Kalle Anka-poker" (annan som postade uttrycket) då tidigare arrangemang har fungerat perfekt, så som WCC. M.O.P, E.P.C samt Norska Mästerskapen.

 

Men jag tror att det trotts detta har gått fram till pokerspelare att detta gäller ett evenemang i Polen, och vad inköpen är samt vilka datum som gäller.

 

Vänligen

Grebban :heart::lol::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med dom 100-110 som var anmälda per den 18/9. Har så många dragit sig ur? och i så fall varför?
¨

 

Nupp, de 110 va bokade sateliter, de 49 som jag nämner är direktkvalade via 24h-poker.

 

Så exakt antal har jag inte, men def. är det inte mindre än 159 spelare som skall med.

Därefter plockar vi från 110 bokade sateliter till de som vill göra direktinköp.

 

Hoppas du förstod !!

 

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med dom 100-110 som var anmälda per den 18/9. Har så många dragit sig ur? och i så fall varför?
¨

 

Nupp, de 110 va bokade sateliter, de 49 som jag nämner är direktkvalade via 24h-poker.

 

Så exakt antal har jag inte, men def. är det inte mindre än 159 spelare som skall med.

Därefter plockar vi från 110 bokade sateliter till de som vill göra direktinköp.

 

Hoppas du förstod !!

 

/Grebban

 

 

Ehhhhh????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...