Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Wheee... färdigtkodat. :D

Nu ska det bara laddas upp. :)

jackbalsam, förhoppningsvis så ska det funka, det finns en QVGA version i H.264 som (om jag gjort allt rätt) ska funka i iPod G5.

Anytime soon! :D

- QoS

Postad
Det går alldeles utmärkt att se det på datorn.

Har man t ex en Zen Vision:M (den kewlaste PMP idag) så kan man tom. se xviden på spång. :)

Enjoy! :D

- QoS

Fan vad gammal man känner sig, det där var ju totalt obegripligt. :D

• 1 month later...
Postad

Nu har vi spelat in kommentarerna till #002. :D

Men det verkar som ljudet tappar mer synk desto längre tid man spelat in. :(

Någon som har kolla på Camtasia? Är det kanske ett känt fel?

Vid inspelning brukar det variera i FPS i Camtasia, men när man gör ljudredigeringen så står det inställt på 10 fps konstant, kan det vara nån fin inställning jag missat?

All hjälp uppskattas! :D

- QoS

Postad
Nu har vi spelat in kommentarerna till #002. :D

Men det verkar som ljudet tappar mer synk desto längre tid man spelat in. :(

Någon som har kolla på Camtasia? Är det kanske ett känt fel?

Vid inspelning brukar det variera i FPS i Camtasia, men när man gör ljudredigeringen så står det inställt på 10 fps konstant, kan det vara nån fin inställning jag missat?

All hjälp uppskattas! :D

- QoS

Vet inte ens om jag uppfattat vad problemet är och vet inte heller vad Camtasia är för något. Men det är i alla fall ett känt problem att filmer som konverteras till iPod med programmet Videora iPod Converter tappar ljudsync. I det fallet löses det med ett verktyg kallat AviSynth. Kanske är något liknande problem med Camtasia?

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

http://www.pspvideo9.com/forums/viewforum.php?f=18

http://www.avisynth.org (sidan nere för tillfället iaf)

Postad

Lunkan88, det är inte konverteringen till iPod-formatet som strular, det Camtasia (själva programmet för screencapture och lägga på ljudet) som strular. :(

- QoS

Postad

Ska köra ljudet lite i GoldWave så får vi ser hur det går.

Tyvärr så muppade sig mitt grafikkort igår, hoppas att jag får till det under dagen så att podcasten blir klar snart.

- QoS

Postad

Update! :)

Gjorde så att vi synkade mot vissa nyckelhänder, så det är en relativt stor offset i första segmentet (ca. 30 min snack) som i slutet ska ligga bra i synk. :)

Har encodat järnet ikväll (har QT-versionen kvar dock), ska köra igång uploaden inatt så uppdateras RSSen imorgon.

Soon, soon... :)

- QoS

• 4 months later...
Postad

CODEC is the shiit! :)

Vi har inte tittar mer på det hela, ev. så kickar vi igång en audiopodcast till hösten med lite löst snack liknande diggnation - drunk guys talking about pokah. :D

- QoS