nekaren Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Hej och välkomme till min dagbok! Detta blir det första och troligtvis tråkigaste inlägget i den här tråden. Nedan presenteras lite bakgrund och om mig och en introduktion till mina förutsättningar i pokerdjungeln. Bakgrundsfakta: -Spelat poker i cirka tre år varav 98% online. Jag är student och har därav haft en del tid att lägga på spel och pokerböcker. -Första året byggdes rulle, sedan levde jag hyfsat gott på pokern i ca 6 mån då jag spelade 5/10 NLT och hade en rulle på mellan 15 och 20 maxinköp. -Kom sedan på hur osocial jag hade blivit och slutade spela poker helt i ca 6 mån under vilka jag investerade resterande rulle i vin kvinnor och sång. -I våras började det suga i pokertarmen igen och jag lyckades (med en massa flyt) gå från 300€ till ca 15k € på drygt två månaden. Ngn gång i september när jag fortfarande trodde att jag var oslagbar fick jag en rejäl bläcka som tillsammans med lite motflyt resulterade i att jag på en vecka återigen var nere på 300€. Sedan dess har jag inte varit motiverad att spela. Förutsättningar Jag tror att jag har lärt mig en hel del av mina tidigare misstag, och hoppas att risken att tappa hela rullen om jag skulle komma igång igen har minskat radikalt. Dock är jag inte så naiv (alt. känner mig själv för väl) att jag säger att det inte kommer att hända igen. Trots detta är jag övertygad om att jag har talang och potential att vara en vinnande spelare på de högsta nivåerna. Dock har jag bara satt in totalt 150$ (under mina första två mån) på poker och är stolt över att inte ha fallit för frestelsen att sätta in mer. Nu har dock förutsättningarna ändrats något då jag har blivit erbjuden stejk (hatar försvenskade ord, men i det här fallet gör jag ett undantag)! Villkor: Summa: 2000$ Limits: 20 inköp, jag har dispens att skotta på högre nivåer förutsatt att jag har minst 10 inköp kvar på kontot på den högre nivån efter misslyckad skottning. Mao oftast 20 inköp kvar på