nekaren Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Hej och välkomme till min dagbok! Detta blir det första och troligtvis tråkigaste inlägget i den här tråden. Nedan presenteras lite bakgrund och om mig och en introduktion till mina förutsättningar i pokerdjungeln. Bakgrundsfakta: -Spelat poker i cirka tre år varav 98% online. Jag är student och har därav haft en del tid att lägga på spel och pokerböcker. -Första året byggdes rulle, sedan levde jag hyfsat gott på pokern i ca 6 mån då jag spelade 5/10 NLT och hade en rulle på mellan 15 och 20 maxinköp. -Kom sedan på hur osocial jag hade blivit och slutade spela poker helt i ca 6 mån under vilka jag investerade resterande rulle i vin kvinnor och sång. -I våras började det suga i pokertarmen igen och jag lyckades (med en massa flyt) gå från 300€ till ca 15k € på drygt två månaden. Ngn gång i september när jag fortfarande trodde att jag var oslagbar fick jag en rejäl bläcka som tillsammans med lite motflyt resulterade i att jag på en vecka återigen var nere på 300€. Sedan dess har jag inte varit motiverad att spela. Förutsättningar Jag tror att jag har lärt mig en hel del av mina tidigare misstag, och hoppas att risken att tappa hela rullen om jag skulle komma igång igen har minskat radikalt. Dock är jag inte så naiv (alt. känner mig själv för väl) att jag säger att det inte kommer att hända igen. Trots detta är jag övertygad om att jag har talang och potential att vara en vinnande spelare på de högsta nivåerna. Dock har jag bara satt in totalt 150$ (under mina första två mån) på poker och är stolt över att inte ha fallit för frestelsen att sätta in mer. Nu har dock förutsättningarna ändrats något då jag har blivit erbjuden stejk (hatar försvenskade ord, men i det här fallet gör jag ett undantag)! Villkor: Summa: 2000$ Limits: 20 inköp, jag har dispens att skotta på högre nivåer förutsatt att jag har minst 10 inköp kvar på kontot på den högre nivån efter misslyckad skottning. Mao oftast 20 inköp kvar på tidigare nivå. För turneringar är tumregeln 5% av rullen i inköp inkl. rebuys, men det kan förekomma ad hoc lösningar. Vinst/förlust: Jag får 50% av vunna dollars och tar inga förluster. Spel: Nästan uteslutande NLT cash game, men tar ibland en detour på PLO samt tourneys. Jag föredrar heads up och short handed play och kommer troligtvis sällan gå över 6-max. Jag på pokerforum Det är nog ytterst få som vet vem jag är här på forumet, jag har inte varit särskilt aktiv men dock en uppmärksam (och tacksam) läsare sedan jag började spela. Startade dock en ny användare för den här dagboken då jag tycker att det är trevligt att vara hyfsat anonym. Den här dagboken skrivs främst för min egen skull men jag hoppas även att den ska kunna bidra med insikt och underhållning till så många som möjligt här på forumet. Syfte/Innehåll Jag tycker att det är ganska roligt att skriva, men jag ska trots det försöka att hålla ner längden på inläggen, både för er och min egen skull (tar ju tid!). Jag hoppas att den här tråden ska hjälpa mig att tänka igenom mitt spel i efterhand och därigenom hjälpa mig med disciplin. Jag kommer därför att presentera mina framsteg/bakslag när jag tycker att jag har något intressant att säga. Jag kommer också att vara otroligt tacksam för feedback samt gliringar när jag gjort bort mig. Alltid trevligt att veta att folk läser vad man skriver. Status: Väntar på överföring av pengar via NETELLER, kommer troligtvis igång med spelandet i mitten av nästa vecka. Har inte valt pokersajt ännu, men ser ut att bli multipoker. Vinst/Förlust: 0$
ladatarzan Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Multipoker är väl ganska dött såhär efter splitten med Party.
gdaily Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Multipoker är väl ganska dött såhär efter splitten med Party. Nejdå. Kräver du 40K inloggade spelare så är det så klart dött med 4K spelare...
nekaren Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Ok, har inte lirat där på länge, men med tanke på att jag är van vid B2B så ska det nog gå bra. Kanske till och med är positivt då man kan få vara shorthanded längre på ett bord innan det fylls. Vet någon förresten om det fortfarande är enkelt att göra inter account transfers på multi?
nekaren Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jaha, så har man börjat spela med stejkade pengar. En underlig känsla måste jag säga! Har hittills hunnit med fyra sessioner och det har gått väldigt knackigt i början. Jag tycker att spelet är väldigt märkligt hittills på multi, inbiten b2b-spelare som jag är. Till skillnad från vad jag är van vid känns det lite som om folk bara har två växlar, antingen lägger man sin hand tidigt eller så är det all in. Har någon fått in halva stacken på flop eller turn så verkar det omöjligt att lägga. Är väl iofs i grunden en sund trend som indikerar få loose-passive spelare (attans!), dock känns även detta beteende ganska lätt att exploatera. Spelat 4,5 h hittills och ligger upp 12$. Vad som är lite intressant att jag på tre stora händer gått ner ca 300$ och sen plussat ungefär lika mycket på lika många händer. Således har det varit försiktigt och konstant förutom ett fåtal händer då det hänt saker.. Spelar mest 6-max fullring och är iofs inte van vid detta, vilket är en av mina ursäkter för det dåliga resultatet hittills. Jag har faktiskt backat totalt på 6-max och plussat ca 100$ på lite heads up och three-handed. En annan sak som jag upptäckte under min andra session var att jag spelade dåligt eftersom jag var rädd att förlora. Jag tvekade för att ge mig in i stora potter och detta är naturligtvis en tendens som inte får finnas! Som tur var har motståndet inte varit toppklass och jag har inte backat för mycket på det, men om det fortsätter kanske jag måste gå ner i nivå. Tror iofs att jag kan komma över det om jag börjar plussa lite så att jag känner att jag har en buffert. Någon annan som spelat stejkad och känt samma sak? Ett litet handexempel som jag funderat över, en av de tre händer där jag förlorade ett inköp. (fritt ur minnet) Jag börjar med ca 85 och knappen sitter med 150 eller så. JAG: A A UTG, raise 3*BB CO call Button call BB call pot: 12,5 flop: 8 6 Q Button: check JAG: check CO: check Button: bet 8 BB: fold JAG: (var är jag någonstans?) raise to 24 CO: fold Button: call TURN: 4 Pot: 60,5 Här sätter jag honom på en distr. som ser ut ungefär så här: A x X X QK, ev med ruter kung QJ, ev med ruter knekt QT, ev med ruter T KK 88 66 AQ ev JJ o TT m ruter Q6 Q8 68 Hmm.. blir en jättedistr här, folk spelar så konstigt på enkelfärgade brädor. I vilket fall som helst så ser jag hans syn på flop som svaghet och ställer in här. Han synar med 68s och tar hem potten. Några kommentarer på hur jag spelar? Vi har väl båda en hyfsat tight och solid image, men han har precis blivit bortbluffad ur en större pott och jag hoppas väl ngnstans att han tiltar lite.. Är inte helt nöjd själv men tacksam för kommentarer. Timmar spelade: 4,5 Resultat: +12$
Timmi Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Någon annan som spelat stejkad och känt samma sak? Ja, man spelar skitkonstigt när man e stejkad, har varit stejkad för turneringspel och mitt spel blev helt sabbat av det. Blev snortajt och skraj vilket e värdelöst.
nekaren Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jaha, spelar lite mer på NLT100 6-max, är upp ca 25 efter fem min och cruisar när jag hittar KK mot okänd motspelare: $100 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 28, 11:11:51 EDT 2006 Table Table 36594 (6 max) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: AllINMongo ( $245.82 ) Seat 2: copernicus86 ( $102.45 ) Seat 4: Turfhog ( $213.85 ) Seat 5: Gustav83 ( $197.70 ) Seat 6: tzod27 ( $49.95 ) Seat 3: HERO ( $121 ) Turfhog posts small blind [$0.50]. Gustav83 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Kh Ks ] tzod27 calls [$1]. AllINMongo folds. copernicus86 folds. HERO raises [$4]. Turfhog calls [$3.50]. Gustav83 folds. tzod27 folds. ** Dealing Flop ** [ Th, 9h, Jd ] Turfhog bets [$2]. HERO raises [$15]. Turfhog raises [$28]. HERO is all-In [$102] Turfhog calls [$87]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] ** Dealing River ** [ 3s ] Turfhog shows [ Kc, Qc ] a straight, nine to king HERO doesn't show [ Kh, Ks ] a pair of kings. Turfhog wins $241 from the main pot with a straight, nine to king. Vad säger ni? Åt helvete eller? Jag hoppas väl att han överspelar färg/stegdrag allt sitter på AJ.. kq slog mig, men det var lätt att slå bort den tanken.
nekaren Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jaha, uppdatering igen spenderat lite för mycket tid framför pokern idag.. Har lirat lite mer 100$ NLT och som nämndes i förra posten började det illa, backade nästan 150$ på tio min. Satt dock i nästan två timmar och slutade på plussidan istället. Resultatet är som följer: Timmar spelade: 6,5 Resultat: +175$ Rulle: 2175$
Stusse Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Intressant läsning. Alltid kul att läsa "vägen-tillbaka"-dagböcker...hejjar på dig! ...att öka kapitalet med nästan 10% på en dag är inte helt fy skam, och med tanke på att du lirar med hyffsad bankrulle i förhållande till nivåerna är det ännu bättre.. Nu är ju jag ingen auktoritet när det gäller HH's, så ta det för vad det är; KK vs KQ -handen ser jag inget fel i. Finns ju en anledning till varför man ska ha bankrulle. Som du sa, finns många händer han skulle överspelat. AA vs 68s, jag skulle nog höjt mer preflop här.. men det beror väl på bordet. Resultatet av handen skulle väl blivit liknande - han floppar färg & tar din stack - men då har han fått betala lite mer preflop för det. Alternativet på flopen är ju såklart att betta ut...beror ju också på bordet. turn allin låter rimligt. Skulle nog spelat liknande. Lycka till i fortsättningen
nekaren Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Ja.. har spelat lite mer nu.. .. med mer blandade resultat. Cashgamet har gått bra, tyvärr gjorde jag av med lite vinster på ett par skithänder i slutet och två turneringar. Vad tror ni om den här handen? Jag sitter på finalbordet, 8 kvar, 5 priser. Jag har väl ca snittstack, men känner ändå att jag borde ta den här synen om jag vill satsa på första plats. Jag tänkte dock länge.. vad säger ni? Har vi någon jourhavande finalbordsexpert som kan ge mig något tips? NL Texas Hold'em Trny:16733572 Level:9 Blinds (200/400) - Tuesday, February 28, 16:34:49 EDT 2006 Table $500 Daily Guaranteed Multi-Table(502705) Table #1 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 8 Seat 1: Ullvar ( $9164 ) Seat 2: HERO ( $5860 ) Seat 3: halain ( $6353 ) Seat 4: Jakella ( $2340 ) Seat 7: teamriddle ( $3092 ) Seat 8: BlueBanker ( $20568 ) Seat 9: Super_DIF ( $10280 ) Seat 10: MrAgne ( $2343 ) Trny:16733572 Level:9 Blinds (200/400) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ah Ks ] BlueBanker folds. Super_DIF folds. MrAgne raises [1100]. Ullvar is all-In [9164] HERO is all-In [5860] halain folds. Jakella folds. teamriddle folds. MrAgne is all-In [1243] ** Dealing Flop ** [ Qh, 4s, 2c ] ** Dealing Turn ** [ Ts ] ** Dealing River ** [ 4c ] MrAgne shows [ Qd, Kd ] two pairs, queens and fours. Ullvar shows [ As, Ad ] two pairs, aces and fours. HERO shows [ Ah, Ks ] a pair of fours. Ullvar wins 3304 chips from side pot #2 with two pairs, aces and fours. Ullvar wins 7034 chips from side pot #1 with two pairs, aces and fours. Ullvar wins 7629 chips from the main pot with two pairs, aces and fours. F.ö. finns det en del värde i multis turneringar.. 10+1 och 40 deltagare i en 500$ guarantee freezeout, samt 14 deltagare i en 30+3 1500$ guarantee (dock kom vi även där nästan upp i värdet efter rebuys o addons). Hur är strategin där förresten? Om det finns mer i potten än vad folk har köpt in sig för, borde det inte vara mer plus-ev med add-ons då? Är lite trött och orkar inte tänka igenom saken. Vädjar återigen till turneringsoraklen. Har en annan intressant HH från NLT100. Återigen en stor starthand som jag undrar om jag spelar fel.. $100 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 28, 14:33:00 EDT 2006 Table Table 36592 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: tzod27 ( $117.40 ) Seat 2: JDiCarlo25 ( $100.75 ) Seat 3: EricS ( $27.97 ) Seat 4: Smart4 ( $50.85 ) Seat 5: Ninus777 ( $133.72 ) Seat 6: HERO ( $123.14 ) JDiCarlo25 posts small blind [$0.50]. EricS posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ As Ac ] Smart4 calls [$1]. Ninus777 calls [$1]. >You have options at Table 54786 (6 max) (No DP) Table!. HERO raises [$4]. tzod27 folds. JDiCarlo25 folds. EricS folds. Smart4 folds. Ninus777 calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ 2c, 4c, 5h ] Ninus777 checks. HERO bets [$8]. Ninus777 raises [$16]. HERO raises [$22]. Ninus777 raises [$44]. >You have options at Table 54786 (6 max) (No DP) Table!. >You have options at Table 54786 (6 max) (No DP) Table!. HERO is all-In [$89.14] Ninus777 calls [$59.14]. ** Dealing Turn ** [ Qd ] ** Dealing River ** [ Th ] Ninus777 shows [ Kh, Kd ] a pair of kings. HERO shows [ As, Ac ] a pair of aces. >You have options at Table 54786 (6 max) (No DP) Table!. HERO wins $245.78 from the main pot with a pair of aces. slår ju inte massor av händer.. men men vad tycker ni? Stusse: AA vs 68s, jag skulle nog höjt mer preflop här.. men det beror väl på bordet. Resultatet av handen skulle väl blivit liknande - han floppar färg & tar din stack - men då har han fått betala lite mer preflop för det. Alternativet på flopen är ju såklart att betta ut...beror ju också på bordet. turn allin låter rimligt. Skulle nog spelat liknande. Ja, kanske skulle höjt mer preflop, men potten är ju ohöjd och min standardhöjning är 4bb. Ftr, han floppar tvåpar, inte färg, men det spelar iofs ingen roll. Totalt plussade jag en del i cashgame, men torskade det mesta (drygt 100$) på tourneys. Cashgame, Timmar spelade: 7,5 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +193$ Rulle: 2193$
nekaren Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Hmm.. betyder epitetet dagbok att man bara får skriva en gång om dagen? I så fall ber jag om ursäkt, men det känns bra att börja i ett högt tempo. Spelade lite shorthanded NLT100 nu och tyckte att en av de här sista händerna var lite rolig. Känns bra att det finns en del riktigt dåliga spelare kvar där ute $100 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 28, 19:31:44 EDT 2006 Table Table 36624 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 4: Gustav83 ( $113.55 ) Seat 3: hero ( $86.30 ) Seat 1: jimmyloot ( $59.10 ) Seat 6: Greenwave51 ( $122.70 ) hero posts small blind [$0.50]. Greenwave51 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ts Jh ] jimmyloot raises [$2]. HERO calls [$1.50]. Greenwave51 folds. ** Dealing Flop ** [ 9h, 4c, Jd ] HERO checks. jimmyloot bets [$4]. HERO raises [$8]. jimmyloot calls [$4]. ** Dealing Turn ** [ Kd ] HERO bets [$15]. jimmyloot calls [$15]. ** Dealing River ** [ Qs ] HERO bets [$20]. jimmyloot is all-In [$34.10] HERO calls [$14.10]. HERO shows [ Ts, Jh ] a straight, nine to king. jimmyloot shows [ Tc, Ad ] a straight, ten to ace. jimmyloot wins $118.20 from the main pot with a straight, ten to ace. Spelade kanske inte heller handen helt optimalt, men tyckte den var lite rolig .. Cashgame, Timmar spelade: 8,5 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +283$ Rulle: 2283$
nekaren Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Resultat efter morgonens lir: 1,5 h, +175$ Totalt: Cashgame, Timmar spelade: 10 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +457$ Rulle: 2457$ BB/h: 45,7 Vet inte hur många händer jag spelar.. lättare att hålla reda på tiden.. finns det någon vedertagen long-term åsikt om rimligt BB/h? [/b]
Stusse Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 ok 4bb e ju bättre..fick för mig att du höjde 3bb i AA vs 68s-handen- Nåväl! JT vs AT-handen var lite kul... känns ju lite +EV... Har du någon aning om hur många händer du spelat hittills? Har du PT? Multitablar du, isf hur många bord samtidigt?
nekaren Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 ok 4bb e ju bättre..fick för mig att du höjde 3bb i AA vs 68s-handen- Nåväl! JT vs AT-handen var lite kul... känns ju lite +EV... Har du någon aning om hur många händer du spelat hittills? Har du PT? Multitablar du, isf hur många bord samtidigt? Har ingen aning om antal händer tyvärr, kan iofs kolla då jag har alla HHs lokalt, men jobbigt. Kanske borde fixa PT, men det funkar väl med BB/h. Jag spelar oftast två bord samtidigt, blir lite segt med bara ett och fler än så tror jag är -EV för mitt spel.. Ibland ett HU och ett 6-manna. Finns dock inte mer action på multi, oftast bara ett eller två bord med folk på under dagarna, det är lite dött och man spelar mot samma folk hela tiden, men jag behöver inte mer för tillfället.
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jaha, så har man lirat lite här på morgonen också, bra början på dagen =). Under spelet uppkom följande situation, jag och dirty3 har haft en del bataljer tidigare och jag tror han har en read på mig som en som kan bluffa rätt hårt. Detta är inte en bad-beat historia utan jag vill ha kommentarer på hur jag spelade. Jag försöker visa svaghet på flop o turn dels för att få med färgdrag samt för att jag känner mig väldigt stark mot övriga händer. Jag får också det eftersökta omslaget på turn så det verkade ju fungera i detta fallet. En alternativ strategi skulle ju annars ha varit att spela väldigt passivt och checksyna sig fram.. några synpunkter? $100 NL Texas Hold'em - Thursday, March 02, 05:51:13 EDT 2006 Table Table 54786 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 5: HERO ( $152.20 ) Seat 1: drtydirt3 ( $72.90 ) Seat 3: confieri68 ( $20.05 ) Seat 2: jduckett ( $59.85 ) Seat 6: Kylixer ( $78.40 ) Seat 4: cykelfan ( $98.30 ) confieri68 posts small blind [$0.50]. cykelfan posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Kh Ah ] >You have options at Table 36615 (6 max) Table!. HERO raises [$4]. Kylixer calls [$4]. drtydirt3 calls [$4]. jduckett calls [$4]. confieri68 folds. cykelfan folds. ** Dealing Flop ** [ Ac, 2h, 8h ] >You have options at Table 36615 (6 max) Table!. HERO bets [$8]. Kylixer folds. drtydirt3 calls [$8]. jduckett folds. ** Dealing Turn ** [ 3d ] >You have options at Table 36615 (6 max) Table!. HERO bets [$10]. drtydirt3 raises [$20]. HERO raises [$20]. drtydirt3 calls [$10]. ** Dealing River ** [ 5d ] HERO bets [$30]. >You have options at Table 36615 (6 max) Table!. drtydirt3 is all-In [$30.90] HERO calls [$0.90]. HERO shows [ Kh, Ah ] a pair of aces. drtydirt3 shows [ Ad, 4d ] a straight, ace to five. drtydirt3 wins $152.30 from the main pot with a straight, ace to five.
Nidson Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Betta mer på flop, du får ändå med dig färgdraget. Reraisa all in på turn om du ska spela vidare, det finns ingen anledning att låta fi se river billigt.
psatiw Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Betta mer på flop, du får ändå med dig färgdraget. Reraisa all in på turn om du ska spela vidare, det finns ingen anledning att låta fi se river billigt. Samtidigt finns det ju inget problem att ge färgdraget en chans att följa med, eftersom om han sitter på det och det går in så kommer vi att stacka honom. Finns ju så gott som inga drag ute på turn som du är rädd för / som är rimliga, så jag tycker det är en okej linje, om snubben nu är aggro. En push där foldar han ju troligen alla händer du har slagna utom kanske ett bra A. Enda gatan man kanske kan spela annorlunda är river, för att få ut lite bluffvärde. Samtidigt känns det ju inte som ett drag när han min-raisar turn, och då är det inte säkert att han värdebettar sina sämre A:n när du checkar, men han synar om du trycker. Wp.
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Betta mer på flop, du får ändå med dig färgdraget. Reraisa all in på turn om du ska spela vidare, det finns ingen anledning att låta fi se river billigt. Jo, men om jag bettar mer på flop så missar jag ju en massa värde från en hand som A4. Han hade ju inte odds att dra. Reraise all in på turn är iofs ett alternativ, men han har ju knappast odds i alla fall, han hade väl bara fyra kort som han jagade efter och nästan inget kvar i stacken sen. Notera att jag även räknar med en hand som QQ i hans hd. Enda gatan man kanske kan spela annorlunda är river, för att få ut lite bluffvärde. Samtidigt känns det ju inte som ett drag när han min-raisar turn, och då är det inte säkert att han värdebettar sina sämre A:n när du checkar, men han synar om du trycker. Du har en poäng, men som du säger var jag nästan säker på att han hade något mer än bara ett ev. drag. Har han synat ner mig med ett ensamt ess till river så synar han nog sina sista dollars också. Tack för era ideer! Cashgame, Timmar spelade: 11,5 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +474$ Rulle: 2474$ BB/h: ~41
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Hej igen, sitter och grindar 2 fulla 6-max då detta inträffar. FI är en LAG spelare som jag bara har väntat på att få tömma. Dock blir det ju tvärtom, är det dumt att inte släppa här, eller ska jag försöka få frikort? Efter hans första reraise så är jag ganska säker på att han gärna trycker in. Party Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 5 players Converter Stack sizes: UTG: $77.35 Hero: $178.33 Button: $116.75 SB: $126.65 BB: $129.12 Pre-flop: (5 players) Hero is CO with 9h Qh UTG folds, Hero raises to $3, 2 folds, BB calls $2. Flop: Jh 8h 6s ($6.5, 2 players) BB checks, Hero bets $4, BB raises to $8, Hero raises to $20, BB raises to $32, Hero raises to $175, BB calls all-in $94.12. Uncalled bets: $48.88 returned to Hero. Turn: 8d ($258.74, 1 player + 1 all-in - Main pot: $258.74) River: As ($258.74, 1 player + 1 all-in - Main pot: $258.74) Results: Final pot: $258.74 Hero shows 9h Qh BB shows Js 8s Det är väl i princip en coinflip, jag är lite dog, men vad ska man göra? Räknade med att damen eventuellt var bra. Kommentarer?
Nidson Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Glöm vad jag sa, jag missade att vi själva hade färgdraget.
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jaha. en timmes grindande till avklarat, flyter på hyfsat, vinner en hel del potter men tycker jag blir utdragen väldigt mycket, hoppas jag kan öka lönsamheten framöver.. Cashgame, Timmar spelade: 12,5 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +637$ Rulle: 2637$ BB/h: ~49 Uppdaterar väldigt ofta.. får se hur länge jag orkar fortsätta med det, men känns definitivt bra att ha en dagbok!
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jaha, så har tilt-nek visat sitt fula tryne.. Jag var lite för trött och blev utdragen lite för många gånger och visste inte när jag borde ha slutat. Backade alltså en del.. men men, nya tag! Sen senast: -350$ Cashgame, Timmar spelade: 14 Turnering, timmar spelade: 4 Resultat: +289$ Rulle: 2289$ BB/h: ~20
nekaren Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Hmm. detta får jag väl klassa som en dålig pokerdag. Kanske skulle lägga upp någon form av daglig stop-loss, spelat bort det sista av mitt överskott på turneringar.. inte bra. Sen senast: -275$ Cashgame, Timmar spelade: 14 Turnering, timmar spelade: 6 Resultat: +14$ Rulle: 2014$ BB/h: ~lite..
Recommended Posts