Gå till innehåll

Någon som varit i Kina, Vietnam eller Brasilien?


kamraten

Recommended Posts

Funderar på en längre resa, typ 5 månader, antingen sydostasien eller Brasilien, nån som har nåt tips, råd eller avrådande?

 

Antingen typ Thailand-Bali-Vietnam(Laos?)-Kina eller så tänkte jag resa runt i Brasilien, börja med att läsa lite portugisiska typ en månad eller lite mer när jag kommer ned eftersom dom ungdomar inte lär vara allt för bra på engelska. Kanske blir det en tur ned till argentina också.

 

Vad tycker ni som rest, man är ju sugen på att att se hela världen men... Vad är roligast för en 21 årig, lonly desperado :)

Natur och kultur känns det som att det finns i båda res-varianterna. Men var är det roligast? Träffar man mest skoj folk? Var träffar man softa turister och var träffar man soft lokalbefolkning? Och var träffar man INTE respektive? Var är det schyssta nattklubbar, härliga stränder och fester på stränder?

Det som talar emot Brasilien är kriminaliteten och att det verkar vara dyrare, vad vet ni om detta? Kan man leva billigt där? är det väldigt farligt?

 

Alla råd är välkomna av er som varit i väg, någon räv kanske varit på i båda delara av världen men alla tips är välkomna! Själv har jag bara dragit omkring i Europa men jag måste säga att det är detta bästa som finns, en riktigt härlig känsla att sticka från rusk och för att sätta sig på en soft bar i värmen och beställa in en kall billig öl 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gled runt lite i sydostasien förra januari och det är något jag verkligen rekommenderar. Varma härliga människor överallt. Försöker de blåsa en så är de i alla fall glada under tiden... Kambodja är en riktig höjdare, särskilt templen runt Siem Reap och naturen uppe i de mer otillgängliga delarna i nordöst. Vietnam va inte heller fel. Thailand klarar jag mig fint utan och Laos ska jag förhoppningsvis hinna se i år. Singapore är kul om man gillar höga hus och shopping. Jag va där en vecka i november 2002, det kändes som 4 dar för mycket... typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...