Gå till innehåll

15 år, tjänat in 30 000 kr!


Kisen

Recommended Posts

Jag är lite intresserad hur man cashar ut pengar om man spelar utan rätt ID?

vilka alternativ finns oså?

 

Det borde du tänkt på innan du satte in pengar. Det är förbjudet att spela under falska person uppgifter, då detta kallas bedrägeri alt urkundsförfalskning, enligt svea rikes lag.

Får jag fråga varför du undrar en sådans sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lyckan av att vinna pengar är mycket svagare än olyckan av att förlora.

 

Det där tror jag egentligen bara stämmer på proffsen/dom som går + rejält ,,dom som räknar med att vinna,,det är ju precis som att "vanliga personer" inte blir glada om han/hon får betala pengar istället för att få lön,,utan får betala för att jobba natt en gång på kontoret ;)

Glada amatörer däremot tror jag däremot blir minst lika glada över sina vinster som ledsna över sina förluster...

 

Jag är en glad amatör..

På krogen har dom nåt som kallas "Cherry Hold 'em" snarlikt texas men man spelar mot "par i kungar" så givetvis ska man ha bättre än kungar för att vinna..

Aja hursomhelst, det händer rätt ofta att jag går ut och tar ett par pilsner med grabbarna. Och när man väl är där spelar man Cherry i en timme eller så. Men eftersom att jag bara är en fattig student så måste jag säga att du har fel Badtorsker. För några helger sedan vann jag 5-600:- men det känns inte alls så bra som det känns dåligt att förlora samma summa.

 

Det kanske bara gäller mig, men ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite intresserad hur man cashar ut pengar om man spelar utan rätt ID?

vilka alternativ finns oså?

 

Det borde du tänkt på innan du satte in pengar. Det är förbjudet att spela under falska person uppgifter, då detta kallas bedrägeri alt urkundsförfalskning, enligt svea rikes lag.

Får jag fråga varför du undrar en sådans sak?

 

Med tanke på att det är en minderårig som har spelat så tycker jag det är rätt intressant hur pokersidornas betalningsalternativ då det är deras plikt

att inte någon spelar för pengar som är underårig. Ursäkta mig att jag formulerade frågan som om jag hade problem med att casha ut pengar.

 

fotnot: tidigare fråga är fortfarande intressant.. då detta idiotiska svar är det enda hitils.

 

 

Och du Ceritus, har du haft en dålig dag eller varför detta jävla påhopp? Sen var det en rätt äcklig särskrivning du gjort, sådan särskrivning sådan person?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Om du har möjlighet, lägg upp korten på bordet och informera päronen. Låt dem obehindrat följa din utveckling, både inom som utanför pokern, även om du är säker på att du har full kontroll.

bra råd. jag började spela på internet när jag var 17 med mina föräldrars tillåtelse. två år senare försörjer jag mig på poker och mina föräldrar är fortfarande positiva och så, det känns bra.

 

jag började också när jag var 17 och spelade genom päronens konto och dom visste om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i början spelade jag cashgame men det undviker jag nu . jag spelar bara sit and go och turneringar.då vet man iallafall vad man förlorar
Ehh, vad är skillnaden där menar du? Du riskerar antingen buyin på en SnG eller MTT precis som du riskerar det du har med dig till bordet på cashgame.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i början spelade jag cashgame men det undviker jag nu . jag spelar bara sit and go och turneringar.då vet man iallafall vad man förlorar
Ehh, vad är skillnaden där menar du? Du riskerar antingen buyin på en SnG eller MTT precis som du riskerar det du har med dig till bordet på cashgame.

 

 

 

du kan förlora pengarna snabbare det är det jag menar i cashgame men det kanockså gå åt andra hållet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju fan som att läsa sin egna dagbok ;) Är också 15 år och lirat ihop ungefär samma summa som dig,,även om jag inte cashat ut lika mycket och det har tagit lite längre än 2 månader för mig.Har nästan bara spelat SNGs,,några multis också men inga stora vinster,,har ett ganska hett temperament och har lätt för att tilta om jag lirar cashgames..Men på senaste tiden så har jag dragit ner lite på spelandet eftersom det har börjat kännas mekaniskt att bara lira SNGs hela tiden..*Slutskrytet ;) Mitt råd är att du skippar pokern en vecka eller två,,om du då har spellusten tillbaka (du skriver visserligen inte att du inte har den kvar,,men men har du inte balansen så har du nog inte lusten heller,,eller ialla fall så funkar jag så.. :) ) ,så är det väl bara att börja igen,,CGs,SNGs eller multis är ju naturligtvis ditt eget beslut,,men vilket du än väljer så ska du lira på en komfortabel nivå...

 

Angående åldern så finner inte jag något större problem,,bara du får tid med allt annat du bör hålla på med,,pokern kan du ju lira på hemmet sen när du sitter i rullstol och surplar soppa utan hela potatisbitar i ;) Men det tiltar nog dina kompisar om tjänar mer pengar på att sitta vid datorn än vad dom gör på sina sketna sommarjobb :roll: Men om du nån gång då och då bjuder på en fylla så slipper du avundsjukan ;)

 

Till sist,lycka till! :)

 

Vill bara passa på och tipsa om smileys funktionen som är en rätt kul......åh du hade redan hittat den, sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Vill bara passa på och tipsa om smileys funktionen som är en rätt kul......åh du hade redan hittat den, sorry.

 

Undrar hur länge du klurade på den, då posten var säkert 2 månader gammal...

 

Tänkte bara hålla med alla som sagt att det förmodligen är bättre att berätta för sina föräldrar att vad man vill göra och hoppas på att få deras stöd, istället för att måste smyga med det. Jag började när jag var 17, fick mina föräldrars tillåtelse då dom tyckte att jag förmodligen inte skulle lära mig något som skulle göra mig särskilt mycket mer ansvarig innan jag fyllde arton, vilket jag tycker var ett väldigt vettigt resonerande. Dialog med sina föräldrar är underskattat i sinne bland ungdomar, enligt mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare, jag började också vid 17 års ålder med mina föräldrars tillåtelse.

 

Mitt tips ser ut som alla andras, börja och sätt in en rulle så du kan lira med 3000BB. Sen är det bara börja bygga.

Man byggde inte Kina muren på en dag, det tog ett tag och tillslut blev den bara större och större. (Längre ;))

 

Hoppas du förstår mitt exempel, och glöm inte att ha tålamod då det är väldigt viktigt för att bli en framgångsrik spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har möjlighet, lägg upp korten på bordet och informera päronen. Låt dem obehindrat följa din utveckling, både inom som utanför pokern, även om du är säker på att du har full kontroll.

 

Blir förvånad att så många här tycker det är ok att 15-åringar spelar poker online utan sina föräldrars vetskap. Håller fullt med DrNoob att dina "päron" borde bli informerade snarast, då det faktiskt finns lagar om vad som är tillåtet. Sen spelar det ingen roll vad vi andra tycker är bra eller dåliga lagar, man kan inte bara skita i dem...

 

Om du är verkligt seriös i att fortsätta med ditt pokerspel, oavsett hur mogen du är, skulle det säkert hjälpa att få input/feedback från en annan källa på regelbunden basis. På så sätt kan du undvika de fallgropar (läs tilt) som så många andra trillar i (oavsett ålder). Självkontroll är oerhört svårt och ännu mer så när man är tonåring och inte fått den livserfarenhet som kanske skulle hjälpt.

 

Mitt förslag är att du presenterar det hela rationellt för dina föräldrar, ger dem full insyn i ditt spelande och lyssnar på vad de har att säga. Om du är en vinnande spelare i längden kan det inte skada, om du är en looser vill du inte springa solo, trust me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad att så många här tycker det är ok att 15-åringar spelar poker online utan sina föräldrars vetskap.

Det beror nog främst på att forumet är späckat med stolpskott och folk som nyligen var 15 år själva.

 

ja, de har inte hunnit glömma vad de själva gjorde när de var 15 och har därför svårt för dubbla moraler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad att så många här tycker det är ok att 15-åringar spelar poker online utan sina föräldrars vetskap.

Vi är redan ett par stycken som sagt till, vill du ha en upprepningskör på 24000 inlägg eller?

 

Det som går att sägas har ungefär sagt, möjligen så skulle vi ju kunna låsa användaren och försöka spåra upp föräldrarna via IP:et för att informera dem. Ingen aning om hur genomförbart det är, och det är ju i så fall QoS bord.

 

Håller fullt med DrNoob att dina "päron" borde bli informerade snarast, då det faktiskt finns lagar om vad som är tillåtet.

Visst borde föräldrarna bli informerade, men inte fan har det något med lagen att göra utan att de antagligen har bra mycket mer vett än grabben själv samt faktiskt ett ansvar för honom. Som du också påpekar så är det också jäkligt mycket bättre om de kan stödja honom och reglera hans spelande en del än om han sitter och håller inne på exempelvis en förlustsvit och gular.

 

Sen spelar det ingen roll vad vi andra tycker är bra eller dåliga lagar, man kan inte bara skita i dem...

Klart man kan skita i lagen, det gör de flesta när det passar. Vilket de gör helt rätt i. Lag och moral är rätt skiljda områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker pokerforum borde ta tag i det här med underåriga spelare. Finns det möjlighet att göra nått så gör det. En seriös site låter inte en olaglig handling pågå. Visst underåriga dricker sprit också och jag tycker det är lika fel. Om nån ser brått begås är det verkligen rätt att inte bry sig om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att vi ska varva ner lite nu och betänka den överförmyndar-, och storebrorsmentalitet som uttrycks här.

 

Vad är pokerforum.nu?

 

Är det en kontrollorganisation för svenska rättsväsendet i syfte att beivra minderårigas hasardspel?

 

Är det ett fritt forum där medlemmarna, med beaktande av dess regler, får talas fritt om sitt intresse kring poker?

 

Har det faktum att någon är moderator på sidan medfört att minderåriga medlemmar gett dem fullmakt att å deras räkning skydda deras intressen, och innebär det någon sorts anmälningsplikt?

 

Att vara moderator på Pokerforum.nu innebär att man ska tillse att god ordning följes, att reglerna följs, och att medlemmarna har någon att vända sig till vid förfrågningar eller klagomål, och inget annat.

 

Och sidans syfte är att vara en samlingsplats för pokerintresserade i alla åldrar.

 

Oavsett att det är olagligt att spela poker när man är omyndig så är det inte någon medlems plikt eller ansvar att, baserad på en inlägg från annan medlem, vidta någon sorts utredning eller anmälan.

 

Skulle sådana överförmyndarfasoner sprida sig på sidan så vet jag att det på sikt skulle innebära att sidans trovärdighet urholkas och man förlorar medlemmar.

 

Så håll er till (anonyma) diskussioner kring poker eller vad som helst som dyker upp. Känner ni att ni inte vill bidra med råd och rön till en minderårig spelare så besvara inte dennes inlägg.

 

Vill någon pokersida utreda huruvida en minderårig spelare spelar på deras sida så tycker jag att pokerforum.nu ska vara väldigt noga med att inte utlämna information, IP-adresser och liknande.

 

Överhuvudtaget ska inte forumet beblanda sig med frågor som inte rör dess syfte.

 

Utlämnande av sådana uppgifter kan vara brottsligt alternativt föremål för skadeståndstalan om inte medgivande därtill finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju se till mig själv när jag började lira som satte in $20 in i det oändliga.

 

Ja? Du är en förlorande spelare eller också spelar du för högt.

 

Vad är problemet?

 

Jag tycker dock att alla nybörjare bör sätta in minst $1,000. Tro ingenting annat.

 

Hur många nybörjare tror du har hela $1,000 för enbart poker? Jag förmodar att du tillhör den övre medelklassen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Brorsan min är 16 (fyller 17 nästa månad).. Han har lirat ett tag nu och hela familjen vet om det. Han började med att vinna en freeroll och sen dess har han totalt +at kanske 5000 på 2 månader. Han tog ut de 5000 kronorna och sparade 750. Vilka han nu har torskat ner till 0.

 

Våra föräldrar tillåter inte honom att sätta in något själv utan bara försöka vinna upp på freeroll som han kan spela på (som han gjorde först). Dom ser till att han omöjligt kan gå minus på nätpoker. Detta är något jag tycker att du som startade tråden bör ta i åtanke. Prata med dina föräldrar, det är ju inge bra om du förlorar dina fina 30K :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...