Gå till innehåll

Bästa TV-serien?


Albert

Bästa TV-serien?  

387 medlemmar har röstat

  1. 1. Bästa TV-serien?



Recommended Posts

Efter att någon sagt att WPT är sämre än Gilmore Girls så undrar jag vad ni kollar på där ute i stugorna egentligen. Jag vet att WPT inte är en sitcom men ändå... men släng in en röst på din favorit!

 

Tar även med några klassiker som inte går på tv:n men som kan tillgås på DC.

 

* RP :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu går skam på torra land!

 

Sitter i här i hemmets trygga vrå och tänkte snappa upp lite pokertips. Men vad får man se.

 

Att någon jämför dravel serien "OZ", med den ultimata Australiensiska serien "kvinnofängelset". Som självutnämnd representant för kvinnofängelset fan club så vill jag protestera å det grövsta. Jag bara undrar, när tv4 inte ville sända kvinnofängelset i repris så var Ca: 110st som demonstrerade på gärdet i Stockholm, hur många skulle göra det för serien OZ.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Att välja en serie som "den bästa av allt" går bara inte. På sin höjd kan jag sträcka mig till att säga att The Simpsons, i längden, är oslagbart. Dvs det finns serier som glänser till då och då, delar av Black Books är GENIALT, men efter 15 säsonger är det bara The Simpsons som levererar kvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går skam på torra land!

 

Sitter i här i hemmets trygga vrå och tänkte snappa upp lite pokertips. Men vad får man se.

 

Att någon jämför dravel serien "OZ", med den ultimata Australiensiska serien "kvinnofängelset". Som självutnämnd representant för kvinnofängelset fan club så vill jag protestera å det grövsta. Jag bara undrar, när tv4 inte ville sända kvinnofängelset i repris så var Ca: 110st som demonstrerade på gärdet i Stockholm, hur många skulle göra det för serien OZ.

 

:D

 

"När du ligger och sover ser jag på Kvinnofängelset!" Såg en snubbe som hade en sån t-shirt på sig. Kanske var du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa som går på tv just nu: The West Wing / Vita Huset även om serien tappat stinget rejält de senaste säsongerna.

 

Bäst genom tiderna?

 

Homicide - Life on the streets / Uppdrag Mord

 

And it's not even close. Do you see why?

 

På listan i pollen: Simpsons utan konkurrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seinfeld regerar!!!

 

I väntan på DVD-släppet brukar jag läsa manuskript på nätet. Eftersom jag sett nästan alla avsnitt flera ggr blir det typ lika kul att läsa manuset som att se avsnittet.

 

Undra om mina kollegor tycker att jag är frisk i huvudet när jag sitter och vrider mig av skratt till ett jävla manus. :lol::lol:

 

"George, the ocean called, it's running out of shrimps"

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där. Är det från när George vill ha ett nickname som T-Bone?

Det är avsnittet The comeback !

 

När George smäller i sig räkor som besatt på ett möte som han får den kommentaren och sen inte kommer på en bra replik förrän på vägen hem.

 

"The jerkstore called and they're runninng out of you" - var hans replik tror jag.

 

 

Kollegan reraisar med

"What's the difference? You're their all-time best

seller!"

 

och George tiltar och tar Kramers förslag till kommentar: "I've had sex with your wife".

 

 

Den impar dock inte på någon då det visar sig att kollegans fru ligger i koma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...