hampulito Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Jag har flera gånger gått in på 5/10 med 100$ och spelat mig upp till 1000$ den här taktiken är ju emot allt vad traditionel poker strategi säger. Men det känns som att man helt klart lycks spela upp till 1000$ fler gånger än en på tio. när jag kommer till tusen tar jag ut och börjar om. ska kartlägga det här lite bättre och återkomma. Men har man en begränsad br så är det här ett bra allternativ enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EldorKB Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Nu hoppas jag verkligen vi pratar om fullring 5/10 FL *edit* Man får nog inte ta in så lite som 100$ på NL *edit* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Låter jätte bra, och lite konstigt att du klara de flera ggr. Är det flyt eller helt på skills? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benganiolo Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Hur spelar du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Låter jätte bra, och lite konstigt att du klara de flera ggr. Är det flyt eller helt på skills? Men hallå?? Ofta man har flyt när man sitter på 100$ på ett NL1000-bord och plussar upp det till 1000$ ... Om och om igen ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 det gäller no limit 1000$ på everest får man i allafall gå in med så lite som 100$ från början väntar jag på en riktigt bra hand ak aa kk qq och ibland aq sen är det all in. oftast synar någon med en ganska marginel hand när man har så liten stack, sen kan man börja spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Kan mycket väl vara en fungerande taktik om man lirar rätt. Mot rätt motstånd fungerar det definitivt, händer själv att jag går in med $150 på pacifics $3/6-bord och klonkar friskt. Jag menar, ställer man med AQ FÅR man ju syn av alla ess där. Var det inget proffs som hade någon egen teori med regler om hur man ska spela shortstack-poker för att plussa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 funkar säkert, men jag tror att en bra spelare har mycket bättre EV med full stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 antagligen sant. Men ifall man vill spela 5/10 utan att ha en br på 30k så..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 antagligen sant. Men ifall man vill spela 5/10 utan att ha en br på 30k så..... Jag tycker du ska pröva ... Går det så går det ... Går det inte så antar jag (genom ditt första inlägg så har du gjort det förut och plussat en del) att du ändå har gått lite plus! MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omni Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Var det inget proffs som hade någon egen teori med regler om hur man ska spela shortstack-poker för att plussa? Chris "Jesus" Ferguson hade en teori gällande detta som han publicerade i Bluff, inte helt säker på hur den var dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Detta kräver ju en kortrush utan dess like. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Fy fan vad irriterande för spelarna på ditt bord. Ska nog starta http://hojminupptag.nu för att bli av med sånt här jäkla otyg. Men det går säkert att få en edge på det här sättet. Sen är det ju inte så där superlogiskt att lira upp dig till 1k om du tror att din edge är som störst kort, men whatever. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Vi ses på Everest då. Jag lovar att jag synar när du raisar min preflopbet. Jag hatar shortstackar för att spelet blir så tråkigt, men älskar dem för att de oftast är lätta pengar. Du är välkommen att möta mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Jag hatar shortstackar för att spelet blir så tråkigt, men älskar dem för att de oftast är lätta pengar. Du är välkommen att möta mig. Att spela shortstack mot storstackar är det absolut enklaste sättet att hitta +EV i NLT. Att sen de flesta shortstackar spelar som krattor trots att det är relativt lätt att spela nästan oexploaterbart är en annan femma. Bra shortstackkort, all-in pre eller på floppen är ett rätt enkelt framgångsrecept där. Särskilt om det finns två eller flera storstackar i potten som kan beta ut varandra och ge en en massa trevlig gratisequity. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Det borde vara skottpengar på folk som går in med 10bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Ja, det borde vara en minimiupptag på åtminstone 50bb. Som det är nu blir man alltid tiltad på dem för att de förstör allt spel med små kreativa händer att det alltid slutar med att man dubblar dem med damhög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Att alla verkar se rött när någon köper in sig till lillstack gör ju bara saken ännu bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Mm vet. Det värsta tycker jag är när man dubblar dom med AA v 35s. När man klagar på dom i chaten säger dom att "små suited är bra breaking hands". Jaja 35 är en skitbra hand med 10bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Hjort: Jovisst, om shortstackarna bara spelar topphänder. Min erfarenhet säger mig dock att fallet sällan är så. Antingen för att de är otåliga eller bara dåliga. Men visst, jag är på att höja minimumköp. Man vill väl spela riktig poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Det tråkiga är väl främst då man hittar ett stycke snålspelande SS-icke-tomte på ett annars bra bord, då får man helt enkelt ge upp lite värde mot honom. Annars om dom som på B2B kommer i stort antal och med dåligt spel ser jag inte problemet annat än att spelet blir över måttan tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2006 så ja. klarade det engång till alldeles nyss. tog mig tre inköp a 100$ nu cashar jag ut 700 från rullen, och försöker igen imorgon. lirar på everest bye the way. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 24 Februari , 2006 Rapport Share Postad 24 Februari , 2006 Satt faktiskt och funtade på denna strategi förut, vilka händer bör man lira? Typ AA-TT AK AQ känns stabilt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benganiolo Postad 24 Februari , 2006 Rapport Share Postad 24 Februari , 2006 ja lira du dem om du tycker om att bli uppäten av blindsen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolle Postad 24 Februari , 2006 Rapport Share Postad 24 Februari , 2006 Tror det funkar relativt bra, är nog en stor fördel dock att sitta på ett fullbord då man plockar upp en premiumhand minst vartannat varv, testade lite på pacific på NL200 känns helt ok, problemet är när man har minimum ggr 2, då måste man som sagt börja spela och det är lite svårare för folk callar inte 20ggr bb preflop alltför ofta med a hög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts