Bjorn_ Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Crypto $2/4 Hold'em (9 handed) Normalt bord, ingen specifik read på mörkarna. Preflop: Hero is CO with T 8 5 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls Öppna för höjning med T8s i CO tillhör mitt standardpaket. Gillar ju inte att få syn av båda mörkarna, men jag slapp ju bli höjd i alla fall. (En helt orelaterad fråga som jag kom på nu. Om man stjäl med t.ex. T8s eller liknande och SB trebettar och BB cappar kan man hitta folden då eller "tvingas" man syna pga odds och implied odds?) Flop: 4 3 6 (6 SB) (3 players) SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB calls Absolut ingen trevlig flop utan träff och utan drag. Samtidigt känns det väldigt tveksamt att lägga två överkort mot ett bet i en pott som är halvstor, det är ju inte heller direkt någon hemlighet att den där floppen troligtvis inte hjälpte mig. Genom att höja får jag ju dessutom kanske frikort på turn och det finns en chans att SB har en hand som blockar ett av mina kort som han kan tänkas syna ett bet med men inte två. (Ex. K8s, T9, JT etc.) Är det allt för überaggro att höja här? /Bjorn Citera
Callahan Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Du kan nästan inte ha en sämre hand på floppen. Om du inte kan lägga denna hand, vad ska du någonsin kunna lägga? Att höja flopp oavsett hand verkar vara just "überaggro". Citera
Hjort Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Du kan nästan inte ha en sämre hand på floppen. Om du inte kan lägga denna hand, vad ska du någonsin kunna lägga? Att höja flopp oavsett hand verkar vara just "überaggro". Ja, men tänk på hur lite information man läcker om man spelar 1/3 av sina händer och höjer samtliga varje gata fram till river. Överaggressivt var ordet sa Bull. Citera
Baloos Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 En måhända enfaldig fråga från en fixlimitnovis, om Björn istället suttit med AK, vad hade då varit det rätta? Citera
Donner Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 En måhända enfaldig fråga från en fixlimitnovis, om Björn istället suttit med AK, vad hade då varit det rätta? Beta. Citera
Ugrath Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag synar nog flop här och hoppas på klonk. Fold på turn annars. Sen skulle jag nog inte spelat T8s first in på ett 10-mannabord oavsett pos, men det är en annan femma. Citera
Callahan Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 En måhända enfaldig fråga från en fixlimitnovis, om Björn istället suttit med AK, vad hade då varit det rätta? Då får man fortsätta om inte BB är sällsynt ärlig, i alla fall om man har en klöver. Höjning är nog bäst för att försöka få det headsup. Man har inte så bra vinstchans men om motståndet är tillräckligt tamt ska det nog löna sig att behålla kommandot. Citera
Bjorn_ Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Sen skulle jag nog inte spelat T8s first in på ett 10-mannabord oavsett pos, men det är en annan femma. Kör i princip rakt av enligt Abdul Jalib vad avser vilka händer jag öppnar med och öppnar alltid för en höjning. Tror att många FLT spelare missar värde genom att inte öppningshöja med suited connectors från sen position faktiskt. /Bjorn Citera
crillux Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Sen skulle jag nog inte spelat T8s first in på ett 10-mannabord oavsett pos, men det är en annan femma. Kör i princip rakt av enligt Abdul Jalib vad avser vilka händer jag öppnar med och öppnar alltid för en höjning. Tror att många FLT spelare missar värde genom att inte öppningshöja med suited connectors från sen position faktiskt. /Bjorn Är Abduls rekommendationer för fullring? Citera
joeki Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag hade spelat precis likadant. Visa turn Citera
morberg Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Är Abduls rekommendationer för fullring? Jepp. Nio-manna om man ska vara petig, men han tar själv upp hur de går att anpassa för tio spelare (minimal justering). Reglerna är baserade på vad du kan öppna med givet hur långt bort från knappen du sitter och går därför i princip att använda oavsett hur många som sitter vid bordet. Citera
Bjorn_ Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Med tanke på att "bunching effect" (dvs idén att det skulle bli proportionellt sätt fler spelbara kort kvar efter många folds) är i princip försumbar i hold'em till skillnad från en del andra pokerformer så är det i teorin egentligen ingen skillnad på att vara först in X steg från knappen om det är 2, 5 eller 0 spelare innan dig som foldat. I praktiken skulle jag nog vara MER benägen att öppningshöja marginalhänder först in från sen position på tiobord än på sexbord efterssom det är troligare att en tiobordsmörk är svag i sitt mörkförsvarsspel än en sexbordsmörk efterssom sexbordsmörken får mycket mer träning på det. /Bjorn Citera
Gyre Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 En måhända enfaldig fråga från en fixlimitnovis, om Björn istället suttit med AK, vad hade då varit det rätta? Då ändras det från fold till raise i min bok eftersom vi genast har en hyffsad chans att vinna en showdown utan att förbättre. Givet att BB kan göra detta med händer vi leder mot vilket iaf inte är helt otroligt på borden jag spelar på. Citera
Recommended Posts