Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto $2/4 Hold'em (9 handed)

Normalt bord, ingen speciell read på relevant fi.

Preflop: Hero is MP2 with T :spade: T :heart:

3 folds, Hero raises, 1 fold, CO reraises , 3 folds, Hero calls

Standard att öppningshöja med TT och det finns egentligen väldigt lite skäl att cappa ur position när jag blir trebettad.

Flop: J :spade: T :club: 6 :club: (7 SB) (2 players)

Hero checks, CO checks

Checkar med avsikt att syna för att kunna checkhöja på turn, fast mot en spelare som är kapabel att checka bakom med två överkort (och därigenom med automatik stegdrag) borde jag kanske betta ut?

Turn: 3 :heart: (3½ BB) (2 players)

Hero bets, CO calls

Antagligen har han ju två överkort och efterssom han verkar vägra betta åt mig så bettar jag ut. Rätt så standard va?

River: A :club: (5½ BB) (2 players)

Hero bets

Förhoppningsvis träffade han ju ett par i ess här så jag bettar ut med avsikt att trebetta om jag blir höjd och skulle han i så fall fyrbetta synar jag.

Har inte lyckats bli "man nog" för att våga inkorporera trebet-fold i mitt spel...

Huvudfrågeställningen här är ju främst hur man skall förhålla sig mot folk som är kapabla att mosa in sista höjningen preflop men ändå checka bakom då de missar floppen?

Har lite svårt för sådana spelare.

/Bjorn

Postad
Huvudfrågeställningen här är ju främst hur man skall förhålla sig mot folk som är kapabla att mosa in sista höjningen preflop men ändå checka bakom då de missar floppen?

Skulle tippa på att du tjänar mer på gratiskortet än vad de gör i snitt, så det är ju inget jätteproblem. Ska du beta ut så ska det väl vara på den här typen av floppar där det är mest sannolikt att en tvåbetare träffat hårt gentemot en trebetares HD (exempelvis tvåpar eller omvänd domination med AJ/AT).

Postad

Långsamt spel är inte rätt på denna flopp enligt min åsikt. Så länge fi inte sitter med något svagt som 99 så blir det bäst betalt med aggression direkt på flopp (checkhöjning känns logiskt mot typisk motståndare). Din plan kan lätt gå fel. Fi kanske tar gratiskort med AK/AQ på turn eller sätter dig på en stark hand och bara synar ner checkhöjning med AA-QQ. Jämför med vad som händer mot AA-QQ om du kör på direkt.

Man kanske ska checkhöja river, i alla fall om man tror att AK/AQ är troligt.

Postad

Nu spelar jag bara 6 max (3/6 och 5/10 på Pacific), men 10 10 är obligatorisk cap för mig preflop, i princip oavsett position och specielt när det blir HU. Perfekt flop att beta ut på, i princip ingen lägger sig på floppen efter en reraise pre. Beta alla gator hela vägen. Jag skulle inte gå på CR på river när det finns en möjlig färg där du riskerar att bli 3bettad och förlora (eller med risk att han checkar i rädsla för att det är den du jagat). Beta ut och syna om han höjer.

Vet inte hur det är på Crypto men den typiske lowlimit spelaren synar ofta hela vägen med t.ex AK AQ och de flesta pp. Han kan ju inte ha AA-JJ om det inte är första kvällen han spelar poker och i så fall vinner du ändå om han tar hem potten... fast kanske inte just den här handen ;).

Såg i en annan post också att du skrev "ingen speciell read". För mig är read A och O och helt avgörande för spelet. Dra ner antalet bord om du frågar mig...