Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat poker ett tag men bara för låglimits och freerolls, även ngr live turneringar, jag har inget visa kort eller något kort jag kan sätta in pengar med så när det finns en chans att få en liten start bonus tar jag den. nu såg jag att man fick $10 på royalvegas poker så jag blev medlem där(prima nätverket) jag skottade lite i början så jag kom upp till 30$ sen kom jag upp till $70 men ner till 20$ igen då tänkte jag att cash-game kanske inte var mitt spel, så jag testade lite mer turbo-S&G och där gick det bra på bara en 45min har mina $20 blivit $80 nästa dag spelar jag upp det till $100 och nästa dag $160(idag) (kan tyckas vara liten summa men jag försöker få mig en BR, tycker jag börjat lyckas rätt bra med det.) men iaf jag har vart uppe i denna summan förut och då har jag blivit för girig och förlorat allt så jag tänkte hålla en dagbok om hur det går.

• dag 1:+ $50
    spel: cash game. 0,20/0,40

dag 2:+ $10
    spel: sit and go.

dag 3: + $40
    spel: sit and go.

dag 4: +$60
    spel:sit and go.

Postad

http://www.skrivihop.nu, det skrivs $10. Klart med klagande och det jag störde mig lite på ;) Får väl önska dig lycka till, ska försöka följa din dagbok om du lägger upp trevliga HHs eftersom mitt SnG spel känns lite rostigt just nu.

Ps

Du borde nog öva på din meningsbyggnad och styckeindelning. ;)

Jag kanske inte är rätt att klaga men har ju chansen!!

Ds

Postad

Nu har jag spelat till mig en lite BR på 360, alltså har jag gått + $180 idag så det känns bra.

men när jag väl hade fått upp mitt självförtroende så vågade jag på mig en turnering med $3,5 buyin 600 personer var med, och till en början gick det riktigt bra efter 1,30timmar har jag 25k och ligger 10 av 150st sen fick jag monster handen A :diamond: A :heart:

fransisco: all in 30k

jimmy_sniff calls 25k.

fransico shows KK

jimmy shows AA

flop: 6 :club: K :spade: 7 :diamond:

the turn: A :club:

river: K

ja ni fattar nog varför jag blev lite lack på den handen.

Nu har jag börjat lira cash game igen och det går bra, så jag fortsätter med det ett tag till.

Postad

Nu har jag blivit nertagen på jorden igen, jag förlorade $200 idag, jag har tiltat skit mkt men kunnde aldrig sluta. jag hade inget flyt alls förlorade 5-6 stora potter på rivern, men vad ska man göra? det är bara att ta ny tag och försöka bygga up ett imperium. och inte försöka ha så brottom som förra gången.

- $230

• Skapa nytt...