Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inget read på fi i den här handen, har itne spelat så mycket mot honom. När han pottar om så är jag nästan säker på AA. Det betyder nästan alltid reraises preflop, speciellt ur pos. Floppen träffar ju inte mig direkt men är ändå ganska bra.

En enkel fold eller läge att gambla lite?

** Game ID 693984994 starting - 2006-02-20 23:53:53

** Randy Rascal [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

- ojemar sitting in seat 1 with $212.80

- berranillas sitting in seat 2 with $141.40

- LuckyPig sitting in seat 3 with $249.39

- Koorikloom sitting in seat 4 with $28.00

- jackbalsam sitting in seat 5 with $200.85

- kekkonen sitting in seat 6 with $228.20 [Dealer]

ojemar posted the small blind - $1.00

berranillas posted the big blind - $2.00

** Dealing card to jackbalsam: 8 of Clubs, 10 of Spades, 9 of Diamonds, 7 of Hearts

LuckyPig folded

Koorikloom folded

jackbalsam raised - $7.00

kekkonen folded

ojemar raised - $23.00

berranillas folded

jackbalsam called - $23.00

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 8 of Spades, 2 of Diamonds

ojemar bet - $48.00

Postad
Jag ser par i åttor utan andra drag?

9 outs till tvåpar och 2 outs till triss.

Sen köper han tillbaka lite också med runnerfärger o tvåpar som parar bordet.

[17:00] ([poker]): Omaha Hi: 2000000 sampled boards containing 8s 3c 2d
[17:00] ([poker]): cards win %win lose %lose tie %tie EV
[17:00] ([poker]): 7s Tc 9d 8h 696868 34.84 1303132 65.16 0 0.00 0.348
[17:00] ([poker]): As Ac 5d Jh 1303132 65.16 696868 34.84 0 0.00 0.652

Postad

Jag skulle nog syna i det där läget. Motståndaren får svårt att betta turn vilket kort som än kommer. Checkar han turn så tar man gratiskortet. Bettar han turn så får man se till att träffa sin out på floppen.

Eller så slår jag om direkt om jag tror att motståndaren är en sådan som kan lägga essen där.

Postad

Är inne på Fadehs linje men skulle nog potta om i stort sett jämt. Han kommer ju få sjukt svårt att syna om han inte sitter på AA35 eller nåt annat där sidokorten klonkade, men hur stor är den risken på en 842 rainbow?

... och lyckas han hitta synen/all in så är det inte något katastrof. Är fortfarande usel på omaha-flopp-odds men så sjukt doggad kan du ju knappast vara. Hursomhelst lär det vara ett misstag att lägga sig med fold equity inräknat.

OT:

Frågar återigen då jag inte fick svar senast, någon som kan länka till en schysst omahacalculator?

Postad

OT:

Frågar återigen då jag inte fick svar senast, någon som kan länka till en schysst omahacalculator?

Jag brukar använda two dimes. Den har de flesta spel.

Kul att flera röstar för att gambla lite. Stekte ganska länge innan jag fegade och foldade. Han pottade ut ganska snabbt och har ändå investerat en hyffsad del av sin stack i potten.

Kändes som han bestämt sig för att spela den till showdown på något sätt. Direkt efter kändes det dock oerhört fegt. :)

Postad

Jag tycker att du ska slå om. Du har mot de flesta av hans AA-händer rätt gott om outs, sen har du lite sköna backdoors som du fyller då och då. Dessutom är det rätt stor chans att han passar sina kassa AA om du pottar om.

Och rent långtgående så är det bra att låta motstådnarna veta (ifall du blir synad) att du kan göra så med den handen, större chans att få mer action i framtiden när du har ex. T988 på den floppen...