Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är jag pottcommitad eller är det en enkel fold? Har möjlighet till en rebuy... Reads: Luffare 1 har slaskat och rebuýat en gång. Innebär dock att detta är hans sista chans.. Luffare 2 har inte lirat så många händer..

Game # 255215850 - Texas Hold'em No Limit 25,00/50,00 - Table "EUR 8.000 Guarantee 1298970 8"

Game ended 2006-02-20 21:26:19 GMT+01:00

Players:

HERO (3 555,00 in seat 1)

LUFFARE 1 (2 775,00 in seat 2)

callito (3 215,00 in seat 3)

Che_Raise (1 555,00 in seat 4)

The_Man13 (3 275,00 in seat 5)

5*59AM (8 745,00 in seat 6)

LUFFARE 2 (2 675,00 in seat 7)

SWE_NIXON (2 350,00 in seat 8)

kimpsu (1 995,00 in seat 9)

Dealer: roccos006

Small Blind: callito (25,00)

Big Blind: Che_Raise (50,00)

HERO: Jc - Jh

The_Man13 Fold

5*59AM Fold

LUFFARE 2 Raise (195,00)

SWE_NIXON Fold

kimpsu Call (195,00)

HERO Raise (1 000,00)

LUFFARE 1 All-In (2 775,00)

callito Fold

Che_Raise Fold

LUFFARE 2 All-In (2 480,00)

kimpsu Fold

HERO ???

Postad

WP, lägg dig nu så blir det ännu bättre.

Ärligt, det ska mycket till för att du ska ha mer än 20% här. Någon gång ska man vara lite weak-tight och lägga bra händer också, det här är ett bra tillfälle.

En lite relevant fråga dock; vad är inköpet?

Postad

Om jag räknat rätt så kostar det runt 1800 för att syna i en pott som blir kring 8000.

Är ju nästan så man har odds även om man är uppe emot ett överpar. Men blir nog marginellt fel att syna här.

Postad

i det här fallet var det inte jag som hade JJ utan min motståndare. Han valde att syna. Själv var jag luffare 2 och hade AK. Vad tycker ni om mitt spel i det fallet? Känns ockås väldigt marginellt. Trodde dock inte att Luffare 1 var särskilt stark givet hans tidigare spel och HERO trodde jag hade typ en sån hand han hade. Enda anledningen till det är att jag själv aldrig skulle höja så mycket med säg KK och AA. Då vill man ju ha med någon, detta spel känns desperat.

Men RayIV tycker att floppspelet med JJ är bra?

Postad

Du måste ha AA el KK om du ska spela här tycker jag. Luffare 1 är ju all in han kan inte ha en dålig hand. Du kan inte utgå ifrån att han försöker stjäla. Jag hade i alla fall trott att hero bara skulle syna med AA,KK. Så att du i bästa fall varit upp mot luffare 1 som sannolik underdog. Ett interessant spel dock kan ju vara rätt ändå(alltså både luffare 2 och hero fick väl bra odds som det nu blev).

Postad
Är det här nåt slags sjukt skämt? Man blir inte mer committad än så här. Dessutom har du ju en hand. Och så är det en rebutyturnering. Jag blir äcklad av att ens tänka på att lägga här.

Intressant tanke och väl formulerat. Men visst kan man väl tänka sig att lägga. Du förstår, du kan ju faktiskt göra rebuyen så fort du är under startstacken, du måste inte vara nere på noll. Och då är detta ett EV-beslut.

Postad
Är det här nåt slags sjukt skämt? Man blir inte mer committad än så här. Dessutom har du ju en hand. Och så är det en rebutyturnering. Jag blir äcklad av att ens tänka på att lägga här.

Intressant tanke och väl formulerat. Men visst kan man väl tänka sig att lägga. Du förstår, du kan ju faktiskt göra rebuyen så fort du är under startstacken, du måste inte vara nere på noll. Och då är detta ett EV-beslut.

Om Luffarens2 HD blir lite bredare tack vare att 1an spelat löst så blir det nog inte EV- längre iförsig.

Postad

Om Luffarens2 HD blir lite bredare tack vare att 1an spelat löst så blir det nog inte EV- längre iförsig.

det är ju iofs bara min åsikt men den readen fanns ju i vilket fall som helst med i startinlägget. Luffare 1 hade för övrigt TT.