Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 1: CHARISMER ($74.15 in chips)

Seat 2: GamboMouse ($59.50 in chips)

Seat 3: qbbishop11 ($53.30 in chips)

Seat 5: briachek ($110.75 in chips)

Seat 6: TV_Player ($50.85 in chips)

Seat 7: chi22 ($21.95 in chips)

Seat 8: Ekenstar ($76.85 in chips)

Seat 9: dude25 ($49.25 in chips)

Seat 10: irish80 ($45.70 in chips)

GamboMouse: Post Small Blind ($0.25)

qbbishop11: Post Big Blind ($0.50)

Dealing...

Dealt to Ekenstar :7d::9h::Ac::Tc:

briachek: Fold

TV_Player: Raise ($1.75)

chi22 : Fold

Ekenstar: Call ($1.75)

dude25 : Call ($1.75)

irish80 : Fold

CHARISMER: Call ($1.75)

GamboMouse: Fold

qbbishop11: Call ($1.25)

Ok hand i ok position, given syn när det höjs preflopp.

*** FLOP *** : :8h::4c::7c:

qbbishop11: Check

TV_Player: Bet ($2)

Ekenstar: Raise ($15)

Möjlig stege ute. Tycker ändå att det är en fin flopp för mig, öppet stegdrag och nötfärgdraget. Preflopphöjaren visar svaghet med sitt mesbet, tycker det är ganska självklart att raisa pott där.

dude25 : Fold

CHARISMER: Call ($15)

qbbishop11: Fold

TV_Player: Fold

CHARISMER kallsynar efter bet och potraise. TV_Players fold är ganska väntad.

*** TURN *** : :8h::4c::7c::2s:

Ingen hjälp på turn, hur går man vidare här?

Ca $40 i potten. CHARISMER har $57 kvar och jag täcker honom.

Postad

Nä men vad skoj, en riktigt svårspelad men intressant hand!

Här kommer mitt stalltips:

Tycker det här är något så ovanligt som en readbaserad hand på lowstakes PLO. Med stor sannolikhet sitter CHARISMER på set i åttor, i värsta fall med ett drag till det. Han skulle kunna ha en schysst spelad 65xx men det tvivlar jag på, sällan folk inte blixtpottelipottar med nötstege på 0.25/0.50.

En check hatar jag, mest för att det är så vekt. :) Är han dessutom uppmärksam lär han trycka på rätt hårt om han vet att du inte har stegen. Jag lutar åt att antingen betan $25 och lämna honom med ~$40 kvar inför river (för att inte committa honom) och sen trycka in resten på river om brädan inte parar, alternativt bara potta på om jag tror han är vek/sund och lägger toppset när oddsen inte räcker till. Kruxet med det är ju att man nog aldrig får vik om han har ett färgdrag eller liknande till sitt set. Å andra sidan är det tufft att potta.

Tough call.

Postad

Mot de flesta av hans troliga händer har du 10-12 outs.

Nötfärgdrag+OESD är en klassisk såndär hand som ser skitsexig ut, men som är sådär egentligen. Men såsom du spelar på floppen (vilket är sådär skönt aggro) så finns det väl inget annat val än att potta på turn, check-folda känns så vekt, och du har ju bara lite mindre equity än vad du behöver. Lägg därtil att han eventuellt foldar mittensetet eller något liknande då och då så tycker jag att POTT låter bra.

Kom ihåg vad liggat sagt: "This is how we play pot limit in Sweden. Pot! And you can't call me!"

Postad

Nötfärgdrag+OESD är en klassisk såndär hand som ser skitsexig ut, men som är sådär egentligen.

Är det bara jag som alltid försöker överskatta mellanpar i sådana här händer och använda det som vågmästare för att potta/syna istället för att checka/folda?

Postad

Hade ingen direkt read på honom. Lite vekt att checka-syna, ingen foldequity då. Blev ett pottbet:

Ekenstar: Bet ($41)

CHARISMER: Raise All-in ($57.40)

Ekenstar: Call ($16.40)

*** RIVER *** : :8h::4c::7c::2s::4h:

*** SUMMARY ***

Pot: $152.80 | Rake: $3

CHARISMER bet $74.15, collected $152.80, net +$78.65 (showed hand) :6h::5c::Jh::7s: (a straight, four to eight)

Var knapp favorit på floppen och 30-70 dog på turn mot hans nakna stege.

Postad
Lite vekt att checka-syna, ingen foldequity då.

Tänk inte att det är "vekt". Fråga dig själv om du har någon FE istället. Känns inte om du har så stor i det här låget och då tjänar du helt klart på check-syn om du tror det finns en chans han ger dig ett gratiskort.

Postad

psyk02, säg att han har stegdraget oxå? el 2par o flush? el lägsta settet el vad fan som helst.

finns en fördel med att trycka in med bra drag o man e först. vill man tänka efter hur man ska göra kan man fundera lite på hur stor stack han ska ha för att man ska göra olika saker. sen tittar ju folk o ser att man inte alltid har nuts villket ger en mer action.

har han under pott kvar blir det pott, kommer ju inte vika.

har han strax ver pott blir det samma

har han 1.5-2ggr pott kanske checkcall är bättre

inte helt säker på dem olika siffrorna, men dem spelar klart in. skilland på omaha med små, normala o STORA stackar runt bordet.

Postad
psyk02, säg att han har stegdraget oxå? el 2par o flush? el lägsta settet el vad fan som helst.

finns en fördel med att trycka in med bra drag o man e först. vill man tänka efter hur man ska göra kan man fundera lite på hur stor stack han ska ha för att man ska göra olika saker. sen tittar ju folk o ser att man inte alltid har nuts villket ger en mer action.

har han under pott kvar blir det pott, kommer ju inte vika.

har han strax ver pott blir det samma

har han 1.5-2ggr pott kanske checkcall är bättre

inte helt säker på dem olika siffrorna, men dem spelar klart in. skilland på omaha med små, normala o STORA stackar runt bordet.

Om fui alltid synar om hero bettar och alltid ger gratiskort om hero checkar så är det såklart alltid rätt att checka. Stackdjupen är helt oväsentliga.