Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Med anledning av stora räjken-suger-zebraballe-tråden så kollade jag upp lite olika sajter när det gäller räjken för SnG's. Har ju självfallet inte kollat alla sajter i hela världen , så fyll gärna på. Kan ju vara intressant för de som spelar mycket SnG's och vill öka på sin ROI/SnG lite grann. Micro-inköp (<$5): Stars har $1+$0.20 på sina 45-manna. Prima är värst med så mycke som 33% räjk på sina $0.75+$0.25 SnG's, och 25% på $2+$0.50. Boss har $3+$0.30. Bäst för microlimits är Everest som har 10% räjk på nivåer från $0.10+$0.1. Är man riktigt sniken så spelar man deras $0.25+$0.02 där räjken faktiskt bara är 8% . EDIT: B2B har €1+€0.10 samt €3+€0.25. $5-inköp: Party har 20% räjk på sina $5+$1 och suger fett, de flesta övriga har $5+$0.5. Det komiska är att t.o.m. iPoker's Jackpot SnG's, där en del av räjken går till en jackpot på $15.000 (+progressive, vinn 5 i rad) fortfarande är billigare än Partys, de ligger nämligen på $5+$0.75. EDIT: B2B har €5+€0.50. $10-$30-inköp: Har endast hittat sajter som har 10% räjk, d.v.s. $10+$1, $20+$2 och $30+$3. EDIT: Enda som skiljer sig från mängden här är B2B som har €30+€2.25. $50-inköp: Här börjar vissa sajter ha en billigare räjk, Party, Everest, Prima, Boss, iPoker och Stars ligger dock kvar på 10%, d.v.s. $50+$5. Ongame (EuroBet, PokerRoom m.fl.) har $50+$4, bör finnas fler. EDIT: B2B har €50+€2.50. $100-inköp: Nu har även de sniknare sajterna rabatt på räjken, utom Everest som har $100+$10. De flesta har $100+$9, dock leder återigen Ongame med $100+$8. EDIT: B2B har €100+€5. $200-inköp: Samtliga jag har tittat på har $200+15. EDIT: B2B har €200+€10. $300-inköp: Här verkar $300+$20 vara standard. $500-inköp: $500+$30 är normalt, förutom Ongame som har $500+$25. $1000-inköp: Har jag endast hittat på Stars och Prima, båda är $1000+$50. (Jag har bara tittat på NLT. Vissa sajter har lägre räjk på de högre nivåerna för t.ex. Omaha. På Stars har man t.ex. $500+$20 för dessa bord) Har inte kikat på Crypto, Victor Chandler och andra nätverk, någon som har bra koll på dem får gärna fylla på. Slutsats så här långt: Ongame, som har fått kritik för hög räjk på CG's, slutar alltså som vinnare överlag, om man räknar räjk/SnG, medan Everest blir microlimitsegraren. Självfallet spelar även andra faktorer in för en spelares ROI, t.ex. ger en snabbare struktur ofta högre ROI/h, men lägre ROI/SnG. EDIT B2B har bäst räjkstruktur på de högre inköpen. Citera
ruter2 Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Tack för inlägget. Starkt jobbat! Håller tummarna för att rakefree.com kommer igång. Citera
JimmyFlöjt Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Mikronivå: Unibet har faktiskt 3 + 0,25 SitnGo. 8,33% Citera
Macallan Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Ongame må vara billigast på de lite dyrare turneringarna men det är ju praktiskt omöjligt att multitabla högre än 30+3 så det spelar ju liksom ingen roll. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Ongame må vara billigast på de lite dyrare turneringarna men det är ju praktiskt omöjligt att multitabla högre än 30+3 så det spelar ju liksom ingen roll. Om du menar p.g.a. skicklighetsnivån så kan jag meddela att Ongame's $50-SnG's är rättså tomtiga. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Mikronivå: Unibet har faktiskt 3 + 0,25 SitnGo. 8,33% Är det hela B2B då eller? Citera
Nusseman Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det verkar som du har glömt att kika på B2B-siterna. de har t ex €50+2,25 €100+5 och €200+10. Dessutom är deras heads up €75+2,75 jäkligt billiga ur rakehänseende Citera
ampixo Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Ongame må vara billigast på de lite dyrare turneringarna men det är ju praktiskt omöjligt att multitabla högre än 30+3 så det spelar ju liksom ingen roll. SnGs är ju bara autoplay, klart som tusan man kan multitala högre än $30. 5-6st $215s är inte omöjligt alls. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det verkar som du har glömt att kika på B2B-siterna. de har t ex €50+2,25 €100+5 och €200+10. Dessutom är deras heads up €75+2,75 jäkligt billiga ur rakehänseende Nä, jag glömde inte, sket i dem. Pallade inte ominstallera eftersom jag tog bort häromdagen. Men tack för infon. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det verkar som du har glömt att kika på B2B-siterna. de har t ex €50+2,25 €100+5 och €200+10. Dessutom är deras heads up €75+2,75 jäkligt billiga ur rakehänseende Har uppdaterat nu. Hur ser det ut på lägre nivåer på B2B? HU har jag inte tagit med överhuvudtaget, får se om jag lägger till det senare. Crypto, någon? Citera
wolf Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Ongame må vara billigast på de lite dyrare turneringarna men det är ju praktiskt omöjligt att multitabla högre än 30+3 så det spelar ju liksom ingen roll. SnGs är ju bara autoplay, klart som tusan man kan multitala högre än $30. 5-6st $215s är inte omöjligt alls. En kvalificierad gissning är att Macallan refererar till en dålig spelarbas på SnG på Ongame, alltså att det finns få aktiva SnG:s på högre nivå. Dock har jag ingen aning om spelarutbudet då jag själv aldrig lirat på Ongame Citera
eyedol Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Raken är knappast största faktorn när man lirar SnG, struktur och spelarkvalité är mycket viktigare. Testar just nu en SnG med nya strukturen på party. Tar en jäkla tid.. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Raken är knappast största faktorn när man lirar SnG, struktur och spelarkvalité är mycket viktigare. Testar just nu en SnG med nya strukturen på party. Tar en jäkla tid.. Japp, man ska inte stirra sig blind på räjkstrukturen. Dock tycker jag att det är intressant att göra en jämförelse mellan olika sajter, för att se vilka skillnader som finns. Sedan får varje spelare faktorera in andra faktorer för att i slutändan kunna bestämma var denne vill spela. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 En kvalificierad gissning är att Macallan refererar till en dålig spelarbas på SnG på Ongame, alltså att det finns få aktiva SnG:s på högre nivå. Dock har jag ingen aning om spelarutbudet då jag själv aldrig lirat på Ongame Kan ligga något i det, inte så jättestor trafik på deras SnG's, vilket visserligen är lite märkligt eftersom de har i stort sett lika mycket trafik på sina cash games som många andra sajter. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Raken är knappast största faktorn när man lirar SnG, struktur och spelarkvalité är mycket viktigare. Testar just nu en SnG med nya strukturen på party. Tar en jäkla tid.. Om man utgår från 60 händer/h så är ju den nya strukturen tillochmed snabbare än den gamla. Räknar man om för 80 händer/h (vilket är vad jag har på cash games på Party) så blir skillnaden fortfarande endast marginell mot förut. Citera
Macallan Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 En kvalificierad gissning är att Macallan refererar till en dålig spelarbas på SnG på Ongame, alltså att det finns få aktiva SnG:s på högre nivå. Dock har jag ingen aning om spelarutbudet då jag själv aldrig lirat på Ongame Kan ligga något i det, inte så jättestor trafik på deras SnG's, vilket visserligen är lite märkligt eftersom de har i stort sett lika mycket trafik på sina cash games som många andra sajter. Var så jag menade. Och jag tycker att det har blivit sämre den senaste tiden, även på 20+2. Citera
eyedol Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Japp, man ska inte stirra sig blind på räjkstrukturen. Dock tycker jag att det är intressant att göra en jämförelse mellan olika sajter, för att se vilka skillnader som finns. Sedan får varje spelare faktorera in andra faktorer för att i slutändan kunna bestämma var denne vill spela. Ah, ta o lägg in blindsstruktur etc i din sammanställning vet ja! Kan säkert vissa ha användning för. Om man utgår från 60 händer/h så är ju den nya strukturen tillochmed snabbare än den gamla. Räknar man om för 80 händer/h (vilket är vad jag har på cash games på Party) så blir skillnaden fortfarande endast marginell mot förut. Nej, hänvisar till specifik tråd Citera
Macallan Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Raken är knappast största faktorn när man lirar SnG, struktur och spelarkvalité är mycket viktigare. Testar just nu en SnG med nya strukturen på party. Tar en jäkla tid.. Om man utgår från 60 händer/h så är ju den nya strukturen tillochmed snabbare än den gamla. Räknar man om för 80 händer/h (vilket är vad jag har på cash games på Party) så blir skillnaden fortfarande endast marginell mot förut. Så kan man ju inte riktigt räkna, antalet händer per tid är ju väldigt beroende av antalet spelare så det blir färre händer på de tidiga nivåerna men när fyra-fem spelare har försvunnit blir det fler händer per nivå. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Raken är knappast största faktorn när man lirar SnG, struktur och spelarkvalité är mycket viktigare. Testar just nu en SnG med nya strukturen på party. Tar en jäkla tid.. Om man utgår från 60 händer/h så är ju den nya strukturen tillochmed snabbare än den gamla. Räknar man om för 80 händer/h (vilket är vad jag har på cash games på Party) så blir skillnaden fortfarande endast marginell mot förut. Så kan man ju inte riktigt räkna, antalet händer per tid är ju väldigt beroende av antalet spelare så det blir färre händer på de tidiga nivåerna men när fyra-fem spelare har försvunnit blir det fler händer per nivå. Jag vet. Skulle bara kolla så du var vaken. Se annan tråd. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Ah, ta o lägg in blindsstruktur etc i din sammanställning vet ja! Kan säkert vissa ha användning för. Tänkte göra det, får bli ett projekt för nästa vecka (har en hel del info i ett excelark). Fast det kanske blir bättre att skapa en separat tråd, eller ska man smälla ihop allt i samma tråd kanske? Nej, hänvisar till specifik tråd Men lägg ner nu! Citera
ellak Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 B2B €1+0,1 €3+0,25 €5+0,5 €10+1 €20+2 €30+2,25 Citera
Myssion Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Sådär, har uppdaterat. Citera
Recommended Posts