mirage Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Själv har jag säkert provat över 200k poäng men aldrig vunnit något, någon som vunnit därifrån någon gång? Citera
Korpi Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Om det är någon som svarar ja nu så är det förmodlingen någon som är anställd av neteller att leta upp forum där det diskuteras för att bekräfta myten. Allvarligt. Jag räknade ut vad jag hade för chans att vinna innan jag tryckte in poängen för en månad på månadsdragningen, och kom fram till att jag skulle vinna den typ 1 gång var 2000:e år. ... Den som väntar på något gott. Citera
Nickefik Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Är det fler än jag som är spelberoende på deras cash giveaways? Jag kan inte låta bli att köpa för mina poäng direkt jag har några. Tyvärr så tar ju poängen slut så fort, så jag brukar skicka mina pengar fram och tillbaka mellan olika sajter bara för att få mer poäng. Det är så jobbigt när man inte har några poäng inne på kontot och man bara sitter och väntar på att en överföring ska bli klar så man får mer poäng. Det bästa är ju när man precis fått pengar från en sajt, då är det bara att skicka iväg dem igen och snabbt få fler poäng. Jag måste erkänna att jag faktiskt brukar sätta in pengar från mina fonder också. De går ju ändå så dåligt, så det måste ju vara mer EV+ att chansa på att man vinner pengar så här. Citera
Jimbolito Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Bättre & vänta och se om det dycker upp något bättre att spendera sina poäng på. Tror jag sitter på 2 miljoner nu, poäng allså=) Citera
Pokershark Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Jag satt och räknade lite på det förra månaden då jag uptäckte att jag hade över 2 miljoner poäng. Tror att jag räknade fram att de skulle vara värda ca 10 dollar om jag slängde in allt på en dragning. Så det är ganska så kass alltså... Citera
Cyntax Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Är det någon som räknat på vilken dragning som är den bästa? Vilken ger mest +ev? Citera
ayecappy Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 tror legato skrev nånstans att han köpte 10% av lotterna i nån av dragningarna men det var torsk Citera
kfluffie Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Brukar spela upp mina Välförtjänta NetEller-points men aldrig vunnit Kan man göra något annat med dom eller är det bara hoppas på deras Cash GiveAway? Nickefik: Haha! Jag kan se det framför mig när du får lönen den 25:e, stoppar in Cashen fram och tillbaks för att gå lite Points! Du som har "NetEller Cash Give Away" som yrke (även klassad Expert har jag hört, stämmer det?) undrar hur mycket poäng man får vid en transaktion på t.ex. 1000$? Citera
baller Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Är det någon som räknat på vilken dragning som är den bästa? Vilken ger mest +ev? Det beror på hur många som är anmälda till respektive dragning. Finns någon tråd om hur du räknar ut bäst värde när och vilket du skall köpa lotter i, klipper in här (courtesy of adde): To maximize your chances, enter the drawing at the day when all three drawings are made, and do it as late as possible before the deadline. Depending on the price sum, cost of entering and number of entries, one of the drawings have higher EV than the others. Throw all of your points into that one to get the most bang for your bucks. It's quite easy to calculate the EV (per 1000 NETPoints): EV = (1/ENTRIES) x PRICE x (1000/COST) With the current data at NETeller, you get: EV (Weekly Draw) = (1/25650) x 500 x (1000/1000) = 0.019 EV (Bi-Weekly Draw) = (1/14537) x 1000 x (1000/2500) = 0.027 EV (Monthly Draw) = (1/10939) x 3000 x (1000/5000) = 0.055 Entering the monthly draw will give you the best EV for the moment. Not a great EV ($0.055 for every 1000 points), but the best of the three You should make these calculations as late as possible and preferably for drawings that are made at the same time only, since data changes over time. As a side note, this gives some kind of value to the points. 10K NETeller points are worth approx. $0.55 adde Citera
eyedol Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Haha, drygt en halv dollar för 10k poäng. Vilket skämt, är ju frågan om det är värt tiden att köpa lotter för sina poäng. Citera
Hagabo Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Haha, drygt en halv dollar för 10k poäng. Vilket skämt, är ju frågan om det är värt tiden att köpa lotter för sina poäng. Det är nog värt tiden om man har nån miljon poäng då blir det ett ev på $55 och med tanke på att det tar typ 5 minuter så ja. Citera
Ugrath Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Har säkert lagt in en halv mille poäng i dessa SK giveaways, inte vunnit nåt såklart. Citera
lumor_ Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Det är jag som har vunnit alltihop. Ni är fiskarna Nej, men det verkar som sagt knappt värt tiden. Ändå kan jag inte låta bli att köpa lotterna ... Citera
lumor_ Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Det är jag som har vunnit alltihop. Ni är fiskarna Nej, men det verkar som sagt knappt värt tiden. Ändå kan jag inte låta bli att köpa lotterna ... Citera
serenity Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Klart att det är värt tiden, även om risken är liten (läs: mikroskopisk) så måste ju någon vinna - varför inte vara med om det är gratis? Citera
Baloos Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Ibland kan man växla alla poäng och skänka till jordbävningsdrabbade och liknande. Citera
Hagabo Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Klart att det är värt tiden, även om risken är liten (läs: mikroskopisk) så måste ju någon vinna - varför inte vara med om det är gratis? Jo chansen är mycket liten En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna Citera
Steel Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev! Citera
Pokershark Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev! lol tänkte skriva nåt liknande. Citera
eyedol Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Det är nog värt tiden om man har nån miljon poäng då blir det ett ev på $55 och med tanke på att det tar typ 5 minuter så ja. Ja någon miljon poäng har man ju var o varannan vecka, eller hur? Citera
Hagabo Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Det är nog värt tiden om man har nån miljon poäng då blir det ett ev på $55 och med tanke på att det tar typ 5 minuter så ja. Ja någon miljon poäng har man ju var o varannan vecka, eller hur? Vad har det med saken om det är värt tiden eller inte att göra? Citera
Pokershark Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Kollade på hur många som anmälts sig till denna månadsdragning. Räknade fram att mina 2 miljoner poäng är värda $6,47 Dvs. 10k poäng är värda ca. $0,032. Det kallar jag ett bra erbjudande! BTW. ser nu en tidigare uträkning där nån påstår att 10k poäng är värda 0,5 dollar. Verkar skumt?! Har jag räknat fel? Totalt biljetter just nu är 185 428. Varje biljett kostar 5000 poäng. Vinsten är 3000 dollar. Mina poäng är 2 000 000. Borde ju bli så här: 2 000 000/5000/185 428*3000=$6,47 Citera
Hagabo Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev! ahh glömde kommentera, så passar på nu. Det var inte tänkt som nån slags sätt att maximera värdet ur dragningen. Utan det verkar råda en uppfattning att netellers dragningar är riggade. Citera
kfluffie Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev! ahh glömde kommentera, så passar på nu. Det var inte tänkt som nån slags sätt att maximera värdet ur dragningen. Utan det verkar råda en uppfattning att netellers dragningar är riggade. Så om vi inte skulle vinna är det då rigg eller är det så att någon av de andra anmälda ?? Hmm MVH //KF - Har 54'000 NetPoints kvar nu efter de senaste ovunna GiveAwayen som vi ska spendera!! Jag är på Hagabo! Citera
Recommended Posts