Macaronis Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Oktober månad var gått väldigt bra pokermässigt och det börjar bli dags att casha ut. Är lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Antingen cashar jag ut allt bankwire, men är lite orolig för skattemasen. Alternativet är ju att sätta in pengarna på neteller och skaffa ett sånt där debitcard. Men tycker det verkar lite omständigt. Vill höra hur ni gör när ni ska plocka ut en rejäl månadslön (20 000 - 30 000kr)? Och tips hur jag ska göra... * Pill, pill - QoS * Citera
Bikern Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 skattmasen? E inte nätpoker skattefritt?? Citera
kayantic Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Det smartaste och smidigaste sättet är Neteller-kortet. Citera
kojak Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 Det smartaste och smidigaste sättet är Neteller-kortet. Smart att betala närmare 4 procent i avgifter till utsugarna på Neteller? Bankwiren är ju rimligt prissatt, men då kommer ju de ev problemen med skattemyndigheterna. Än så länge verkar det väl inte finnas nåt känt fall där nån blivit skyldig att betala svensk skatt på pokervinster, men det känns naturligtvis inte bra att utsätta sig för risken, så länge rättsläget är oklart. Det skulle vara väldigt intressant att höra hur ni som drar in hyfsat stora belopp regelbundet har löst det här. Det måste finnas ett antal av er här på forumet... Citera
jezaja Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 För 30k är det nog ingen fara, tror bankerna behöver börja rapportera vid runt 100k. Citera
Hjort Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 skattmasen? E inte nätpoker skattefritt?? Nej, endast och enbart om det beskattas i ett annat EU-land. Dit räknas inte Gibraltar och andra skatteparadis. Citera
Svinto Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 Om det handlar om så mycket pengar misstänker jag att check kan vara ett prisvärt alternativ. Hur mycket det kostar är upp till banken, så hör med dem först och ljug och säg att det alltid har gått bra förut om de börjar bråka. Annars kanske du kan prata med folket på Neteller. Vad jag förstår har folk här på forumet fått betalt direkt till svenskt konto på förfrågan. Citera
MenoS Postad 3 November , 2004 Rapport Postad 3 November , 2004 Smart att betala närmare 4 procent i avgifter till utsugarna på Neteller? Var får du 4% ifrån, skulle vara glad för tillvägagångssätt på den uträkningen då jag själv skaffat ett DebitCard precis. /Jonas Citera
kojak Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Smart att betala närmare 4 procent i avgifter till utsugarna på Neteller? Var får du 4% ifrån, skulle vara glad för tillvägagångssätt på den uträkningen då jag själv skaffat ett DebitCard precis. Neteller envisas (för oss icke-amerikaner) att först växla ens USD till CAD när man för över stålar till debitcardet. För detta tar de 1,9% av summan. Sen ska ju de här kanadapengarna växlas tillbaka när man tar ut med i bankomaten och vips ryker ytterligare 1,9%. Dessutom tar man punktavgifter för allt som bara att möjligt, från själva överföringen till kontoutdrag. Sammantaget handlar det i praktiken om minst 4%, mer om man gör små uttag. Åt helvete för mycket, tycker iaf jag, speciellt som det här som sagt är avgifter som bara lägger på oss utanför USA... Citera
baller Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Ta det till bankkontot, det gör jag Det är för lite pengar för att skattmasen skall bry sig! Citera
QoS Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Ta det till bankkontot, det gör jag Det är för lite pengar för att skattmasen skall bry sig! Säger du det i egenskap av anställd hos skatteverket? - QoS Citera
baller Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 HEHE, nä, jag skriver aldrig i egenskap av anställd på skatteverket här men.. eh... Citera
Bateman Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Handlar det om små eller medelstora summor kan det ju vara idé att ta ut pengarna via Multipoker. Överföring till bankkontot därifrån är helt gratis. Jag vet inte hur det är med avgifterna på andra sajter dock. Citera
greywolf Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 jag för över allt till svenskt bankkonto..antingen direkt via siten eller genom neteller som får göra en bankwire. Är man lite mer rädd för skattmasen än vad jag är så är det väl bara att öppna ett bank konto ilämpligt skatteparadis. Citera
Jimbolito Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Hur lång tid tar det för en bankwire att gå igenom? Från Neteller samt div. pokersajter. Ex. Multipoker. Och vad tar Neteller för en bankwire? Kan ju även säga att paradise tillåter cashouts direkt till VISA kostnadsfritt. Men det tar ca 5 dgr, (snarare 2 v. i mitt fall) så letar lite alternativ. Netellerkortet verkar lite onödigt dyrt, så länge man inte plockar 15-20.000:- i månaden då. Citera
Papa Kubo Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Från Multi till svenskt bankkonto brukar det bara ta någon dag. Citera
Kidder Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Det går lika bra från Ladbrokes till svenskt konto också, fungerar klockrent. Citera
QoS Postad 13 November , 2004 Rapport Postad 13 November , 2004 Från http://insurance.akelius.com/Spinner/read/article.cfm?id=189 Akelius skickar inga kontrolluppgifter till någon skattemyndighet. Det är därför alltid ditt eget ansvar att anmäla och erlägga eventuella skatter. Dom har ju humor! - QoS Citera
Pedroboy Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Kan ju även säga att paradise tillåter cashouts direkt till VISA kostnadsfritt. Men det tar ca 5 dgr, (snarare 2 v. i mitt fall) så letar lite alternativ. Netellerkortet verkar lite onödigt dyrt, så länge man inte plockar 15-20.000:- i månaden då. blir det inte dyrare ju mer du tar ut? % är väl alltid % Citera
Pedroboy Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Blir det billigare att ha ett konto på akelius och sen ta ut här i sverige på en bankomat än att använda netellerkortet att ta ut med. Gissar att den kan tilllkomma oväntat avgifter på en sådan bank, är det någon som använer akelius bank? Citera
lethe Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Jag tar ut direkt från pokersajten till mitt konto. Empire är onda och snor mig på $35 varje gång jag gör det. Eurobet är snälla och snor mig på $0 varje gång jag gör det. (Heja Eurobet!) Det här har lett till att alla utbetalningar sker via Eurobet numer. Skickar månatligen brev till Empire om att de bör göra bank wires gratis för oss VIP:are. Föreningssparbanken Utland tar sedan 25kr av mig för varje överföring. Uppenbarligen är allt de gör att skicka mig en lapp om att de faktiskt snott 25kr. I en liten ruta har de kryssat i att de inte skickat information till skattmasen. Antar att om jag tar ut 150000kr i en stöt så kryssar de i den andra rutan. Nåja, det är ett tag kvar tills det är aktuellt. Neteller tar $2 för att föra över pengar till kortet. Sen tar de $3 eller nåt sånt per automatuttag, och alla svenska bankerna tar några tjugor för varje uttag från en bank från utanför EU så vitt jag förstått. Bankwire uber alles, speciellt nu när vi är hyffsat säkra på att vinster även från Gibraltar är skattefria. Om du gör grova stålar på Ultimate Bet (enda stora sajt jag kan komma på som är från utanför EU) så får du väl skaffa ett konto i Schweiz, på Caymanöarna eller var du nu finner det lämpligt. Citera
Ralle Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 Om du gör grova stålar på Ultimate Bet (enda stora sajt jag kan komma på som är från utanför EU) Är inte Party, Paradise, Stars och div. icke-engelska Crypto-ställen också utanför EU? Citera
Josefk Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 party har sitt säte i girbraltar, vet inget om de andra Citera
Recommended Posts