Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu orkar jag inte spela mer idag, klarar inte tapp på över 40BB utan att börja tilta. Blir inget spel imorgon heller, ska upp till Bjärehalvön imorgon för en golftävling på torsdag. Förhoppningsvis hinner jag lira lite när jag kommer hem igen på torsdagkväll.

 

Session 2:

3 bord $1/2 SH, 1 bord £0.5/1 SH

Antal händer: 129

Spel: $18.50

Bonus: 18%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vill inducera ett bluffbet från ett missat steg-/färgdrag samt minimera förlusten om CO träffat damen. Rätt spel?

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) SysRq is SB with J:heart: 9:diamond:

2 folds, CO (poster) checks, Button folds, SysRq calls, BB (poster) checks.

 

Flop: 7:heart: 8:club: 9:club: (3SB, 3 players)

SysRq bets, BB calls, CO calls.

 

Turn: 2:diamond: (3BB, 3 players)

SysRq bets, BB folds, CO calls.

 

River: Q:spade: (5BB, 2 players)

SysRq checks, CO bets, SysRq calls.

 

Results:

Final pot: 7BB

----------------------------------------

 

Hand 2: Tanken är att slänga mot 3-bet på flop eller slänga turn om han synar floppen och donkar turn (givet att jag inte förbättrar).

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) SysRq is Button with K:spade: T:spade:

3 folds, SysRq raises, SB 3-bets, BB folds, SysRq calls.

 

Flop: 7:heart: 7:diamond: Q:diamond: (6SB, 2 players)

SB bets, SysRq raises, SB calls.

 

Turn: 6:club: (5BB, 2 players)

SB checks, SysRq checks.

 

River: T:club: (5BB, 2 players)

SB checks, SysRq bets, SB calls.

 

Results:

Final pot: 7BB

------------------------------

 

Hand 3: BB är 52/0/0.4 efter 21 händer, Button är 56/17/0.9 efter 41 händer. Den här typen av händer har jag svårt för. Jag får inte köpa knappen och 3 spelare ser floppen. Är det någon gång rätt att slänga in ett CB efter BB:s check här och försöka köpa potten direkt? Ska jag slänga preflop med tanke på fi:s stats? Openlimpa gör jag inte.

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) SysRq is CO with 9:heart: J:heart:

2 folds, SysRq raises, Button calls, SB folds, BB calls.

 

Flop: T:club: 4:club: T:spade: (6.5SB, 3 players)

BB checks, SysRq checks, Button checks.

 

Turn: 6:spade: (3.25BB, 3 players)

BB bets, SysRq folds, Button folds.

Uncalled bets: 1BB returned to BB.

 

Results:

Final pot: 3.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

Raise för att skrämma bort BB, och mäta styrkan hos FI 1. Flop, turn, rätt spelat. Skulle ha betat river för han verkar tom hela vägen. Visserligen kunde han limpa in med Qx, men QJ-AK så skulle han ha höjt, så damen är ganska liten chans han hade.

 

Hand 2:

 

Sätter 3-betarn på AK. För han saktar in för mycket och callar hela vägen. Skulle ha betat ut på turn så kanske du tar hem potten. Fel att Checka där om du nu inte var rädd för C/R. Rivern är vanlig.

 

Hand 3:

 

Den handen spelar du bra. skulle ha gjort likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic: Så var man tillbaka igen efter golftävlingen. Det var en lagtävling (juniorseriespel), och vi slutade omgången på tredje plats vilket är helt ok. Till alla som vill äta pizza i Höganästrakten vill jag höja ett varningens finger för Jourpizzeria, jag blev synnerligen magsjuk efter att ha klämt en pizza där på onsdagskvällen. Det visade sig under torsdagen att även spelare i andra lag råkat ut för samma sak efter att ha ätit på samma ställe... Tur att man bara är lagledare och inte spelare så att man kan sitta inne och kvida i klubbhuset medan de andra springer runt ute på banan. Fortfarande inte bra idag, men tillräckligt bra för att kunna grinda lite ikväll iaf! :)

 

On topic: Jag har nu bestämt mig för att börja varje pokersession men ett miniteoripass på 10-20 minuter, där det jag läser om sedan blir sessionens tema. Jag tänkte rivstarta med två teman idag, spelet från SB och vikten av reads på motståndarna. Detta är två av de områden jag är sämst på, och speciellt reads känns väldigt viktigt när man spelar shorthanded. Ska börja läsa om SB-spelet redan nu, börjar nog inte spela förrän framåt 19-20 ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en minisession precis, måste laga mat nu och sen blir det lite liveslask hos mig ikväll. Spelade bara två bord för att försöka hitta känslan och självförtroendet igen efter min downswing. Miniplussade och är rätt nöjd med spelet.

 

Session 1:

2 bord $1/2 SH

Antal händer: 82

Spel: $4.25

Bonus: 48%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka i Lund för att börja grinda plugg inför en omtenta i fysik. I vanliga fall brukar jag plugga alldeles för lite och hoppas på klonken, men den här gången tänkte jag faktiskt försöka läsa lite mer ordentligt. Får väl se hur det går.. :)

 

Spelade precis klart dagens första session, och jag verkar ha kommit på hur man plussar igen. Känns skönt att lämna borden med lite självförtroende. Tycker dessutom att jag spelade mycket bättre än vad jag brukar, tog mig verkligen tid att sätta fi på en rimlig hand och värdebettade vid rätt tillfällen. Koncentration is the shit.

 

 

Session 1:

2-3 bord $1/2 SH

Antal händer: 214

Spel: $52.63

Bonus: 56% (seeegt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND 1: BB är 26/16/2.5. Känns som jag borde ge upp bluffen när han kontrar på floppen, den synen jag gör känns som en av mina största läckor när jag missar floppen med en stjälhand. När han sen checkar turn känns det som att han sitter på steg-/färgdraget och jag vill sno potten på river. Borde jag check/folda river? Check/folda redan på floppen?

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) HERO is SB with A:spade: 2:diamond:

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, HERO raises, BB calls, UTG+1 calls.

 

Flop: 6:heart: T:heart: 5:diamond: (4.5SB, 3 players)

HERO bets, BB raises, UTG+1 folds, HERO calls.

 

Turn: K:club: (4.25BB, 2 players)

HERO checks, BB checks.

 

River: 2:club: (4.25BB, 2 players)

HERO bets, BB calls.

 

Results:

Final pot: 6.25BB

 

 

Hand 2: Fi är 30/9/2.1. Det här har blivit lite av mitt standardspel mot donkbettar på ofarliga floppar. Borde jag höja flopp för frikort på turn? Borde jag någon gång vika redan på floppen, har ju inga jätteodds och bara två överkort.

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) HERO is CO with J:diamond: A:spade:

2 folds, HERO raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: 2:diamond: 7:spade: 8:heart: (4.5SB, 2 players)

BB bets, HERO calls.

 

Turn: T:spade: (3.25BB, 2 players)

BB bets, HERO folds.

Uncalled bets: 1BB returned to BB.

 

Results:

Final pot: 3.25BB

 

 

Hand 3: Fi är 55/10/1.2. För lös syn på turn? Jag blir lite ställd av hans check på river, och kommer fram till att han borde sitta på 62s om han inte gör ett c/r-move med en knekt. Solklar värdebet här?

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) HERO is CO with 6:diamond: A:spade:

2 folds, HERO raises, Button calls, SB calls, BB calls.

 

Flop: 6:heart: J:heart: 2:spade: (8SB, 4 players)

SB checks, BB checks, HERO bets, 2 folds, BB raises, HERO calls.

 

Turn: 7:diamond: (6BB, 2 players)

BB bets, HERO calls.

 

River: J:spade: (8BB, 2 players)

BB checks, HERO bets, BB calls.

 

Results:

Final pot: 10BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket till spel idag, är hemma hos föräldrarna och den trådlösa uppkopplingen strular. Om inget oväntat dyker upp så ska jag försöka spela in resten av Cryptobonusen imorgon, borde inte ta mer än drygt 3 timmar om jag spelar 3 bord. Ingen som vill kommentera händerna ovan förresten?

 

Session 1:

2 bord $1/2 SH

Antal händer: 49

Spel: $29.62

Bonus: 63%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur jag ska hantera stealförsök när jag sitter på BB. Som det är nu synar jag med en hel del marginella händer som jag snällt checkfoldar på floppen. Får se över det lite närmare sen. Tråkig session i övrigt, vann inga stora potter och förlorade nån halvstor.

 

Session 1:

3 bord $1/2 SH

Antal händer: 231

Spel: $7.58

Bonus: 71%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när halva månaden har gått så kan det vara på sin plats med en sammanfattning av augusti so far...

 

3-15 augusti:

Antal händer: 4700 (månadsmålet är 10k händer)

Spel: $65

Bonus och bananer: $125 (plus 77% av $100)

Totalt: $60

 

En hyfsat trög första halva av månaden alltså. Månadsmålet att dubbla rullen (till $1600) känns alltmer avlägset, men skam den som ger sig! :)

Jag känner att jag börjar få ordning på spelet och är bara optimistisk inför resten av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började bra och låg ca. $40 plus efter 100 händer, på slutet fick jag lite korttorka samt gjorde en hel del riktigt tveksamma spel vilket syns i slutresultatet. Tiltar lite på PAHud som ofta inte visar motståndarens kort vid showdown. Någon annan som har samma problem på Crypto?

 

Session 1:

3 bord $1/2 SH

Antal händer: 232

Spel: $5.76

Bonus: 89%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen är Sun Poker-bonusen inspelad, den var riktigt seg på slutet...

Låg +-0 i stort sett hela sessionen, sen brister träffad AK och KK sista sekunderna. Lite tråkigt. Nu blir det sammanfattning av Sun-bonusarna:

 

Session 2:

4 bord $1/2 SH

Antal händer: 343

Spel: $20.50

Bonus: 100%

 

 

Sammanfattning av Sun Poker:

Antal händer: 4100

Spel: $89

Bonus: $150

BB/100 (exkl. bonus): 1.08

BB/100 (inkl. bonus): 2.91

 

Utöver detta väntar en bananleverans i början av september, men hur stor lasten är tänker jag inte skriva här. :)

 

 

Bankrulle 1 augusti: $828

Bankrulle 16 augusti: $1027

 

Över $1000-strecket för första gången! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan...

Försökte registrera mig på Bet365 för att ta deras signup-bonus, och gissa om jag blev förvånad när jag redan var registrerad där. Antagligen hade jag signat upp där i vintras för att raila lite höga spel, och sedan helt glömt bort det. Inget större problem så långt, men när jag loggade in på Bet365-kontot så upptäckte jag ju att jag inte har samma alias där som på de andra Primasiterna. :shock:

 

Snackade dock med supporten direkt där de bad mig att maila ett "förklaringsmail" till dem så de kunde lösa problemet. Det har jag nu gjort, så nu är det väl bara att hoppas att allt löser sig fint och smidigt. Jag har iaf inga pengar på något av Primakontona för tillfället, vilket känns rätt skönt. Hade inte varit kul att behöva riskera surt intjänade pengar på grund av ett korkat och oavsiktligt misstag från min sida.

 

Onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in lite pengar på Paradise Poker för att cleara en 10x-bonus värd $100. Började jätteroligt som vanligt och backade en del. Spelade riktigt jvla uselt på slutet också, synade ner flera gånger när jag var mer än 100% säker på att jag var slagen. MÅSTE jobba bort sånt.

 

Session 1:

2 bord $1/2 SH

Antal händer: 215

Spel: $41

Bonus: $10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättedåligt, uruselt eller toksämst?

Hur spelar ni, och var viker ni?

 

Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: FISH is SB with Adiamond.gif, Kheart.gif.

UTG calls, 1 fold, Button raises, FISH 3-bets, 1 fold, UTG folds, Button calls.

 

Flop: (8 SB) 4heart.gif, 8spade.gif, Tdiamond.gif(2 players)

FISH bets, Button raises, FISH calls.

 

Turn: (6 BB) Qheart.gif(2 players)

FISH checks, Button bets, FISH calls.

 

River: (8 BB) 7spade.gif(2 players)

FISH checks, Button bets, FISH folds.

 

Final Pot: 9 BB

-----------------------------------------

 

Avdelning hur-tänkte-du-när-du-synade-ner-där?, hand 1:

 

Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: FISH is BB with Jdiamond.gif, Jspade.gif.

UTG raises, MP 3-bets, 2 folds, FISH caps, UTG calls, MP calls.

 

Flop: (12.50 SB) 2diamond.gif, Qspade.gif, Kclub.gif(3 players)

FISH checks, UTG checks, MP checks.

 

Turn: (6.25 BB) 5club.gif(3 players)

FISH bets, UTG folds, MP raises, FISH calls.

 

River: (10.25 BB) 9club.gif(2 players)

FISH checks, MP bets, FISH calls.

 

Final Pot: 12.25 BB

---------------------------------------

 

Avdelning hur-tänkte-du-när-du-synade-ner-där?, hand 2:

 

Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: FISH is Button with Adiamond.gif, Tclub.gif.

2 folds, FISH raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) 7club.gif, 4club.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, BB checks, FISH bets, SB calls, BB calls.

 

Turn: (4.50 BB) Jdiamond.gif(3 players)

SB checks, BB checks, FISH bets, SB raises, BB calls, FISH calls.

 

River: (10.50 BB) 2spade.gif(3 players)

SB bets, BB calls, FISH calls.

 

Final Pot: 13.50 BB

 

 

Lägger upp de här händerna för att (återigen) påminna mig själv om att sluta göra idiotnedsyner och för att ge er en chans att håna mitt spel och kalla mig för fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är hyfsat löspassiv både pre- och postflop. Synar ner med mellanpar och toppar med dålig kicker om någon visar aggression. Tillhör den typen av spelare som sällan eller aldrig semibluffar med starka drag.

 

Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Aclub.gif.

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) Aspade.gif, Theart.gif, 5diamond.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls.

 

Turn: (4.50 BB) 9heart.gif(3 players)

SB bets, BB folds, Hero calls.

Donkbet som verkligen skriker A9 alt. T9. Går det att släppa här eller är det bara att syna ner givet att vi inte förbättrar på rivern? J och 5 känns som rena outs, men hur ska jag värdera A och T?

 

River: (6.50 BB) Jspade.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

Klonkraise.

Final Pot: 10.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...