Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

spelar just nu bara 2/4 för bonusen. Annars är vi på samma nivå ^^

Hehe, OK. Går det lätt att cleara bonusen på 2/4? Känns lagom segt på 1/2 faktiskt... Kanske provar att skotta lite om motståndet inte imponerar ;)

 

Potten kommer upp till 20$ mycket snabbare. Motståndet är lika på 274 som på 1/2 och 3/6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar just nu bara 2/4 för bonusen. Annars är vi på samma nivå ^^

Hehe, OK. Går det lätt att cleara bonusen på 2/4? Känns lagom segt på 1/2 faktiskt... Kanske provar att skotta lite om motståndet inte imponerar ;)

 

Potten kommer upp till 20$ mycket snabbare. Motståndet är lika på 274 som på 1/2 och 3/6

Då försöker jag nog skotta in $100-bonusen på 2/4 då. Orka grinda bonus för $5 i timmen liksom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar just nu bara 2/4 för bonusen. Annars är vi på samma nivå ^^

Hehe, OK. Går det lätt att cleara bonusen på 2/4? Känns lagom segt på 1/2 faktiskt... Kanske provar att skotta lite om motståndet inte imponerar ;)

 

Potten kommer upp till 20$ mycket snabbare. Motståndet är lika på 274 som på 1/2 och 3/6

 

BR-krav handlar ju inte om huruvida du slår en nivå, det handlar om huruvida din BR klarar av downstreaks. Även om man är världens bästa FL-spelare så kan man förlora 50BB, trots att det sitter 5 fiskar vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar just nu bara 2/4 för bonusen. Annars är vi på samma nivå ^^

Hehe, OK. Går det lätt att cleara bonusen på 2/4? Känns lagom segt på 1/2 faktiskt... Kanske provar att skotta lite om motståndet inte imponerar ;)

 

Potten kommer upp till 20$ mycket snabbare. Motståndet är lika på 274 som på 1/2 och 3/6

 

BR-krav handlar ju inte om huruvida du slår en nivå, det handlar om huruvida din BR klarar av downstreaks. Även om man är världens bästa FL-spelare så kan man förlora 50BB, trots att det sitter 5 fiskar vid bordet.

 

Håller med. Nu vet jag jsut inte vad han har för BR-krav ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar just nu bara 2/4 för bonusen. Annars är vi på samma nivå ^^

Hehe, OK. Går det lätt att cleara bonusen på 2/4? Känns lagom segt på 1/2 faktiskt... Kanske provar att skotta lite om motståndet inte imponerar ;)

 

Potten kommer upp till 20$ mycket snabbare. Motståndet är lika på 274 som på 1/2 och 3/6

 

BR-krav handlar ju inte om huruvida du slår en nivå, det handlar om huruvida din BR klarar av downstreaks. Även om man är världens bästa FL-spelare så kan man förlora 50BB, trots att det sitter 5 fiskar vid bordet.

 

Självklart sant. Men den risken är jag villig att ta för att försöka bygga rulle lite snabbare. Skulle jag förlora 50BB på 2/4 så går jag självklart ner i nivå igen. Jag har trots allt 200BB för 2/4 nu, så det är inte någon jätterisk jag tar ändå. Men jag ska spela färdigt $50-bonusen på 1/2 först, och innan jag är klar med den så hinner jag ändra mig flera gånger om. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session avklarad. Börjar kul med AA mot 99 som rivrar set och handen efter JJ mot AA i blindfight (mot samma kille). Efter det började det flyta på bättre och bättre, ett par tråkiga utdragningar, men jag hade nog min del av den kakan också. :P

 

Session 1:

3 bord $1/2 SH

Antal händer: 230

Spel: $22.50

Bonus: 49%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg att du börjat lira på crypto, hur är spelet där löst/tight/aggresivt? Finns det mycke fisk och bord igång?

Motståndet har inte imponerat det minsta på mig än så länge iaf. Inte riktigt lika löst som t.ex. Party, men inte så långt ifrån ändå. Postflop-spelet är heller inget att hänga i julgranen, oftast ganska passivt. Så av det lilla jag spelat så skulle jag rekommendera det! Dock verkar bonusarna gå trögt att spela in på $1/2 och lägre.

 

Edit: Det är bra med bord. Både igårkväll och kring lunch idag fanns det 5-7 $1/2 SH-bord uppe plus ett par £1/2 SH.

 

 

Har de nån schysst rakeback?

Shhh! ;)

Du har PM.

 

btw, spelar du NL någonting isf vilka stakes?

Mitt vanliga spel är uteslutande FL, har provat lite NL innan men jag gillar det inte i cashgameformat. Det händer att jag spelar nån SnG eller MTT, men det är ytterst sällan. Jag är för fiskig för NL helt enkelt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att spela 4 bord SH, inga större problem att hinna med, bara lite tiltande att ha typ 95% överlapp på laptopen. Är väldigt nöjd med resultatet med tanke på att jag låg 15BB back 5 minuter innan jag avslutade sessionen. QQ, KK och KK i rad som höll (:shock:) vände till plus :)

 

Session 2:

3-4 bord $1/2 SH

Antal händer: 354

Spel: $23.25

Bonus: 72%

 

Uppsvingen fortsätter, nu har jag snart tagit igen all förlust från WPX (redan $60 förbi om man räknar in rakebacken från WPX).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var den första bonusen på $50 inspelad. Börjar spela på $100-bonusen imorgon, nu får det räcka med pokerspel för idag. Hade min första minussession på Crypto nu, lite orättvist med tanke på att jag tyckte att jag spelade riktigt bra. Det enda jag inte var nöjd med var blindspelet, där måste jag hitta nån bra strategi att gå efter, just nu blir det mest ingenting.

 

 

Session 3:

4 bord $1/2 SH

Antal händer: 412

Spel: $6

Bonus 1: 100% ($50)

Bonus 2: 1% ($100)

 

 

Summering av Crypto hittills:

Antal händer: ca. 1500

Spel: $97.75

BB/100: 3.29

Bonus: $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen inte att du nickar monika82 på Crypto :lol:

 

Inte vad jag vet iaf! :) Finns det värde att hämta i honom/henne eller? Kanske skulle börja stalka personen ifråga isf :)

 

Edit: railar dig nu, så spela fint en stund ;)

 

aha. Jo, skitdålig spelare. försöker dra ut jämt.

 

hehe, så du kollar ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen inte att du nickar monika82 på Crypto :lol:

 

Inte vad jag vet iaf! :) Finns det värde att hämta i honom/henne eller? Kanske skulle börja stalka personen ifråga isf :)

 

Edit: railar dig nu, så spela fint en stund ;)

 

aha. Jo, skitdålig spelare. försöker dra ut jämt.

 

hehe, så du kollar ^^

Jepp! Måste ju spana in motståndet, en dag ska ju även jag upp på de nivåerna.. ;)

 

 

Kom precis på en helt annan sak förresten. Var ju och kollade på Scandinavian Masters igår på Barsebäck, samma dag som Pridefestivalen avslutades. Jag bar runt på ett regnbågsfärgat sittunderlag hela dagen så nu tror väl halva golfsverige att jag är gay. :shock::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen inte att du nickar monika82 på Crypto :lol:

 

Inte vad jag vet iaf! :) Finns det värde att hämta i honom/henne eller? Kanske skulle börja stalka personen ifråga isf :)

 

Edit: railar dig nu, så spela fint en stund ;)

 

aha. Jo, skitdålig spelare. försöker dra ut jämt.

 

hehe, så du kollar ^^

Jepp! Måste ju spana in motståndet, en dag ska ju även jag upp på de nivåerna.. ;) quote]

 

Motståndet jsut nu är 3 nutgrindare, 1 loose-agressive och ny på bordet. Och självklart börjar det gå åt skogen direkt när man är nära att avsluta en bonus. Vidskepligheten är hög hos mig då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...