Gå till innehåll

NLT - SnG, för vilt?


Recommended Posts

Detta är med tre personer kvar i en sng. Mannen jag möter i denna hand har återhöjt mig många gånger på ren jävelskap så jag satte honom på en bluff. Tycker ni detta är dåligt spelat av mig?

 

Table Table 67324 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 9: A3ptJ ( $2445 )

Seat 4: erlgrey ( $3590 )

Seat 2: GregofSpades ( $1965 )

Trny:20205459 Level:6

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to GregofSpades [ Js 3s ]

erlgrey folds.

A3ptJ: nh

A3ptJ calls [100].

erlgrey: tx

GregofSpades checks.

** Dealing Flop ** [ Td, 8c, Th ]

A3ptJ checks.

GregofSpades bets [300].

A3ptJ raises [1000].

GregofSpades is all-In [1465]

A3ptJ will be using his time bank for this hand.

A3ptJ calls [765].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ Ad ]

 

A3ptJ shows [ Qh, 4h ] two pairs, tens and fours.

GregofSpades shows [ Js, 3s ] a pair of tens.

A3ptJ wins 3930 chips from the main pot with two pairs, tens and fours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Har det inte varit mycket klagomål på den här delen av forumet på sistone? Har sådana här trådar nånting med det att göra tro?

 

Vad går du all-in med? Varför? Och varför synar han? Men det kan inte du svara på.

 

Oj, nu har jag lagt ner snart fem minuter av min tid på den här tråden.

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Har det inte varit mycket klagomål på den här delen av forumet på sistone? Har sådana här trådar nånting med det att göra tro?

 

Vad går du all-in med? Varför? Och varför synar han? Men det kan inte du svara på.

 

Oj, nu har jag lagt ner snart fem minuter av min tid på den här tråden.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

Jag gick all in för att han hade höjt mig varje gång jag försökte sno en pott och den här gången läste jag att han ändå inte hade speciellt bra. Ändå synade han ner mig, och då skulle jag givetvis haft någonting bättre på hand. Min bluff förlorade mot en bluff, och även om det inte var mycket var det han som synade med absolut ingenting.

 

Det här var väl inte jättebegåvat spelat, men samtidigt - hade han lagt sig hade jag haft betydligt större chans på förstaplatsen. Och det finns ju faktiskt enormt mycket händer som skulle kunna ha slagit honom. Okej. Inte begåvat av mig, men hur hittar han synen? Det handlar ju om nästan 500 chips till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och även om det inte var mycket var det han som synade med absolut ingenting.

Jag lägger absolut ingen hand i hans ställe. Du synade i praktiken all-in om han inte är gravt hjärnskadad Och även om han är det så kan han så klart inte lägga bättre än J3. Om du på allvar skulle vika något med sådana odds har du en jätteläcka i ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är med tre personer kvar i en sng. Mannen jag möter i denna hand har återhöjt mig många gånger på ren jävelskap så jag satte honom på en bluff. Tycker ni detta är dåligt spelat av mig?

1: Svaret på din fråga blir ju JA!

2: Varför all in? Fattar inte... Han raisade PF du synade med J hög (ok dom sooooted :shock: ).

3: Floppen: LoL vad kan du slå där? Han betar 300 på floppen, med vad tror du? även Q2off slår dig nu. Att sno en pott av en fisk (med J hög) är det dummaste som finns, han skulle syna din AI med A2off.

 

Hursomhelst så tror jag att du innerst inne VET att du spelade dåligt.

Vänta på en bra hand istället och trappa han. Easy peasy

Lycka till i fortsättningen

 

 

Edit: Det var du som betade 300 och inte han! sorry! Det gör ju handen ännu sämmre spelad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all in för att han hade höjt mig varje gång jag försökte sno en pott och den här gången läste jag att han ändå inte hade speciellt bra. Ändå synade han ner mig, och då skulle jag givetvis haft någonting bättre på hand.

 

Om du VET att han höjer dig hela tiden, så kan du ju nästan vara säker på att med bra kort kan du få in mycket pengar i potten, då förstår jag inte varför du går all in när du kan bli synad när du har nötterna också!

 

Om du lägger dig, och sedan plockar upp AKo från sb, synar en 300 bet, sedan kommer floppen: AAK. Då gör du en minimibet. Han höjer givetvis, du försökte bluffa honom förra gången och la dig, då kanske det fungerar för honom igen. Du synar! På rivern checkar du, han tror att han har dig slagen, han betar cirkus mycket i potten, så du får dåliga odds, sedan ställer du in, om inte hans bet var alltför stor så den täcker dig, sedan har du dubblat upp till 3k. Då ligger du genast 2a eller 1a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du VET att han höjer dig hela tiden, så kan du ju nästan vara säker på att med bra kort kan du få in mycket pengar i potten, då förstår jag inte varför du går all in när du kan bli synad när du har nötterna också!

Man kan inte vänta på bra kort särskilt länge med de mörkarna. Med säg KQ så hade jag inte haft något emot hans spel, bortsett från att han inte borde gett gratiskort preflopp då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all in för att han hade höjt mig varje gång jag försökte sno en pott och den här gången läste jag att han ändå inte hade speciellt bra. Ändå synade han ner mig, och då skulle jag givetvis haft någonting bättre på hand.

 

Om du VET att han höjer dig hela tiden, så kan du ju nästan vara säker på att med bra kort kan du få in mycket pengar i potten, då förstår jag inte varför du går all in när du kan bli synad när du har nötterna också!

 

Om du lägger dig, och sedan plockar upp AKo från sb, synar en 300 bet, sedan kommer floppen: AAK. Då gör du en minimibet. Han höjer givetvis, du försökte bluffa honom förra gången och la dig, då kanske det fungerar för honom igen. Du synar! På rivern checkar du, han tror att han har dig slagen, han betar cirkus mycket i potten, så du får dåliga odds, sedan ställer du in, om inte hans bet var alltför stor så den täcker dig, sedan har du dubblat upp till 3k. Då ligger du genast 2a eller 1a.

 

:):):) Vänta på en class A-hand och floppa toppkåken. Sen trappar du!

 

Ok, det var säkert bara ett pedagogiskt exempel. Men om det nu inte var det så kommer du få vänta länge på att trappa honom ^^

 

Hursomhelst håller jag med de andra. Även om du tror att han bluffar (vilket är mycket troligt) så måste du ha något bättre på hand då han har fantastiska odds att syna. Hade du haft A hög eller 22 hade jag förstått det, men J3 hög? Nä, vänta på ett bättre tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för kritiken. Det är bra det här.

 

I början tyckte jag han var dålig, men just på grund av han var dålig skulle jag inte gjort den här moven nu. Tålamodet tog väl tyvärr slut...

 

Dock tycker jag inte att min 300 bet när han checkar är dålig, men visst skulle jag haft en bättre hand att bluffa med.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för kritiken. Det är bra det här.

 

I början tyckte jag han var dålig, men just på grund av han var dålig skulle jag inte gjort den här moven nu. Tålamodet tog väl tyvärr slut...

 

Dock tycker jag inte att min 300 bet när han checkar är dålig, men visst skulle jag haft en bättre hand att bluffa med.

 

Tack för hjälpen!

 

Jag kan svälja bettet på 300, men när han i princip slår om och du har nada med J hög så är det bara att kliva av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock tycker jag inte att min 300 bet när han checkar är dålig, men visst skulle jag haft en bättre hand att bluffa med.

 

Alltså, jag tror inte att du har förtstått vad folk försöker säga till dig. Visst, beta 300 om du vill. Just mot en sådan här kille är det oftast rätt dåligt att bluffa, men det finns säkert situationer där det kan vara rätt. Att SYNA all in i det där läget däremot, är en fullständigt makalös katastrof i alla situationer. Problemet är ju att han inte kan lägga någon hand när du reraisar honom all in, eftersom han får så bra odds. Du VET att du kommer få showdown. Alltså är det i praktiken en SYN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...