Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad


Miami

Recommended Posts

  • Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varning för Gnäll.

 

Gahhhaaaashaaha

orkar inte ens skriva hela gnället. Men NL går DÅLIGT. Kan inte vinna, GÅÅÅÅÅR INTE. TILT, så totalt jag blir sjuk av det.

 

4,5k på NL 50 nu. Helt förlorat förmågan träffa floppar, dra ut och få betalt. Är en rackare på att bli utdragen själv dock. 2 outs verkar vara 20 när man spelar mot mig.

 

AGHGAGAGAGAGAGAGAGGAGHHHHH.

 

Ok, slut på gnället.

 

Vinner på FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte sluta lira FL, det är fortfarande mitt stora fokus. Men jag är sugen på att utveckla mitt NL spel och vill han lite hjälp med det.

 

Så, jag söker någon som kan tänka sig att titta igenom lite händer från mig 1 gång i veckan eller nåt sånt för att påpeka alla uppenbara fel samt förklara lite coola NL koncept. Jag kräver väldigt lite tid, kanske handlar om 20-30 minuter i veckan skulle jag gissa.

 

Någon som är sugen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read, det här va efter 20 händer, men tight är han nog. JJ kändes helt osannolikt när jag gett honom max med action. (nästan)

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :9d::9s:

UTG raises, 2 folds, Hero 3-bets, 2 folds, UTG caps, Hero calls.

 

Flop: :6d::9c::5s: (9.5SB, 2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG re-raises, Hero calls.

 

Turn: :5c: (7.75BB, 2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG re-raises, Hero re-raises, UTG calls.

 

River: :Jd: (15.75BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero re-raises, UTG re-raises, Hero re-raises, UTG re-raises, Hero calls.

 

Ehh, JJ?

 

Results:

Final pot: 27.75BB

 

 

 

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

 

Ingen read. Alla gator? Om readen är tomte?

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Kc::Ah:

3 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: :2d::8h::6s: (6SB, 3 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, SB calls.

 

Turn: :2c: (5BB, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: :Th: (5BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 7BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta turn och checka ner river i hand 2.

 

 

 

mm, finns inga jättebra drag förutom hans parouts (79s är väl det som finns?), att dra två gånger till mina 6 rena? outs känns lockande. Om han bluffar kommer han göra det igen på river om jag checkar turn. Om han har mig slagen betalar jag 1 SB för det. Om jag ligger före tror jag inte jag kan få så mycket mer värde av att beta här, fel? Tror jag gillar min linje mer. Men ändrar mig nog om du motiverar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig resultatmässigt? Totalt sett alltså.

 

Ja, det går väl ok. Är dock inte PF.nu klarast lysande stjärna. Lirar ju inte för att plocka ut pengar så det jag vinner "investerar" jag i planerade skott. (ej inräknat mitt äckeldåliga NL-spel sista 2 veckorna) det betyder att jag inte plussar så mycket i dollar, men förhoppningsvis blir jag bättre pokerspelare. Ska kolla lite PT-statistik ikväll.

 

Enjoy, ;)

 

Utan skott.

 

30k.jpg.xs.jpg

 

Med skott. (har iof lite plus på WPX som inte är med här)

 

60k.jpg.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta turn och checka ner river i hand 2.

 

 

 

mm, finns inga jättebra drag förutom hans parouts (79s är väl det som finns?), att dra två gånger till mina 6 rena? outs känns lockande. Om han bluffar kommer han göra det igen på river om jag checkar turn. Om han har mig slagen betalar jag 1 SB för det. Om jag ligger före tror jag inte jag kan få så mycket mer värde av att beta här, fel? Tror jag gillar min linje mer. Men ändrar mig nog om du motiverar.

 

Jag tror du leder där väldigt ofta och låt han betala om han ska dra till sitt par eller vad han nu har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märklig dag i går. Började med att vinna alla händer jag spela för att avsluta med förlora alla jag spela och backa 100 dollar. King of swing eller nåt.

 

Är klar med reloaden på Crypto och ska tillbaka till Party. Känns skönt, Crypto är hyffsat tight, runt 30% och dessutom lite aggro. Inte alls som på lugna fina Party. Är inget problem att plussa på Crypto, finns många dåliga där oxå, bara det att det finns fler på Party.

 

En stor skillnad som är lite kul dock. Dom TAGs (TAG-stats menar jag) som kör på Crypto som hemmabana, är dåliga. Fattar inte det, bryr man sig om banandeal borde man ju oxå orka lära sig spela lite? Kanske jag som haft tur och inte sprungit på dom bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är SH-bord du snackar om på Crypto va?

 

Lite intressant eftersom mitt intryck (av fullringslirarna då såklart) var att dom snarare är lite åt det löspassivare hållet. Typ att är dom väl med i en hand så har de ett tvångsmässigt behov att se showdown ungefär.

 

Hur upplever du deras "efterhängsenhet" i jämförelse med Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är SH-bord du snackar om på Crypto va?

 

Lite intressant eftersom mitt intryck (av fullringslirarna då såklart) var att dom snarare är lite åt det löspassivare hållet. Typ att är dom väl med i en hand så har de ett tvångsmässigt behov att se showdown ungefär.

 

Hur upplever du deras "efterhängsenhet" i jämförelse med Party?

 

Ja, bara SH-

Ah, ok, i SH vill du ofta se SD så det är inte det största felet dom gör. När jag säger tight är det nog inte det, bara att jag jämför med Party. I går låg det runt 30% VPIP.

 

Vad menar du med "efterhängsenhet"?

 

Vilken tid är bäst på Crypto, klockslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med efterhängsenhet menar jag just det att de gärna stannar kvar till showdown, att de inte gillar att lägga sig för en bet på turn/river.

Efter att ha lirat på Party så är man ju lite van vid att folk droppar av ganska snabbt (fortfarande FR).

 

Kvällstid upplever jag som bäst på Crypto. Runt midnatt brukar engelsmännen komma hem från puben. :) Förmiddag brukar det vara bedrövligt lite folk tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, lite osäker. Det är ju mer aggro överlag (pga det finns mindre fisk) och då borde ju folk som semibluffar och bluffar hitta viket oftare när man trycker tillbaka. Men är som sagt osäker om dom gör det eller om dom hänger med iallfall. Har nog spelat för lite för ge ett bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bli lite lösare och tror jag nått min gräns i blindsen. Så idag la jag till alla PP UTG, förut körde jag 55.

 

Däremot har jag tagit bort QJo och KTo UTG. Är det ett dåligt byte, någon som provat? Inser det finns en betydande risk jag är ute och cyklar här.

 

Har har sett Stox lira 44 UTG (6 spelare), vad är skillnaden mellan 22 och 44? (ok, han har skills, är inte det jag vill höra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det enkla är svårt ibland. Enjoy.

 

Någon som känner för att lägga fram en lite mer balanserad linje än mitt sjöslag?

 

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Tc::Kc:

Hero raises, 2 folds, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :Td::6c::4h: (7.5SB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button re-raises, Hero re-raises, Button calls.

 

Gaaaah, kan jag vara slagen här? ;)

 

Turn: :4d: (7.75BB, 2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

Här är det ju helt kört.

 

River: :6s: (11.75BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 13.75BB

 

 

TAG stats på FI efter bara 35-40 händer, så ingen aning alltså. Hur får man ut max här?

 

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :Ah::Ks:

UTG raises, 3 folds, Hero 3-bets, BB folds, UTG caps, Hero calls (7.5:1).

 

Flop: :3d::Jc::5d: (9SB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls (10:1).

 

Turn: :As: (5.5BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

dålig c/r här? men vad göra annars, c/c och donka river, eller c/r river?

Results:

Final pot: 7.5BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lirar på Crytos £ bord? Läste någonstans att raken var värre där än $ borden? Kan det stämma, låter ju jättekonstigt? Förlorar man på kursen när man växlar fram och tillbaka?

 

Har även ett problem med att PT och PA Hud inte importerar händer i den takt att jag hinner få upp muckade kort speceillt ofta. Någon som har stött på det här? Det funkar bra på Party men inte på Crypto.

 

Kan ju kolla upp det här själv, men tänkte någon kanske redan gjort det!? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lirar på Crytos £ bord? Läste någonstans att raken var värre där än $ borden? Kan det stämma, låter ju jättekonstigt? Förlorar man på kursen när man växlar fram och tillbaka?

Det där har tagit mig ett tag att förstå, men jag tror att det folk menar är att iom att kursen är högre tas det ur mer maxrake där än på andra bord. Om du spelar på nivåer där potten aldrig blir så stor att raken inte cappas stämmer påståendet däremot inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAG stats på FI efter bara 35-40 händer, så ingen aning alltså. Hur får man ut max här?

 

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :Ah::Ks:

UTG raises, 3 folds, Hero 3-bets, BB folds, UTG caps, Hero calls (7.5:1).

 

Flop: :3d::Jc::5d: (9SB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls (10:1).

 

Turn: :As: (5.5BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

dålig c/r här? men vad göra annars, c/c och donka river, eller c/r river?

Results:

Final pot: 7.5BB

 

Eh, c/r är väl bra, rätt vanligt att folk synar bara för attinte de skall få lättbluffadstämpeln på sig. Om han nu är tajt så betar han väl inte river alla gånger vilket fuckar upp en c/r på river. C/C och donk är väl ok om du kan leva med att han drar ut med sitt pocketpar eller nåt ibland, fast dumt de gånger han synar eller trebetar med en sämre hand.

 

Hade nog också gått efter c/r där utan att tänka så mycket på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även ett problem med att PT och PA Hud inte importerar händer i den takt att jag hinner få upp muckade kort speceillt ofta. Någon som har stött på det här? Det funkar bra på Party men inte på Crypto.

Jag har samma problem.

Kan ju kolla upp det här själv, men tänkte någon kanske redan gjort det!? ;)

Nä. ;) En imaginär öl till den som kan komma med en lösning på problemet!

 

Edit: Förresten, du är inte intresserad av att spela in en session och dela ut? Vore väldigt intressant att se en duktig FLT SH-lirare i action, något jag sällan får se eftersom jag inte känner någon som lirar FLT på allvar. Speciellt eftersom vi ligger på ungefär samma nivå insatsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...