Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad


Miami

Recommended Posts

Efter att att läst en massa dagböcker har jag insett värdet av att analysera sitt spel efter en session! Här finns det ju massor av kunskap att hämta! Således, en dagbok till här i forumet.

 

Jag har precis börjat spela FLH 0,5-1 men spelade mycket mörkpoker med kompisar i mitten av -90talet. Det var inga större summor, :D men det var roligt och man fick en viss känsla för hur poker funkar.

 

Mitt främsta mål med denna dagbok är att analysera mitt spel. Behöver inte vara speciellt avancerad analys men åtminstone en tanke bör ägnas åt spelet efter varje session. Tror även att det finns ett stort värde i att bara skriva av sig...får se om det stämmer...

 

Som nybörjare läcker man väl som ett såll men det jag främst behöver jobba på är min aggresivitet. Jag är tight/passive enligt PO2. Ska försöka trycka på lite bättre på flopp och turn och hyfsa dom statsen lite.

 

Jag är självklart tacksam för alla synpunkter på mitt spel!

 

Förutsättningar:

 

Spel: FLT FR 0,5-1 USD/FLT SH 0,5-1 USD

Site: Party/Empire/Pacific

BR: 325 USD totalt på dessa siter

Hjälpmedel: PO2

Spelar endast ett bord itaget

 

FÖ så har jag för förlorat ca 100 USD den senaste måndaden, nu VÄNDER DET!!! Whooo hoooo! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för lyckönskningar!

 

Jaha..första dagens spel, fick bra kort men kunde inte träffa på floppen.

 

329 händer

-7,13

 

Först en HH, jag är lite tveksam till hur man bäst spelar på flop?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG+1 with J:heart:, K:club:.

UTG calls, Hero calls, [color:#666666]1 fold[/color], MP2 calls, [color:#666666]1 fold[/color], CO calls, SB completes, BB checks.

 

Flop: (6 SB) 2:spade:, T:diamond:, Q:spade: [color:#0000FF](7 players)[/color]

SB checks, BB checks, [color:#CC3333]UTG bets[/color], [color:#CC3333]Hero raises[/color], MP2 folds, CO folds, SB folds, BB folds, UTG calls.

 

Jag höjer skydda mot färgdrag, effekten blir att jag höjer ut folk ur potten! Pengar som jag gärna hade haft kvar! Ett starkt färgdrag hade väl knappast foldat här iallfall tänker jag efteråt och nu har jag bara tryckt ut svagare händer...

 

Turn: (5 BB) A:club: [color:#0000FF](3 players)[/color]

UTG checks, [color:#CC3333]Hero bets[/color], UTG calls.

 

River: (7 BB) 2:diamond: [color:#0000FF](3 players)[/color]

UTG checks, [color:#CC3333]Hero bets[/color], UTG calls.

 

Final Pot: 9 BB

 

Hur stark är en sån här hand när det är färgdrag ute på flop? Ska man skydda eller bygga pot? Nu lutar jag åt att jag skulle synat för att bygga pot snarare än att skydda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den handen ska i mucken preflop. Från tidig position är KJo ingen rolig hand alls och vill du absolut spela den ändå så höj för att om möjligt isolera UTG och mörkarna. Syn är förmodligen det sämsta du kan göra preflop.

 

På floppen: Som du säger, konstig tankegång att skydda ditt stegdrag mot ett färgdrag. Du lär knappast få ut någon enda med två spader och du vinner inget i värde på att höja (man kan inte värdebetta med en sämre hand). Enda anledningen du har till att höja är för att få ett frikort på turn och för att köpa dig en bättre position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input!

 

Den ska definitivt muckas preflop, jag gör det 9/10, men nu blev det så här. :D

 

Jag förstår att man inte kan värdebetta med en sämre hand, däri låg min fråga? Ska man utgå från att någon sitter och drar till färgen eller ska man bomba på och räkna med att vinna mer än "sin beskärda del"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått riktigt bra! :D

 

Spelat ca 200 händer och plussat 41,50. Fick en straight flush, några toppar och nått set som folk betala av på. Har dessutom spelat riktigt tight i preflopspelet samt aggressivt på turn och river.

 

Hittade ett bra inlägg på 2+2 forumet som Miller skrivit. Om nån är nyfiken så ta en titt. (För microlimit samt nybörjare.)

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=462860&page=0&fpart=1&vc=1

 

Postar inga HH idag eftersom jag är rätt nöjd med mitt spel….ja jag vet…jag klär i min blygsamhet! Nej men det va inte så mycket att orda om, bra kort på handen och träff=höj. Inte så svårt med poker såna dagar. Sen funkar inte PO2 på den nya Partyklienten, inge kul att leta i Partymappen.

 

Totalt spelade händer: 529

Resultat: +34,37 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första lektion i TILT!!! :cry:

 

Spelar helt Ok till att börja med för att sedan förlora några händer när man sitter med nötfärgen mot en båt och liknande. Inget speciellt med det tänker man till en början, men tilten är lömsk har jag förstått. Den kommer inte pang bom, den kommer smygande i takt med att man spelar dåliga händer och har lite otur… vips…spelet kollapsar totalt och jag börjar göra idiotgrejer!! Idiotgrejer är dyra…

 

Backa totalt 65 dollar på 900 händer….jag som plussade innan….jaja, tillbaka till minusresultat. :evil:

 

Det enda roliga har varit att jag spelat lite SH för att avreagera mig, förlorade där också, såklart, men "bara" 10 dollar på 200 händer, det kan jag leva med eftersom det va första gången jag provade SH. Jag gillar det skarpt, ska bli min grej nått tusen händer framåt för att se om jag kan förlora mer där än på FR. Borde va svårt men jag är rätt man att prova!

 

En lite positiv grej är att jag nu spelar på Betfred poker för att cleara en 250 dollars bonus, jag har lite av livlina för min BR där. Det vore ju roligt om man fick behålla nåt av bonusen när man är klar, just nu är jag tveksam.

 

Ska lägga upp några HH så fort jag får ordning på mitt PO.

 

 

Totalt spelade händer: 1629

Resultat: -41 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger rejält när jag sätter mig vid bordet! Efter gårdagens usla spel har fru fortuna klivit in och gett mig en knuff i ryggen! :D

 

Har bara spelat SH och måste säga att ”SH is the shit”! Spelarna är mycket sämre och det blir inte långtråkigt även om man bara spelar ett bort! FR på Betfred är fulla av grinders som bara ska cleara bonusar, kommer man över 30% saw flop så är det rena julafton. Så är det inte på SH, där ligger borden mellan 45-70%. Galet bra! Jag tycker även att spelarna är sämre, eller så är det så att man möter dom oftare och det går snabbt att lära sig hur dom spelar sina händer. Jag har spelat tight preflop (35%) för att försöka trycka på lite mer när jag väl spelar. Har betalat sig bra idag.

 

Betfred kan inte ge ut HH, riktigt dåligt!! Den här har jag kopierat från PO.

 

 

Starting a new hand (#367476590)

turff posts Small Blind $0.25

bonk55 posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 8h 8c

BozoDeClown folds

wvvwvwvwvwv folds

Hero raises $1 Bombar på som vanligt här

turff calls $0.75

bonk55 calls $0.50

Dealing Flop Qd 7c 6d Klämmer in mig under toppar…

turff bets $0.50

bonk55 folds

Hero calls $0.50 Tappar kontrollen här…osäker…fold eller raise??

Dealing Turn Qd 7c 6d 7s

turff bets $1

Hero calls $1 Här har jag inte längre nån koll…synar..Dealing River Qd 7c 6d 7s 9s

turff bets $1

Hero folds Ja…har tagit mig hit och foldar….

 

Alla synpunkter på den här handen är välkomna! Det här är svårspelat tycker jag!

 

Spelade händer idag: 375

Resultat idag: +55 :P

 

Totalt spelade händer: 2004

Resultat: +14 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla synpunkter på den här handen är välkomna! Det här är svårspelat tycker jag!

 

Spelade faktiskt in den $250 bonusen på Betfred just på 0.5/1 FL SH, och utan read men med det generella motståndet i färskt minne hade jag tveklöst raisat floppen. Fi har synat din raise i SB hans handdistribution kan vara minst sagt vid. Hans troligaste hand är väl visserligen en kass dam, men över 50% borde bestå av händer du slår. Nakna sjuor, sexor, steg/färgdrag. Visar fi mer styrka är det ganska lätt att släppa åttorna, men annars hade jag värdebettat dem 'til the worlds end.

 

Såsom handen utspelar sig tycker jag du borde vika på turn. Nu slår du inte många händer som betar. Få på nivån betar steg/färgdrag på turn oförbättrade.

 

Mina $ .05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter min karriär som SH spelare, grymt roligt! Hann bara med 100 händer, måste hinna med träning också. Vill ju inte bli någon soffpotatis bara för man börjat spela poker! :D

 

Ett ständigt återkommande problem är överkort, har ingen plan för hur jag ska spela dom, blir lite hipp som happ nu. Ska läsa igenom det kapitlet i SSH ikväll för att få lite struktur.

 

Det här är mitt typiska spel i de här lägena, ( Ingen höjer PF, förutom jag) har jag inte position så b/f, om det checkas till mig betar jag och viker igen om jag blir höjd. Uppenbart att det blir problem om man spelar mot nån som har lite koll, höj mig så viker jag! Men vad ska man göra annars om det inte finns odds för att dra? Check/fold från början?

 

 

Fi har INGEN koll på odds och är ganska lös/passiv. Han har synat ner mitt toppar några händer tidigare med en gutshot, som han klonka på rivern, såklart. (liten pott)

 

kbscience posts Small Blind $0.25

joeseat posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Jc Ah

samIam4 folds

crittor calls $0.50

Hero raises $1 Standard kbscience folds

joeseat folds

crittor calls $0.50

Dealing Flop 4c 3h 5c

crittor checks

Hero bets $0.50 Jag är inte orolig för CR från honom

crittor calls $0.50 Inte säkert han höjt med tex överpar

Dealing Turn 4c 3h 5c Ks

crittor checks

Hero checks

Dealing River 4c 3h 5c Ks 8s

crittor checks

Hero checks

 

Har dålig koll på hur ofta sånt här spel betalar sig, är det en jätteläcka att sitta och beta överkort? Ska man bara spela på odds när det blir HU? Om ja, blir det nån revidering när man möter en vek spelare? Om nån har nån tanke så dela gärna med er!

 

Blev lite plus idag också, får gärna bli en vana. ;)

 

Spelade händer idag: 104

Resultat idag: +7

 

Totalt spelade händer: 2108

Resultat: +21 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH är kul, men herregud va det svänger!

 

Kunde inte vinna idag. Låg back 35bb som mest, hämtade in 10 innan bordet skingrades och jag la av. Orkar inte ens skriva ner eländet….sick.

 

:evil::evil::evil::evil:

 

Inga HH heller, jag skulle bara välja en badbeat, lika bra att hoppa över det. :evil:

 

 

 

 

Spelade händer idag: 207

Resultat idag: -25

Totalt spelade händer: 2211

Resultat sen dagboksstart: -4 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crillux: Jag tog ditt råd och tittade igenom sessionen och det finns en hel del uselt spel där även om jag gärna skyller på "badbeats"....klart nyttigt att kolla igenom det när man lungnat ner sig! Tack!

 

Förutom en stund av klarthet när jag kollat igenom gamla sessioner så är allt som vanligt. Jag vinner mycket och jag förlorar mycket! Tycker inte det borde svänga så in i hel--e när jag är hyffsat tight PF. (33,7%med blinds)

 

Men mitt spel är rena jojoliret. Plussade snabbt 30 bb för att tappa dom och 20bb till! Slasklir samtidigt som borden blev tuffare var inte en bra kombination för mig! Som tur va så insåg jag det och bytte till mjukare bord. Det hela slutade lyckligt på 31bb plus.

 

Jag tror dagens lektion blev ”vikten av att välja rätt bord”. Förut har jag stannat vid det bord jag först satt mig vid. Idag spelade jag nog på 7-8 olika bord totalt sett.

 

Dessutom spelade jag två bord samtidigt! Första gången jag gör det SH. Vet inte om det blir så mycket mer av det eftersom jag borde sitta och lära mig snarare än att försöka dra in pengar. Men nu har jag provat. (eventuellt kör jag två bord tills jag fått ihop min Betfredbonus)

 

Ska lägga upp några HH när jag kommer till jobbet imorgon, nu vill jag bara sova!

 

 

Spelade händer idag: 626

Resultat idag: +31 :D

 

Totalt spelade händer: 2837

Resultat sen dagboksstart: +27 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några HH från igår. Det är uppenbart att jag inte har någon riktig plan när jag spelar.

 

Starting a new hand (#368490332)

martelli posts Small Blind $0.25

Hero posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 3h 3d

poochy calls $0.50

jonny05 calls $0.50

kbscience raises $1

martelli calls $0.75

Hero calls $0.50

poochy calls $0.50

jonny05 calls $0.50

Dealing Flop 3c 7d Ac

martelli folds

Hero checks

poochy checks

jonny05 checks

kbscience bets $0.50

Hero raises $1

poochy calls $1

jonny05 calls $1

kbscience raises $1

Hero raises $1

poochy folds

jonny05 folds

kbscience calls $0.50

Dealing Turn 3c 7d Ac 2h

Hero bets $1

kbscience raises $2

Hero calls $1

Dealing River 3c 7d Ac 2h 2d

Hero bets $1

kbscience calls $1

 

Fi är TAG. Han kör på hårt med alla träffar.

Är jag överaggro eller inte tillräckligt? Jag menar, om jag var bäst på floppen så borde jag ju va det även på turn men här slår jag av….inkonsekvent…

 

 

Starting a new hand (#368494357)

skol posts Small Blind $0.25

kbscience posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 8d 8c

Hero raises $1

poochy calls $1

jonny05 folds

skol folds

kbscience calls $0.50

Dealing Flop 6s 9d 7h

kbscience bets $0.50

Hero raises $1

poochy folds

kbscience calls $0.50

Dealing Turn 6s 9d 7h Kh

kbscience checks

Hero bets $1

kbscience raises $2

Hero calls $1

Dealing River 6s 9d 7h Kh 4h

kbscience bets $1

Hero calls $1

kbscience shows Two Pair 9s Ks

Winner is kbscience with Two Pair 7h 9d 9s Kh Ks $10.75

 

Fi är TAG. Vet aldrig när såna här händer håller upp! Läge att vika när jag åker på checkraisen?

 

 

 

Starting a new hand (#368498775)

Hero posts Small Blind $0.25

poochy posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Jh Jc

jonny05 folds

Chiefpilot calls $0.50

amac2020 folds

Hero raises $0.75

poochy calls $0.50

Chiefpilot calls $0.50

Dealing Flop 8c 9h 5c

Hero bets $0.50

poochy calls $0.50

Chiefpilot raises $1

Hero raises $1

poochy folds

Chiefpilot calls $0.50

Dealing Turn 8c 9h 5c Kc

Hero checks

Chiefpilot bets $1

Hero calls $1

Dealing River 8c 9h 5c Kc 2s

Hero checks

Chiefpilot checks

 

 

Fi är slaskig/ passiv, här borde jag vetat bättre…..lägger upp den så jag inte gör om samma grej igen mot passiva spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

Här måste du ju höja igen. Cappa turn och kör på river med. Vad är du rädd för? AA, 77? Troligtvis har han ju AK, AQ.

 

 

Hand 2:

 

 

Hade inte vikit på cr med tanke på att du har öppet stegdrag + 2 outs till triss. Om det nu är en TAG så tror jag nästan man kan vika river där. Potten är iofs stor men frågan är om du har han 1/10.

 

 

Hand 3:

 

 

Varför inte beta turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter att svänga rejält. Låg upp runt 55bb när jag åkte på några rejäla utdragningar på slutet…en kille som jag tiltade tidigare kunde inte släppa det. Alla händer där jag höjde honom efter det höjde han mig. Tyvärr hade jag bra kort men inte hans klonkar skills..där rök väl typ 20bb. Jaja, det är väl normalt trots allt. Jag hade ju gjort det själv innan, men jag hade iof en bra hand att starta med.

 

En lite störande grej är att mina pocket AA fortfarande går med förlust…Måste överspela dom nåt överjä—gt. :oops:

 

Spelmässigt har det varit ok, haft en del tur men också varit disciplinerad med vilka starhänder jag ska spela och bara gjort en mega tomtegrej. (som jag vet om dvs)

 

Måste bli bättre att höja för värde på rivern. Är urusel på det idag. Får bli kvällens TOP kapitel.

 

Kul detalj som funkade dock, hade ett par lägen där jag höjde för att komma undan overcalls. Det draget har bara kostat pengar förut.

 

 

Read: Störd snubbe, på allvar, helt väck i kolan. Höjer jag honom så höjer han mig tills det tar stopp, på alla gator. Han har dragit ut min AQs och JJ med typ 28 precis innan så jag är riktigt orolig på slutet.av den här handen. :evil:

 

Jobbiga HH, det är Betfreds fel, dom kan inte ge ut HH. Jag kopierar från PO.

 

Starting a new hand (#368763039)

torol posts Small Blind $0.25

Elsa80 posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Jh Ah

Uglene folds

thth folds

marmite1 calls $0.50

Hero raises $1

torol calls $0.75

Elsa80 calls $0.50

marmite1 raises $1

Hero calls $0.50

torol raises $1

Elsa80 folds

marmite1 calls $0.50

Hero calls $0.50

Dealing Flop 4h Js 7s

torol checks

marmite1 bets $0.50

Hero raises $1

torol calls $1

marmite1 raises $1

Hero calls $0.50

torol calls $0.50

Dealing Turn 4h Js 7s Jd

torol checks

marmite1 bets $1

Hero raises $2

torol folds

marmite1 raises $2

Hero raises $2

marmite1 calls $1

Dealing River 4h Js 7s Jd Ks

marmite1 bets $1

Hero calls $1

 

Rätt spel här ska väl vara att höja? :?

 

Spelade händer idag: 848

Resultat idag: +24

 

Totalt spelade händer: 3685

Resultat sen dagboksstart: +51 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt spel här ska väl vara att höja? :?

 

Utan att försöka vara expert så... ja, jag hade höjt. Det är ju ytterst tveksamt om fi hade orkat 3-betta färgdraget på floppen, och möjligen är du i så fall uppe mot en kåk. Men om killen nu är riktigt störd så kan han ju höja med vad som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist dag. Back 18bb (eller ska det skrivas BB? Står lite olika runt på forumet. Big bets menar jag iallfall.)

 

Har kört en seriös genomgång av alla förlorande händer och bara hittat några superklantiga grejer. Det får anses vara bra. Dock tror jag att jag inte höjer så mycket som jag borde med med mina marginella händer. Blir svårt att plussa då. ;)

 

 

Spelade händer idag: 704

Resultat idag: -18

 

Totalt spelade händer: 4389

Resultat sen dagboksstart: +33 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök använda någon trevlig konverterare när du postar HH:s, betydligt lättare att följa med då.

 

33: handen. Du blir reraisad på flop och callar bara, utmärkt om planen är att checkraisa honom på turn. Istället donkar du där. Det funkar om Fi. är överaggressiv (eller som jag, som HATAR donkare), då får du in en trebet, men ofta så callar Fi. bara här då det verkar som om du har fiskat in en triss med 2:orna eller något sjukt tvåpar. C/R på turn alltså.

 

JJ-handen. Lägg dina egna anteckningar på minnet. Hela handen avslöjas genom din check. Har jag ingen read på Fi. Så betar jag ut den, synar ner mot omslag och lägger på minnet hur han spelar sitt färgdrag/överkort på de olika gatorna. Men tycker Checken är alldeles för passiv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till alla som tar sig tid att kommentera mina HH! Uppskattas mycket!

 

:D

 

Tillbaka på banan med +22bb. Spelar två bord hela tiden och den vanliga trenden är att jag plussar typ 35-50bb på ett bord och backar typ 10-30bb på det andra. Båda är mjuka, mycket märkligt att det upprepar sig session efter session.

 

 

Snart är jag klar med Betfredbonusen och då kommer jag lägga upp riktiga HH.

 

Starting a new hand (#369165575)

Seif33 posts Small Blind $0.25

wacokid77 posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards As Qh

CCCPBRM folds

ElonWins folds

Hero raises $1

PSR05549322 folds

Seif33 folds

wacokid77 calls $0.50

 

Dealing Flop Js 5d 5h

 

wacokid77 checks

Hero bets $0.50

wacokid77 calls $0.50

 

Dealing Turn Js 5d 5h 7d

 

wacokid77 checks

Hero bets $1

wacokid77 raises $2

Hero calls $1

 

Dealing River Js 5d 5h 7d Qd

 

wacokid77 checks

Hero checks

 

Read: Wacokid verkar ha koll på floppspelet, bluffar dock ganska mycket, ibland helt tom. Raisar 27% av sina händer PF. och ser 45% av flopparna. Normalaggressiv senare. Han körde en snygg ceck/raise på turnen på mig tidigare när han hade mig på överkort och han satt med bottenpar, kommer aldrig vika här mot honom.

 

Är det för passivt att checka rivern? Lätt att misstänka att han sitter på trips eller monster och vill C/R igen. Men det är dyrt att anta det värsta…mitt riverspel är skakigt och jag faller tillbaka in i passivitet HELA tiden.

 

Spelade händer idag: 368

Resultat idag: +22

 

Totalt spelade händer: 4757

Resultat sen dagboksstart: +55 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...