Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad


Miami

Recommended Posts

  • Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gaahh, Partyriggen bet tag i min BR ordentligt igår. Äckeldag om jag ska vara ärlig. Är nu såklart minus på 2/4 och får gå ner och lira lite 1/2 igen. Är grymt sur att jag blev så badbeatad men grymt nöjd med hur dåliga dom är på 2/4. Det är verkligen inget problem att vinna där om man inte spelar som en idiot eller har äckelotur. Jag tenderar dock att kombinera dessa.

 

Jag hade 7% won på 500 händer igår. Sen steg det till typ 13% över 1,5k men det är ju inte heller direkt lysande. Jag som trodde jag skulle få plussa på lite nu.

 

En störande grej är att jag gick ner och spelade 3 bord för jag hade tappat respekten för 2/4. Tänkte vara lite smart och slippa bli straffad för arrogans....det funkade ju sådär. Men det var nog rätt tänkt. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaahh, Partyriggen bet tag i min BR ordentligt igår. Äckeldag om jag ska vara ärlig. Är nu såklart minus på 2/4 och får gå ner och lira lite 1/2 igen. Är grymt sur att jag blev så badbeatad men grymt nöjd med hur dåliga dom är på 2/4. Det är verkligen inget problem att vinna där om man inte spelar som en idiot eller har äckelotur. Jag tenderar dock att kombinera dessa.

 

Jag hade 7% won på 500 händer igår. Sen steg det till typ 13% över 1,5k men det är ju inte heller direkt lysande. Jag som trodde jag skulle få plussa på lite nu.

 

En störande grej är att jag gick ner och spelade 3 bord för jag hade tappat respekten för 2/4. Tänkte vara lite smart och slippa bli straffad för arrogans....det funkade ju sådär. Men det var nog rätt tänkt. :?

 

jo, lätt att bli fisken när man går ner i nivå. ett misstag här eller där gör stoor skillnad i ens BB/100händer. är tillräckligt svårt att vara vinnande utan att slaska, vara vinnande och slaska går knappt. spela perfekt hela tiden inga undantag är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( Ska det få gå till så här? Önskar jag foldat på turn så hade jag sluppit se eländet....

 

Killen nickar dessutom Eatfish.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is CO with Qheart.gif, Aspade.gif. MP posts a blind of $1.

UTG calls, MP (poster) checks, Hero raises, 3 folds, UTG calls, MP calls.

 

Flop: (7.50 SB) Jheart.gif, Aclub.gif, 8diamond.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero bets, UTG raises, MP folds, Hero calls.

 

Turn: (5.75 BB) 6diamond.gif(2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls.

 

River: (11.75 BB) 9club.gif(2 players)

UTG bets, Hero calls.

 

Final Pot: 13.75 BB

 

Results in white below:

UTG has 7h 5h (straight, nine high).

Hero has Qh As (one pair, aces).

Outcome: UTG wins 13.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte glädja alla med en graf. Det kan man inte få för mycket av. Undantaget skulle väl vara om man heter Miami och är ansvarig för den här.

 

Det är alla nivåer jag spelar, 0,5/1 1/2 och 2/4.

 

Får det inte att funka riktigt...får vara lite stor.

 

WTF.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa 52BB idag. Mkt nöjd med det.

 

 

Ok, nu är det slut på självömkan och badbeathistorier.

 

2 händer som jag är helt lost i. Båda blir konstiga,

 

Button har 45/7/1

 

Party Poker 1/2 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Theart.gif, Jheart.gif.

UTG calls, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

Ok att completa här, vill ha med BB?

 

Flop: (4 SB) 2heart.gif, Qclub.gif, Jspade.gif(4 players)

Hero bets, BB folds, UTG calls, Button raises, Hero calls, UTG calls.

 

Fold för raise? c/r känns inge bra när det är limpat pre..men nån borde iof ha träffat här

 

Turn: (5 BB) 9club.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, Button bets, Hero raises, UTG folds, Button calls.

 

Bra läge att skaka loss honom tyckte jag men vad ska han släppa? Kanske bara är en dyr semibluff?

 

River: (9 BB) Tspade.gif(2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Final Pot: 11 BB

 

 

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Jclub.gif, 9club.gif.

1 fold, MP calls, 2 folds, Hero completes, BB checks.

 

Raise eller completa?

 

Flop: (3 SB) Tspade.gif, Jspade.gif, 5heart.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, MP raises, Hero calls, BB 3-bets, MP calls, Hero calls.

 

Synar för jag tror dom drar..enkel fold?

 

Turn: (6 BB) 3heart.gif(3 players)

Hero bets, BB raises, MP calls, Hero folds.

 

tror dom drar och donkar, funka ju inte.

 

River: (11 BB) 7heart.gif(2 players)

BB bets, MP calls.

 

Final Pot: 13 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: höj PF, du har en bra hand. Bet-syna flop. Check-syna turn - varför skulla fi bli rädd för en nia? Att bluffa på en bräda som är så torr känns inte bra. Samtidigt skulle det vara helkass att bli trebettad. Check-syna river. Alla 8 och K slår dig.

 

Hand 2: Lustigt att du frågar om du ska höja J9s PF när du inte gjorde det på JTs. Att komplettera känns lagom, men en höjning är inte fel. TP kan aldrig vara en enkel fold i SH. Varför skulle BB dra? Han syn-höjer floppen (ovanligt spel, f.ö.). MP kan däremot mycket väl ha ett. Svårt läge. Vilket kort skulle du bli glad att se på turn? Förmodligen en J, men annars kommer alla :spade: samt 9, T, Q, 5 att vara rätt trista. Men dina odds på floppen är för bra för att lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: höj PF, du har en bra hand. Bet-syna flop. Check-syna turn - varför skulla fi bli rädd för en nia? Att bluffa på en bräda som är så torr känns inte bra. Samtidigt skulle det vara helkass att bli trebettad. Check-syna river. Alla 8 och K slår dig.

 

Hand 2: Lustigt att du frågar om du ska höja J9s PF när du inte gjorde det på JTs. Att komplettera känns lagom, men en höjning är inte fel. TP kan aldrig vara en enkel fold i SH. Varför skulle BB dra? Han syn-höjer floppen (ovanligt spel, f.ö.). MP kan däremot mycket väl ha ett. Svårt läge. Vilket kort skulle du bli glad att se på turn? Förmodligen en J, men annars kommer alla :spade: samt 9, T, Q, 5 att vara rätt trista. Men dina odds på floppen är för bra för att lägga ner.

 

Hand 1:Var redan multiway och jag ville ha med BB i potten, men har får väl odds att gå med iallfall. Det blir bara jag som tappar värde när jag missar höjningen?

 

Hand 2 kunde jag ev. få HU om jag raisar. Finns ju fler drag ute så det är ju inte otroligt att dom gör det samt synhöjningen fick mig tro på färgdrag.

 

Bra synpunkter, tack!

 

Hur många ska det vara med i potten för det ska vara värt att rasia draghänder för värde? Finns det någon "icke allmängiltig men ibland duglig tumregel"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många ska det vara med i potten för det ska vara värt att rasia draghänder för värde? Finns det någon "icke allmängiltig men ibland duglig tumregel"?

Ingen aning (och kanske är det inte rätt att höja i JTs-fallet heller, men jag hade nog gjort det). Abdul har säkert några tips.

You should raise an opened pot when you will win the pot more than yourfair share of the time or your hand would play better without additionalplayers in the pot.

Inte så konkret, men kanske ger det något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många ska det vara med i potten för det ska vara värt att rasia draghänder för värde? Finns det någon "icke allmängiltig men ibland duglig tumregel"?

Ingen aning (och kanske är det inte rätt att höja i JTs-fallet heller, men jag hade nog gjort det). Abdul har säkert några tips.

You should raise an opened pot when you will win the pot more than yourfair share of the time or your hand would play better without additionalplayers in the pot.

Inte så konkret, men kanske ger det något.

 

Tack för tipset, ska ta en titt! Ska sitta och laborera lite med Pokerstove oxå. Något jag gör för sällan.

 

Körde en kort session till, plussade 30BB. :D Började med att jag sprang in i ett stenhårt bord där jag fick bra starthänder men inte floppa nåt. Var tvungen att lägga KK på flop tex....backa 12 BB innan jag släppte prestigen och bytte bord...tur man inte har någon stolhet. :D

 

Sen somnade killen som sköter riggen på Party (eller om han kom åt nån knapp med armbågen kanske) för jag var on fire!

 

Dessutom fick jag mina drömstats, 30/20. Är way för dålig för dom statsen idag, det blir bara så när jag rushar. Normalt ligger jag runt 25/18.

 

Kolla den här! Visst, Royales är snygga, men vetef-n om inte detta är bättre! Nej ok, men bra är det!

 

Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 2club.gif, Aspade.gif.

UTG raises, 3 folds, Hero calls.

 

Flop: (4.50 SB) Aclub.gif, Adiamond.gif, Aheart.gif(2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Turn: (4.25 BB) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (4.25 BB) Kspade.gif(2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG calls.

 

Final Pot: 10.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat två sessioner idag. Första började katastrofalt för att bli aningens bättre mot slutet. Andra plussade jag från början till slut. Plus 35BB totalt.

 

Andra sessionen idag fick jag ganska mkt roliga starthänder samt mjuka bord, det gjorde att jag blev LAG utan att tappa jättemkt värde. (tror jag) Att. to steal låg på 40% och Folded BB to Steal 41% tex.

 

 

Hur skulle ni spelat den här?

 

SB har 65/0/1, UTG är LAG, 45/19/9 (=bara 45 händer)

 

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 9diamond.gif, Tspade.gif. CO posts a blind of $1.

UTG raises, 1 fold, CO (poster) calls, 1 fold, SB calls, Hero calls.

 

Flop: (8 SB) Tclub.gif, Kheart.gif, Theart.gif(4 players)

SB bets, Hero calls, UTG raises, CO folds, SB calls, Hero 3-bets, UTG caps, SB calls, Hero calls.

 

Synar för att ha kvar lite folk, men dom gillar ju sina händer så jag trycker på.

 

Turn: (10 BB) Qclub.gif(3 players)

SB bets, Hero calls, UTG calls.

 

Ja...cappat på flop och passiv SB donkar, vet inte men jag blir orolig. Höja här?

 

River: (13 BB) Jspade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets, SB calls, Hero calls.

 

Äckelriver, men jag synar? .

 

Final Pot: 16 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att. to steal låg på 40% och Folded BB to Steal 41% tex.

Att. to steal låter som ganska normal tycker jag - själv har jag 39% efter knappt 35k händer på 3/6 och 41% efter 16k händer på 5/10. Ligger på lite drygt 50% fold BB to steal.

 

ok, jag ligger normalt på 33% att to steal och runt dryga 50% folded BB. (sista 10k iallfall) Jag har ju inte dina postflopskills så jag tar det lungt med att spela marginella händer om jag inte har read på BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag ligger normalt på 33% att to steal och runt dryga 50% folded BB.

Du skulle kanske fundera på att öppna upp lite ändå. Du har möjlighet att ta hem handen direkt och om han synar har du position på honom sen. Tycker att en hel del av spelet på SH rör sig runt mörkarna; både i försvar och anfall. Något mindre på lösa bord, men dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag ligger normalt på 33% att to steal och runt dryga 50% folded BB.

Du skulle kanske fundera på att öppna upp lite ändå. Du har möjlighet att ta hem handen direkt och om han synar har du position på honom sen. Tycker att en hel del av spelet på SH rör sig runt mörkarna; både i försvar och anfall. Något mindre på lösa bord, men dock.

 

Japp, kan inte hålla med mer. Är dock en försiktig general, försöker ta små steg framåt hela tiden och förstå de förändringar jag gör i spelet. Det har visat sig att det tar lite tid för mig att få kläm på det här. Har en halvfärdig lista med stealrasiehänder. Om jag bara kunde få den färdig skulle mina stats hyfsas rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...