Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar om jag spelade rätt här. Jag är short stack, snart kommer blindsen mot mig och får jag syn så får jag det förmodligen av AA-TT och AK-AJ. Mot AA-TT är jag helt körd men mot två överkort är det rätt bra odds och värt att chansa så här långt ifrån pengarna för att få dubbla upp, dessutom med Primas branta struktur är det bara finalbordet som är intressant att komma till.

** $1 NL Freezeout:Table 28 [Hold em] (300.00|600.00 No Limit - MTT) Real Money

- The-Artist sitting in seat 1 with $3550.00

- gx3man sitting in seat 2 with $4995.00

- dirtydozen6 sitting in seat 3 with $4890.00 [Dealer]

- pkrplyr7468 sitting in seat 4 with $10495.05

- GOnPOSTAL sitting in seat 5 with $5712.50

- Warcloack sitting in seat 6 with $1540.00

- WazzuCAM sitting in seat 7 with $3850.00

- kennyc69 sitting in seat 8 with $630.00

- EtherTokaro sitting in seat 9 with $13440.00

- spyse sitting in seat 10 with $2515.00

pkrplyr7468 posted the small blind - $150.00

GOnPOSTAL posted the big blind - $300.00

** Dealing card to spyse: 9 of Clubs, 10 of Clubs

Warcloack folded

WazzuCAM called - $300.00

kennyc69 folded

EtherTokaro called - $300.00

spyse went all-in - $2515.00

The-Artist folded

gx3man folded

dirtydozen6 folded

pkrplyr7468 called - $2515.00

GOnPOSTAL folded

WazzuCAM folded

EtherTokaro folded

pkrplyr7468 shows: Jack of Hearts, Jack of Diamonds

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Diamonds, 2 of Hearts

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

** Dealing the river: 6 of Hearts

pkrplyr7468 wins $5930.00 from the main pot

* Flytt till HA - QoS *

Postad
Ser ut som handen jag tripplade med i EPT när ajg ställt efter en UTG limp,

Känns skönt att skriva va? Grattis till en fin placering!

Jag tycker inte om att göra det spelet från så tidig position, du får såklart syna av en hel drös med par och ess men det lär inte vara direkt fel.

Du kan ju räkna lite själv, sätt alla gubbar bakom på något tjog händer, approximera genom att multiplicera med spelare, uppskatta sannolikheten att UTG+1 har gjort en fuling, sen kör du snitthanden mot allt som ligger i potten .

Postad

Nej gillar inte läget, du har tillräckligt mkt för o gå förbi blindsen o sno när du är först in och med en bättre hand. En limpare är livsfarligt, såvida han inte är lös för då är det perfekt med extra pengar.

Fok är inte rädda för o syna med KJ osv i så låga tours, så du kommer få syn mkt oftare än i en lite högre o du är nästan alltid dog.

Postad

Du hinner se fyra händer till innan blindsen kommer igen. Då hade jag väntat, att vara först in är mycket viktigare än själva handen. Dock hade jag aktat mig för att låta blindsen gå förbi, då din stack tappar för mycket i kraft för att verka skrämmande när du väl ställer.

Oftast tycker jag att detta är för låg nivå för att fullt ut kunna tillämpa t.ex. Harringtons red-zone strategi (man har oftast för låg fold equity mot dessa motståndare). Men till och med de mer konservativa råden (t.ex. McEvoy) innebär att man ställer in med händer som sc här, såvida man är först in. Här är man så pass shortstacked att man inte har råd att vänta på riktigt bra händer som man kanske hade gjort om man har lite mer marker.

På lägre nivåer stiger vikten av att ha en bra hand, men först in är alltid jäkligt viktigt.

Postad
Oerhört dåligt spelat. Två limpare, halva bordet kvar att agera och en hand som inte är favorit mot någon hand som synar. Finns ingen anledning att ställa där.

Förutom att man ökar sin stack med nästan 50% osynad? Säger inte att det är rätt att ställa, men kan absolut tänka mig situationer där det är värt det. Om limparna är lösa är det kanonläge tycker jag, en lyckad inställning här ger mer än dubbelt så mycket som när man är först in. Dock är en limp så här sent ofta en stark hand, så utan read finns det skäl att vara försiktig.

Såg nu att dte var just T :club: 9 :club: . Då är det inget snack - in med degen! 8-)

Postad
Om limparna är lösa är det kanonläge

Hur menar du då? Om de är lösa så är det större chans att de synar med sin KToff eller vad de nu har, och då är det -EV att ställa här (att handen är suited gör bara marginell skillnad, typ 2%enheter mer i vinstchans eller vad det nu är). Du har nästan ingen fold equity och med största sannolikhet sämsta handen. Enda gången jag ser det som +EV här är om limparna (samt återstående spelare) är någorlunda tajta eller är tillräckligt klipska för att "inse" att en inställning efter två limpare är en riktigt stark hand. Det förra är osannolikt eftersom det är en $1-turnering, och det senare är moment 22, då de inte skulle limpa i denna situationen om de var klipska överhuvudtaget.