Gå till innehåll

Hur hantera variationer mellan valutorna?

Skalman5

Recommended Posts

nån som har koll på valutamarknaden apropå de senaste dagarnas mycket kraftiga dollarfall?

jag har tänkt att ta ut några tusen dollar till mitt svenska bankkonto.. är det en bra idé att avvakta och hoppas att kursen återhämtar sig någorlunda, eller ska jag bara ta ut pengarna så fort som möjligt?

Har väl framförallt att göra med orkanen Katrina och dess effekt på USA:s ekonomi och på oljepriset.

Jag tror knappast nån här sitter inne på information som inte har diskonterats av marknaden. Ta ut pengarna om du inte vill sitta på en onödig valutarisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 months later...
  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har pengar inne på ganska många pokersajter och vill nu föra över så mycket som möjligt tillbaka till NETeller så jag får bättre koll på bankrullen. Problemet är att mycket av pengarna ligger inne på olika sajter inom B2B. Dollarn har ju förskärkts väldigt mycket mot euron den senaste tiden och frågan är när jag ska växla pengarna.

American Dollars to 1 EUR

Vågar man vänta några veckor och hoppas på att dollarn försvagas eller är risken stor att den bara fortsätter att förstärkas mot euron?

Länk till kommentar

antagligen så kommer dollarn att peaka runt jul nyår. så kan du vänta så vänta tills dess.

Om du faktiskt har någon användbar information angående dollarns kursrörelser så borde du vara upptagen med att bli multimiljonär på valutaspekulation istället för att tipsa forumfolk om hur de ska hantera sina pengar.

Länk till kommentar

antagligen så kommer dollarn att peaka runt jul nyår. så kan du vänta så vänta tills dess.

Om du faktiskt har någon användbar information angående dollarns kursrörelser så borde du vara upptagen med att bli multimiljonär på valutaspekulation istället för att tipsa forumfolk om hur de ska hantera sina pengar.

Så sant. Det är meningslöst att försöka tajma in marknadsrörelser om man inte sitter på unik information. OM ALLA VET ATT EN VISS VÄRDEHANDLING (aktie, valuta, etc) KOMMER ATT STIGA IMORGON SÅ STIGER DEN REDAN NU (istället för imorgon).

På tal om detta vill jag gärna rekommendera boken "A Random Walk Down Wall Street" av Burton G. Malkiel för alla som är intresserade av aktie- och andra marknader.

(Och ja, det här innebär att jag anser att mitt förra inlägg i den här tråden var korkat.)

Länk till kommentar

Lol!

Sant.

Länk till kommentar

• 1 month later...