Gå till innehåll

Hur hantera variationer mellan valutorna?


Skalman5

Recommended Posts

Först lite skryt:

Jag började med att vinna $4.5 på en freeroll på expekt som jag jobbade upp i över $350. Då tog jag ut $200 å tiltade bort resten. Sen vann jag $4.5 till som jag jobbade upp till $150 på .05/.10 borden. Sen började jag på .25/.50 me avsikt att bygga en bankroll på $500 å sedan ta ut överskottet. När jag kommit upp i $800 tyckte jag dollarn va så låg (7.37)så jag beslöt att vänta.. Nu står den i 7kr..

 

Till saken:

Nu har jag iaf $1250 på kontot å tror någonstans att dollarn ska stärkas efter presidentvalet. Vinner Bush kanske marknaden tycker det är stabilt och dollarn stärks. Vinner Kerry kanske marknaden tycker att ekonomin kommer bli bättre å värdsläget lite vänligare.. Jag vet inte.. Kanske går ännu mer åt helvete oavsett vem som vinner men jag tar å väntar efter valet iaf med att göra några uttag..

 

Håller någon med mitt resonemang eller tycker ni jag är helt ute å cyklar?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vänta tills valet är avgjort iaf, $ måste ju bli starkare än vad den är nu...

Det verkar inte vara så mycket valet som att det är oljan som avgör just nu, vidare så har många anlytiker den åsikten att dollar måste försvagas ytterligare om USA ska kunna hantera sin handelsobalans.

 

Men visst är det läskigt lågt just nu. :(

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte vara så mycket valet som att det är oljan som avgör just nu, vidare så har många anlytiker den åsikten att dollar måste försvagas ytterligare om USA ska kunna hantera sin handelsobalans.

Handelsbalansen förbättras ju med en svagare dollar, men samtidigt så stärks ju dollarn allteftersom exporten ökar, så därför är det väl svårt att ha en hög expert och en lågt värderad valuta samtidigt. I och för sig finns det ju massvis av andra faktorer som kan hålla ner dollarn, men frågan är till vilken grad.

Precis, det man får hoppas på är ner ett tag till och sen om det går bra för amerikanske ekonomi så går dollar förhoppningsvis upp. Men precis som du skrev, med den här motsägelsefulla tillväxten utan ökat antal i sysselsättning är det frågan om hur länge USA kan vara den bärande parten i världsekonomin.

 

Sen har vi hela situationen med ett tillsynes oändligt krig, vilket belastar ekonomin lika mycket som skattesäkningarna som Bush infört under sin mandatperiod. Är inte helt säker på att Kerry kan vända det hela under en mandat period heller. Som sagt mycket osäkerhet nu, med oljan som främsta osäkerhetsfaktor kortsiktigt och tillväxten samti kriget långsiktigt.

 

Hoppet står till Kina, det finns ungefär en miljader bönder som vill ha kylskåp och fin bil, där har vi folk som behöver konsumera för mindre än $1 per dag! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dollarn kommer säkerligen att försvagas ännu mer. Trots relativt starka jobbsiffror förra veckan räcker det inte för att försvara dollarn. Det finns ingen som vet hur man ska lösa problemet med det enorma budgetunderskottet USA har och den minskade utlåningen av utländska pengar till budgetunderskottet är ett orosmoln. Ur ett strikt nationalekonomiskt perspektiv skulle man kunna tycka att det löser sig genom att USAs export kommer öka vid en svagare dollar, men med det oljefokus som just nu är på marknaden är det inte bra. USAs industri som är mycket oljeberoende får ännu större kostnader mätt i dollar om dollarn sjunker eftersom oljepriset då stiger.

 

Den förlust man gör på ett dollarfall om man sitter med $1000 i pokerbankrollen är ju inte så farlig. Har du däremot ett företag som har dollarn som handelsvaluta (ex många skogsbolag) så är det ju en annan femma (men det vet de företagen om). Dessa företag hedgar ju sina valutarisker med diverse finansiella instrument, som handel i exempelvis valutaterminer. Har man en pokerbankroll är ju detta inget att bry sig om eftersom transaktionkostnaderna äter upp mer än vad du hegar dig.

 

Jag tycker således inte man ska casha ut bankrollen bara för att man är orolig över ett dollarras. Vad man däremot kan göra är ju att föra över den del av bankrollen som du inte behöver. Det är ju onödigt ha en jätterulle på ett pokerkonto där du inte får någon ränta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska omedelbart försöka flytta mina dollars till euro-sajter.

 

Läste i tidningen idag att USAs handelsbalans är minus 600 miljarder dollar.

 

Det går inte att ha så mycket minus i handelsbalansen utan att någonting händer - och det som händer är att dollarn försvagas ännu mer.

Det enda som håller dollarn uppe är att de asiatiska länderna stödköper dollar just nu - eftersom all deras export är i dollar och det skulle vara katastrof för dem ifall dollarn sjönk.

 

När dollarbubblan spricker (observera att jag skrev "när", inte "om") så räknar man med att dollarn stabiliseras runt 4,50-4,90kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra stormakter med bra ekonomi och sparat kapital håller på att dumpa dollarna...Rysland,kina ,Indien.. Ryssland kommer snart att gå över till euro som valuta för sinna Naturtillgångar då kommer andra länder att följa med..Själv tror jag usa kommer att kolapsa mellan 2-5 år som sovjet gjorde...usa har skaffat sig för många fiende de senaste 100 åren och med en pingsledaren Bush så kommer det att sluta illa..(antagligen för alla)

 

Jag kan inte mycket om sådant men kolla in ekonomi artiklarna nere på höger sidan på denna sajten så hittar du massa artiklar om dollarn öde

http://www.iraq-war.ru/tiki-index.php

 

Tänk också på att mainstream media kommer att skydda dollar så långt det går antagligen. Så själv kommer jag att ha/skaffa mitt huvud konto på en sajt med euro och samtidigt bonus hora på dollar sajtern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina teorier om att dollarn skulle stärkas efter presidentvalet verkar än så länge vara felaktiga. Börjar allvarligt fundera på att byta till en site som använder euro istället.

 

Lirar på expekt nu och skulle vilja spela på någon site med ungefär likande upplägg (många freerolls som drar till sig dåliga spelare).

 

* No-no fär Affe-snack tack - QoS *

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man flyttar en skaplig laddning pengar till 24h (eller nån annan € site) så är det är bara att handla upp alla dollar man har kvar då?

 

Förslag på grejjer att köpa då?

Jag känner ett stort behov av fler pokermarker, en Ipod eller annan mp3 spelare, dvd filmer kan man väl inte ha för många av heller va?

 

Jag/NI får väl börja storhandla på Ebay eller annan lämplig site..

 

För jag är oxå helt övertygad om att dollarn kommer vara nere runt 6.0:- runt årskiftet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man flyttar en skaplig laddning pengar till 24h (eller nån annan € site) så är det är bara att handla upp alla dollar man har kvar då?

 

Förslag på grejjer att köpa då?

Jag känner ett stort behov av fler pokermarker, en Ipod eller annan mp3 spelare, dvd filmer kan man väl inte ha för många av heller va?

 

Jag/NI får väl börja storhandla på Ebay eller annan lämplig site..

 

För jag är oxå helt övertygad om att dollarn kommer vara nere runt 6.0:- runt årskiftet...

 

Data hårdvara är väldigt billigt...

usa http://www.pricewatch.com/

Europa http://www.geizhals.at/eu/?m=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte vända på steken o se det som att man borde sätta in lite pengar på siter som har dollar som valuta. Till en relativt låg kostnad kommer man få många fina dollar att lira för. Detta förutsatt att det kommer ett trendbrott som ger ett mer optimistikt synsätt på dollarns värde. Är den påväg ner mot 4,50 kr som nån förutspådde ska man givetvis ta ut men kommer usa låta den sjunka så djupt?

 

Bara en liten fundering :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte vända på steken o se det som att man borde sätta in lite pengar på siter som har dollar som valuta. Till en relativt låg kostnad kommer man få många fina dollar att lira för. Detta förutsatt att det kommer ett trendbrott som ger ett mer optimistikt synsätt på dollarns värde. Är den påväg ner mot 4,50 kr som nån förutspådde ska man givetvis ta ut men kommer usa låta den sjunka så djupt?

Är det inte smartare att vänta till dollarn är nere på 4.50 och trycka in pengarna då istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte smartare att vänta till dollarn är nere på 4.50 och trycka in pengarna då istället?

 

Självklart OM man är helt säker på att den kommer att sjunka så lågt (som jag skrev i mitt inlägg) men det är väll inget man vet? Gäller väll bara att vara kylig o vänta till rätt tillfälle, 4,50 eller 6 kr, vem vet??? Ville bara ändra på resonemanget om den låga dollarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...