Gå till innehåll

OS Turin, svenskresultat först, 5 GULD, 2 silver, 4 brons!

Recommended Posts

Postad

Varför vilja möta Schweiz i kvarten (och kanske vinna den matchen) för att sedan få tokdäng i semin, oavsett motstånd? Det är enbart final och guld som räknas och då tror jag knappast att Sverige förbättrar sina chanser på detta sätt. Varför ska man vara rädd för Tjeckien eller Kanada i ett tidigt skede då man ändå satsar på guld?

Nu får Sverige en onödigt stor press på sig och jag är inte det minsta förvånad om de åker i kvarten.

Det var iaf ett pinsamt Tre Kronor ikväll, även om spelarna satsade på att vinna, vilket jag tvivlar på. Hockey ska vara kul att se på.

• Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hörde att de klagade i TV på att spelare inte gör sitt bästa.

Well...

* Antingen vill man ha spelare som gör sitt bästa

* Eller så vill man ha spelare som gör allt för att vinna guld

Jag citerar passande dialogen mellan Nicolas Cage och Sean Connery från filmen "The Rock"

Nicolas:

I'll do my best

Sean:

I'll do My Best?? ...Losers do their best, winners go home and fuck the prom queen!

Heja Sverige! :mrgreen:

Postad
Om vi vunnit mot Slovakien så hade i varje fall jag sett det som ett brakfiasko.

Du håller på Slovakien?

Ärligt talat tycker jag att det är bra att vi får möta Schweiz, men inte genom att lägga sig och spela som ett div.2-gäng mot Slovakien. Det ser allt annat än bra ut just nu.

Postad
Du håller på Slovakien?

Ärligt talat tycker jag att det är bra att vi får möta Schweiz, men inte genom att lägga sig och spela som ett div.2-gäng mot Slovakien. Det ser allt annat än bra ut just nu.

I denna match höll jag givetvis på Slovakien med tanke på att en förlust innebar lättare motstånd i kvartsfinalen... Sen om det ser bra ut hos andra är inget som intresserar mig speciellt mycket. Däremot ser det jävligt bra ut hos mig och det intresserar mig betydligt mer.

Postad

Det ser inte alls bra ut inför matchen i morgon. Det är många som inte har presterat som man hade förväntat sig. Zetterberg och Modin har inte kommit någonstans offensivt och vissa backar ser lite osäkra ut.

Om jag hade fått välja hade jag bytt ut Sedins kedja mot Marcus Nilson/Nils Ekman, Mikael Nylander och Mikael Samuelsson, men det är lite sent att gnälla på det nu.

Matchen mot Slovakien var det slöaste jag har sett. Det var nog ungefär som när Brynäs åkte upp till Skellefteå och förlorade med 11-2 för några år sedan. Läggmatch eller ej, det är otaktiskt att kämpa så mycket man kan, så att man inte orkar spela en viktigare match dagen efter.

Postad
Läggmatch eller ej, det är otaktiskt att kämpa så mycket man kan, så att man inte orkar spela en viktigare match dagen efter.

Nja... nu behöver man ju inte kämpa ihjäl sig för att spöa ett Slovakien som inte heller brydde sig speciellt hårt om matchen. Sverige har ju inte hunnit komma upp till den standard de vill och då måste de ju åtminstone försöka spela ihop laget. Nu såg det bara överdjävligt ut.

Postad
Vilka här tycker att SVT borde göra sig av med Studio-Marie, Krönikör-Karlsson och Rablande-Rippe?

Marie är det väll inget större fel på även om hon inte tillför så mycket, Krönikör-Karlsson tycker jag inte håller måttet. Han var grym under sommarOS som summerare av dagens händelser, men bör hålla sig till det han behärskar som friidrott. Rippe floppade ju rejält i första sändningarna men jag tycker dom fått studion att fungera allt bättre. Helt klart är ju att Jide inte helt kan lämna över bollen till Rippe och att han sen ska vara rolig på egen hand, om nu det var tanken från början. Man har väll fått det hela att fungera någorlunda men en hit är han ju inte.

Jag tycker väll egentligen inte det är fel med att man förlorar matchen mot slovakien. Det visar bara att systemet man nu har inte fungerar. Rätt meningslöst är det t o m. Det som jag tycker känns trist är att man sett fram emot att se bra hockeymatcher. Som det är nu så har sverige bara gjort en hyfsad match.

Postad
Varför vilja möta Schweiz i kvarten (och kanske vinna den matchen) för att sedan få tokdäng i semin, oavsett motstånd? Det är enbart final och guld som räknas och då tror jag knappast att Sverige förbättrar sina chanser på detta sätt. Varför ska man vara rädd för Tjeckien eller Kanada i ett tidigt skede då man ändå satsar på guld?

Nu får Sverige en onödigt stor press på sig och jag är inte det minsta förvånad om de åker i kvarten.

Det var iaf ett pinsamt Tre Kronor ikväll, även om spelarna satsade på att vinna, vilket jag tvivlar på. Hockey ska vara kul att se på.

Hur kan 40% att nå semi vara bättre än 80% att nå semi?

Vad gäller Lehman, Rippe och Karlsson...

Rippe är en fantastisk tv-personlighet, i galenskaparnarevyer vill säga, Lehman har jag alltid haft svårt för, men Karlsson är fantastisk och en ypperlig arvtagare till Albert.

Postad
Hur kan 40% att nå semi vara bättre än 80% att nå semi?

Vad gäller Lehman, Rippe och Karlsson...

Rippe är en fantastisk tv-personlighet, i galenskaparnarevyer vill säga, Lehman har jag alltid haft svårt för, men Karlsson är fantastisk och en ypperlig arvtagare till Albert.

Exakt min åsikt.

Ser onekligen bra ut inför sprinten. :shock:

Postad

\o/

Björn Lind alltså, helt otrolig... Tobias Fredriksson sammanfattar det bäst:

"Nä, han tar väl längst skär oftast, med mest kraft"

Han behövde inte ens använda ninjakänguruskären den här gången. :) Och han blev inte trött efter något lopp - bara körde vidare utan att ens pusta ut! Överlägsen, överlägsnare, Björn Lind. :)

Och framför allt - INGA NORSKA DELTAGARE I FINALERNA! :D

Postad
Åh, vad det ser bra ut!

Curlinglaget i överläge med två omgångar kvar och sista sten i tionde

Visst ser det bra ut, men inte säkert att de har sista sten i tionde iom att den nionde kan bli poänglös eller Sverige kanske tar poäng.

Men Anja tar nog medalj och inte skall väl hockey grabbarna missa semi..

EDIT: dags att uppdatera trådnamnet? :)