Gå till innehåll

FLT - donkdonk med färgdrag


Hjort

Recommended Posts

20/40 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with :Qd::Ad:

UTG calls, 2 folds, MP1 raises, 4 folds, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, MP1 calls, SB calls.

 

Flop: (12 SB) :2d::Kd::5c:(4 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, MP1 raises, SB folds, Hero calls, UTG calls.

 

Turn: (9 BB) :3s:(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP1 raises, Hero calls, UTG calls.

 

River: (15 BB) :7d:(3 players)

Hero bets, UTG folds, MP1 calls.

 

Final Pot: 17 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte så många som vågar tycka till här? Risken finns väl att det slutar med att man gör sig till åtlöje om man ger sig in i disussion med, jag gissar, en av de bästa FL-spelarna på forumet. Men somliga är ju för korkade för sitt eget bästa :shock: Dessutom lär man sig väl aldrig något om man inte försöker

 

Först såg jag inte att UTG hade limpat, och tänkte ifrågasätta om det var så fett värde att 3-beta mot en höjare från MP samt en kallsynare från SB. Svårt är det väl också att ta kommandot i potten när du får spela ur position resten av handen. Sedan såg jag att UTG limpat, och då känns väl höjningen mycket lättare. Jag antar att det även utan UTG är helt beroende på hur tighta de är. Jag gissar att de flesta spelar ganska ok på 20/40?

 

Floppen ser väl bra ut. Du måste ju ha en fin edge här så att beta är väl ett måste.

 

Varför beta turn? Din equity lär ju ha sjunkit rejält här, och att båda skall folda låter som en utopi. Jag kan endast se att du utsätter dig för en onödig risk att bli höjd igen. Jag fattar i alla fall inte.

 

Att försöka nån check-raise på river känns helt dödfött.

 

 

Ok, jag har gjort ett försök i alla fall. Fram med facit Hjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte så många som vågar tycka till här?

Ärligt talat har jag svårt att förstå varför handen över huvud taget är postad. Det känns som en ganska ordinär hand med inte särskilt svåra beslut och som Hjort inte borde ha några problem med att spela korrekt. Om han nu har det skulle det som någon sa underlätta betydligt med någon slags bakgrund, reads och/eller frågeställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att jag spelade fel på åtminstone två ställen, men feel free att ha andra åsikter. Jag orkar inte gå in på detaljer just nu eftersom jag är rätt packad och tänkte försökta tilta bort lite pengar på badugi, men nog tycker jag att handen kan vara lite småpedagogisk. Särskilt turnspelet.

 

Ok, att jag fick nöten på rivern färgar så klart tänkandet, men jag tycker det är intressant att fråga om man ska beta ut där.

 

Ärligt talat har jag svårt att förstå varför handen över huvud taget är postad.

Den är postad för att den är spelad väldigt orytmiskt, och för att jag funderade lite på om jag spelade rätt eller inte. Så här i efterhand så tror jag inte det. Orsaken att jag alls postade den var att jag donkbetade två gator i rad och jag funderade lite över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite märkligt att rosen86 tråd blev låst eftersom han inte följde postningsreglerna med ett "japp" men denna tråden lever kvar.. inte samma regler för alla?? :roll::twisted:

Min tråd följer riktlinjerna, hans gör det inte. Vet inte riktigt varför du tror att min inte gör det. Ok, jag kunde tagit bort synen på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: (12 SB) :2d::Kd::5c:(4 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, MP1 raises, SB folds, Hero calls, UTG calls.

 

För att släppa tjafset om tråden och återgå till handen, så har jag en fråga: är det inte vettigt att 3-beta floppen här med ett så pass starkt färgdrag, eller har jag missförstått något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att släppa tjafset om tråden och återgå till handen, så har jag en fråga: är det inte vettigt att 3-beta floppen här med ett så pass starkt färgdrag, eller har jag missförstått något?

Ja, det kan vara värt att tänka på. De viktigaste faktorer är hur stark HD höjaren har och hur envis killen emellan är eftersom man vill ha kvar honom om höjaren har KQ/AK eller bättre.

 

Turnspelet vore brilljant om det kunde leda till att killen emellan la ett par och höjaren blev kvar med ett drag. Men UTG kan inte ha ett drag, så det var rätt pantat om inte höjaren har rätt svag HD samt att killen emellan är envis så att man kan värdebeta en 16-outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju mycket diskussion om trådens existensberättigande. Personligen så tycker jag att alla trådar där Hjort diskuterar strategi är intressanta. Även här tog jag för givet att en följande förklaring och diskussion skulle komma.

 

Turnspelet vore brilljant om det kunde leda till att killen emellan la ett par och höjaren blev kvar med ett drag. Men UTG kan inte ha ett drag, så det var rätt pantat om inte höjaren har rätt svag HD samt att killen emellan är envis så att man kan värdebeta en 16-outare.

 

Du menar väl att MP1 inte kan ha ett drag? Det är väl UTG som måste ha draget.

 

Om du betar ut på river vinner du väl som bäst 2 bets. För även om UTG träffat sitt drag så höjer han väl knappast? Det skulle inte jag göra i alla fall. Och du check-raisar istället så kan du väl vinna 3 eller maximalt 4 bets. Men att balanseras mot detta finns risken att båda checkar bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebetta floppen hade jag gjort. Beror ju lite på bordet oxå. Jag spelar ju itne direkt 20/40 ;) Frågan är ju om du får en overcall av UTG om du gör det? Du har ju ett potentiellt monster och lär ju vinna en he del eftersom någon knappast lägger TP här. Potten börjar bli lite väl stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största frågan är vad UTG har. KQ kanske kan passa in om han sätter MP på samma hand. Annars kan jag inte alls förstå UTGs spel, passivt och vekt var det iaf. Oavsett vad han har så kan jag inte tänka mig att det går att spela handen sämre.

 

Jag tycker precis som alla andra att du har för många outs för att inte betta turn, lägger till lite "desception" för väldigt liten kostnad. 3-bet på floppen känns naturlig om du väljer att leda, framför allt om du tror att det är en stor chans att UTG synar. En check-raise på floppen kanske trots allt hade varit ett bättre alternativ? Ger dig möjligheten att representera en starkare hand än vad du har och borde öka dina möjligheter att vinna en redan stor pot. Samtidigt mår dit drag inte precis illa av att ha fler personer i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis som alla andra att du har för många outs för att inte betta turn, lägger till lite "desception" för väldigt liten kostnad.

 

Var hittar du alla dessa åsikter? Jag har i alla fall läst hela tråden, och inte hittat ett enda argument för bet på turn som jag kan köpa.

 

Deception. Ja, det är väl knappast ett ändamål i sig själv om det inte kan utnyttjas i något syfte? Beta turn och sen check-folda rivern är ju kanske oväntat men vari ligger värdet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar väl att MP1 inte kan ha ett drag? Det är väl UTG som måste ha draget.

Ja, även om det inte skulle förvåna mig om UTG hade något skräppar.

 

Om du betar ut på river vinner du väl som bäst 2 bets.

För även om UTG träffat sitt drag så höjer han väl knappast? Det skulle inte jag göra i alla fall. Och du check-raisar istället så kan du väl vinna 3 eller maximalt 4 bets. Men att balanseras mot detta finns risken att båda checkar bakom.

Färgdrag är ju rätt konsistent med UTG:s betande, men samtidigt så minskar ju sannolikheten för det iom att de i stort sett enda rimliga kombinationerna för det är JdTd och 9d8d och hans HD rimligen är rätt mycket vidare än så, så jag kan inte riktigt gilla mina chanser att få in en checkraise här. Än mindre få in en checkraise och multipla syner. Om MP1 ska orka värdebeta så behöver han nog något rätt bra, så även från hans sida så finns det rätt hög risk att han bara checkar tillbaka. Så riverbeten är jag rätt säker på är rätt.

 

Jag tycker precis som alla andra att du har för många outs för att inte betta turn, lägger till lite "desception" för väldigt liten kostnad.

Jag tänkte mer i termer av värdebet när jag spelade faktiskt. Som sagt så vet jag inte riktigt vilken nytta jag ska ha av att förvirra mina motspelare om min hand eftersom MP1 så gott som säkert har en hand som han helt enkelt inte lägger på rivern om det bara är en av oss som betat. Möjligen skulle det kunna göra honom lite mer betbenägen när färgen kommer in.

 

Däremot så kan man ju få en del användbar information, om han höjer turn så kan vi ju vara rätt säkra på att han inte är ute och skojar med något lågt underpar iallafall. Blir det bara syner så kan det ju vara läge att värdebeta damen på river och om det blir väldigt aggro kanske man till och med kan släppa esset om det kommer in.

 

3-bet på floppen känns naturlig om du väljer att leda, framför allt om du tror att det är en stor chans att UTG synar.

Jag gillar inte det eftersom jag är säker på att MP1 har en riktig hand som han kommer ta till showdown så risken är väldigt stor att jag isolerar mot en färdig hand, vilket inte är särskilt användbart eftersom jag egentligen inte får fler outs av det samtidigt som jag får sämre odds.

 

Visserligen så värdebetar jag ju paren under QQ och kanske MP1 kan både höja 99 och sedan folda senare i handen. Även om den kombinerade sannolikheten för det känns rätt låg.

 

En check-raise på floppen kanske trots allt hade varit ett bättre alternativ? Ger dig möjligheten att representera en starkare hand än vad du har och borde öka dina möjligheter att vinna en redan stor pot. Samtidigt mår dit drag inte precis illa av att ha fler personer i potten.

Checkraisen känns väldigt onaturlig, samtidigt som den sätter maximal press på UTG att lägga sig eftersom den trolige betaren är MP1 samtidigt som risken för rundcheck inte alls är negligerbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis som alla andra att du har för många outs för att inte betta turn, lägger till lite "desception" för väldigt liten kostnad.

Jag tänkte mer i termer av värdebet när jag spelade faktiskt. Som sagt så vet jag inte riktigt vilken nytta jag ska ha av att förvirra mina motspelare om min hand eftersom MP1 så gott som säkert har en hand som han helt enkelt inte lägger på rivern om det bara är en av oss som betat. Möjligen skulle det kunna göra honom lite mer betbenägen när färgen kommer in.

 

Däremot så kan man ju få en del användbar information, om han höjer turn så kan vi ju vara rätt säkra på att han inte är ute och skojar med något lågt underpar iallafall. Blir det bara syner så kan det ju vara läge att värdebeta damen på river och om det blir väldigt aggro kanske man till och med kan släppa esset om det kommer in.

 

Med "desception" menade jag att det blir svårt för motståndaren att sätta dig på en hand. Inte enbart i denna hand utan även i senare. Med 9 nöt outs +ev 3 outs till stegen, 3 ess (och högst ev 3 damer) kostar det dig bråkdelen av ett big bet att höja turn i en 3 vägspot, om du ligger efter. Jagar du verkar det rimligt att du i storleksordningen 12 outs (3*12/45 - 1= - 1/5). Med informationen du har från floppen kan både UTG och MP sitta på mellanpar vilka du är "kollektiv"-favorit emot. Tycker att leda turn verkar klart, om inte för value, så med mantrat bättre syna än höja. I detta fal råka det vara så att MP hade en hand som var tillräckligt stark för en 2-bet.

 

3-bet på floppen känns naturlig om du väljer att leda, framför allt om du tror att det är en stor chans att UTG synar.

Jag gillar inte det eftersom jag är säker på att MP1 har en riktig hand som han kommer ta till showdown så risken är väldigt stor att jag isolerar mot en färdig hand, vilket inte är särskilt användbart eftersom jag egentligen inte får fler outs av det samtidigt som jag får sämre odds.

 

Visserligen så värdebetar jag ju paren under QQ och kanske MP1 kan både höja 99 och sedan folda senare i handen. Även om den kombinerade sannolikheten för det känns rätt låg.

 

En check-raise på floppen kanske trots allt hade varit ett bättre alternativ? Ger dig möjligheten att representera en starkare hand än vad du har och borde öka dina möjligheter att vinna en redan stor pot. Samtidigt mår dit drag inte precis illa av att ha fler personer i potten.

Checkraisen känns väldigt onaturlig, samtidigt som den sätter maximal press på UTG att lägga sig eftersom den trolige betaren är MP1 samtidigt som risken för rundcheck inte alls är negligerbar.

 

Tror du verkligen MP tar ett frikort på floppen med någon hand som är värd att betta preflop? Potten är redan stor och alla par och alla hyffasade ess vill garanterat inte ge frikort här. Dvs en hel drös med händer som du antingen leder mot eller är favorit emot (15 outs två gnger). Visst han kan ha AK eller än troligare KQ och då kostar en bet lite extra men frågan är om inte hans HD och storleken på poten är värd en sådan risk.

 

UTG spelar handen väldigt konstigt och kan säkerligen sitta på A5s eller något liknande så det känns inte alls omöjligt att du får extra outs genom att få bort honom. Få bort honom ger dig isf 2 extra outs (vilket här också hade resulterat i 1.5 outs extra på turn).

 

Tycker det är svårt att se hur betten på turn kan vara felaktig. Leder du vill du inte ge frikort och ligger du under har du nästan odds att värdebetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med "desception" menade jag att det blir svårt för motståndaren att sätta dig på en hand. Inte enbart i denna hand utan även i senare.

Fast grejen är att jag väldigt sällan spelar så här orytmiskt, men visst det var någon sån tanke jag hade när jag gjorde spelet. Jag ville sätta press på MP1 utan att UTG skulle få lätt att släppa sin hand om han satt på något dominerat skräp eller mellanpar.

 

Tror du verkligen MP tar ett frikort på floppen med någon hand som är värd att betta preflop?

Ja, risken finns ju helt klart där. Autobetarna när det checkas till en spelare är rätt mycket ovanligare på fullbord än på shorthanded. Och säg att han har typ 88/99 och det checkas till honom. Vilken hd ska han sätta mig på?

 

Den enda handen jag kan tänkas ha som han slår är ju i stort sett AQ. Sitter han på AJ eller sämre så kan jag inte ha en hand som han slår. Jag skulle i vart fall bli väldigt skeptisk till någon som spelade som jag och som sedan plötsligt checkade på en ofarlig flopp efter att ha slängt in sista höjningen pre. Skulle tro att det är rätt för de andra att ta frikort en rejäl bit av tiden där om de inte tror att jag är helt ute och cyklar pre. Om ingen av oss är ute och tomtar helt så är min HD extremt starkt i förhållande till deras och jag vete fan om man någonsin ska checka på den här floppen oavsett hand.

 

UTG spelar handen väldigt konstigt och kan säkerligen sitta på A5s eller något liknande så det känns inte alls omöjligt att du får extra outs genom att få bort honom. Få bort honom ger dig isf 2 extra outs (vilket här också hade resulterat i 1.5 outs extra på turn).

Ja, fast när jag agerar först på floppen är det ju rätt osannolikt att UTG har ett ess som omvänt dominerar mig (5 kombinationer totalt och då förutsätter vi ändå att utg autolimpar A2s vilket leder till en jäkligt vid limpdistribution). JTs eller något sånt är ju mycket troligare. När han väl visat sig villig att syna blir ju situationen så klart annorlunda, men kan han ha A2s torde han även kunna ha KTs, småpar, kanske 65s och annat som man i stort sett inte tjänar på att få bort. Kan han ha A2o så kan han ju ha i stort sett vad som helst.

 

Kan vara så att jag helt enkelt överskattade MP1:s HD på floppen. Rent allmänt så fick jag inte känslan av att folk inte var tillräckligt aggressiva för att höja ett underpar i sekvensen som den utspelade sig, men jag fyrtablade och var trött så det kan ju absolut inte uteslutas.

 

Jag jobbar också en del med att kontrollera min aggression lite extra så att jag inte slår ut folk när det skadar mig, särskilt när jag inte har position och inte kan få nytta av gratiskort och även minskar mina implicita odds genom att slå ut svaga händer.

 

Tycker det är svårt att se hur betten på turn kan vara felaktig. Leder du vill du inte ge frikort och ligger du under har du nästan odds att värdebetta.

Nä, turnbeten har jag börjat gilla igen. En tanke som slår mig är att det kanske helt enkelt inte spelar någon större roll om jag betar ut eller checksynar. Värdebetsedgen jag har är ju väldigt tunn.

 

Att få 6 extra outs är ju så klart värt väldigt mycket, men frågan är ju egentligen hur trolig en sådan hand är för utg (spontant känns det som typ 1/10-1/20 eller så, men sannolikheten kanske är mycket större) och om han verkligen orkar lägga sig när han har parouts + guttis. Spelet på de tidigare gatorna antyder ju rätt starkt att han är en station. Och detta ska ju då vägas mot de gånger MP1 faktiskt har en kung och man lygkas få MP1 att folda en 1-3 outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-Flop

Antar att du 3-betar ur BB för att få mer info om MP1's hand och försöka ta kommandot? Han cappar inte så AA/KK/QQ och kanske AK borde minska i hans HD. TT/JJ/AQ/AJ?

 

 

Flop

Här borde du kanske cappa? Om han raisar med par 99-QQ här så borde du öka chansen att sno potten på turn om du 3-betar här. Om han cappar kan du ju anta att A och Q inte är outs för då lär han väl ha AK. Om han synar ökar väl chansen för KQ vilket innebär att du har hela 12 outs och med en 3:e synare en rätt fin equity.

 

 

Turn

Känns lite konstigt att beta ut här efter att du bara synat på flop? Vad ska du ha liksom? [3s] lär ju knappast ha förbättrat din hand. Hade du kunnat slå TPTK så borde du ju 3-betat floppen så han gillar nog sin AK just nu och lär raisa dig. Kan lika gärna check/syna här i och med din syn på floppen, du har ju rätt gosiga odds med 1:11 förutsatt att UTG övercallar vilket han ju lär göra.

 

Om du skulle ha nåt superavancerat metagame på gång kanske det skulle vara vettigt. Om du tror att Fi vet att du vet att han skulle raisa med draget så kan du ju reppa AK genom att göra en stop-and-go, dvs att du reppar att du försöker hindra honom från att köpa ett freecard när du tror han har draget och Du har AK/AA/KK. Men det känns mest förvirrande och lär väl knappast ha något värde. Känns mer som att du gör ett donkbet.

 

 

River

Du lär ju garanterat få syn. Först kändes det som om c/r var ett alternativ men MP1 måste vara rädd för att någon av er har satt draget och lär nog checka bakom. Ett lurigt alternativ är ju att checka och hoppas att UTG betar. Han verkar ju sitta på draget och kan ju ha satt en lägre färg och beta ut, MP1 kommer att syna och du får chansen att raisa och antingen kommer UTG 3-beta eller så synar han och gör det svårt för MP1 att lägga. I det drömscenariot får du in 4BB på river, mer än vad du får om du betar ut. Eftersom om du betar ut borde ju UTG raisa river om han har färgen och då ska det väl mycket till för att MP1 ska syna med AK, så då får du 3BB.

 

 

 

Å andra sidan kan jag inte ett skit om FL så det är bara okvalificerade gissningar. Undrar dock vad fan UTG kan ha suttit på? Set-draget? MP1 ska ju bara ha AK där, kanske KK eller AA.

 

 

Ps. Orkade inte läsa alla svar innan jag postade så om jag bara upprepar dumheter som har avhandlats ber jag om ursäkt... stäm mig! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-Flop

Antar att du 3-betar ur BB för att få mer info om MP1's hand och försöka ta kommandot? Han cappar inte så AA/KK/QQ och kanske AK borde minska i hans HD. TT/JJ/AQ/AJ?

Värde och information. Jag får 3:1 för mina pengar och jag tror nog att jag har bättre odds än så.

 

 

Flop

Här borde du kanske cappa? Om han raisar med par 99-QQ här så borde du öka chansen att sno potten på turn om du 3-betar här. Om han cappar kan du ju anta att A och Q inte är outs för då lär han väl ha AK. Om han synar ökar väl chansen för KQ vilket innebär att du har hela 12 outs och med en 3:e synare en rätt fin equity.

Jag vet inte om han raisar de paren, särskilt som en av mina troligaste händer här är just AK. Jag ser helt enkelt inte att jag kan sno potten mot en bättre hand, men vem vet han kanske får vekhetsryck?

 

AK och JJ-QQ känns ganska otroliga eftersom han inte cappade preflopp, men de är väl möjligheter. Skulle säga att hans troligaste hand här är mellanpar typ TT eller KQ.

 

Turn

Känns lite konstigt att beta ut här efter att du bara synat på flop? Vad ska du ha liksom? [3s] lär ju knappast ha förbättrat din hand.

Det gjorde den ju iofs, fyra nya outs är ju inte direkt fy skam.

 

Hade du kunnat slå TPTK så borde du ju 3-betat floppen så han gillar nog sin AK just nu och lär raisa dig. Kan lika gärna check/syna här i och med din syn på floppen, du har ju rätt gosiga odds med 1:11 förutsatt att UTG övercallar vilket han ju lär göra.

Som sagt, han kan ha sämre än TPGK och då värdebetar jag ju. Jag tror det är väldigt sällan som han har bättre än AK.

 

Om du tror att Fi vet att du vet att han skulle raisa med draget

Det enda drag han kan ha är JdTd och jag är väldigt tveksam till att han skulle ha höjt med den preflopp.

 

så kan du ju reppa AK genom att göra en stop-and-go, dvs att du reppar att du försöker hindra honom från att köpa ett freecard när du tror han har draget och Du har AK/AA/KK. Men det känns mest förvirrande och lär väl knappast ha något värde. Känns mer som att du gör ett donkbet.

 

Först kändes det som om c/r var ett alternativ men MP1 måste vara rädd för att någon av er har satt draget och lär nog checka bakom.

Poängen med att checka skulle ju vara att UTG kanske satt ett drag och låta honom beta ut så att jag kan få 3 bet. Grejen är ju bara att det inte finns särskilt många möjliga färgdrag för honom att ha, så han kommer ju bara checka tillbaka en stor del av tiden. Jag vet inte riktigt vilka händer MP1 ska värdebeta, KQ/AK+ kanske, men har han ett underpar så checkar han ju bara tillbaka.

 

Å andra sidan kan jag inte ett skit om FL så det är bara okvalificerade gissningar. Undrar dock vad fan UTG kan ha suttit på? Set-draget? MP1 ska ju bara ha AK där, kanske KK eller AA.

Jag kan ju säga så mycket som att MP1 inte hade AK och AA/KK borde han verkligen inte kunna ha eftersom han kunnat få garanterade 3:1 för sina pengar preflopp med en cap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-Flop

Antar att du 3-betar ur BB för att få mer info om MP1's hand och försöka ta kommandot? Han cappar inte så AA/KK/QQ och kanske AK borde minska i hans HD. TT/JJ/AQ/AJ?

Värde och information. Jag får 3:1 för mina pengar och jag tror nog att jag har bättre odds än så.

 

Turn

Känns lite konstigt att beta ut här efter att du bara synat på flop? Vad ska du ha liksom? [3s] lär ju knappast ha förbättrat din hand.

Det gjorde den ju iofs, fyra nya outs är ju inte direkt fy skam.

Det har du ju såklart rätt i. Jag skyller på... ehh, att jag är korkad?

 

Hade du kunnat slå TPTK så borde du ju 3-betat floppen så han gillar nog sin AK just nu och lär raisa dig. Kan lika gärna check/syna här i och med din syn på floppen, du har ju rätt gosiga odds med 1:11 förutsatt att UTG övercallar vilket han ju lär göra.

Som sagt, han kan ha sämre än TPGK och då värdebetar jag ju. Jag tror det är väldigt sällan som han har bättre än AK.

Å fan, jag "satte" honom på AK/KQ här.

 

Om du tror att Fi vet att du vet att han skulle raisa med draget

Det enda drag han kan ha är JdTd och jag är väldigt tveksam till att han skulle ha höjt med den preflopp.

Jag tror du missförstår. Jag menade att han skulle tro att DU har HONOM på draget (han vet ju inte att DU har nötfärgsdraget så han kan ju tro att du har satt HONOM på det) och då lägga en bättre hand. Som sagt alldeles för avancerat för att ha något riktigt värde om ni inte suttit i en skolåda och spelat 40.000 händer i sträck på LSD.

 

 

Å andra sidan kan jag inte ett skit om FL så det är bara okvalificerade gissningar. Undrar dock vad fan UTG kan ha suttit på? Set-draget? MP1 ska ju bara ha AK där, kanske KK eller AA.

Jag kan ju säga så mycket som att MP1 inte hade AK och AA/KK borde han verkligen inte kunna ha eftersom han kunnat få garanterade 3:1 för sina pengar preflopp med en cap.

Ja AA/KK räknar jag egentligen bort pga preflop (eller kallsynar folk med dem ibland som i NL för att maskera? Antar inte...), tyckte AK/KQ verkade mest troligt, men senare i handen räknade jag bort KQ eftersom du reppar AK och han fortsätter aggra.

 

 

Som sagt kan jag inget om FL så min feedback måste ju vara extremt värdefull för dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt höra då. Om du nu gillar turn, tycker rivern är ok, preflop var autobet och att din HD är för stark och din equity för stor för att ge frikort på floppen. Var finns de två "donk"-betsen?

 

MP har nog KQ,KJ och UTG kan nog ha A5,A3,A2 för gutshot, par, overcard och eventuell backdoor flushdraw. För ngt "måste" han väl haft? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...