Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En standardhand som jag vill ha reflektioner över. Överspelad?

** Rivolta [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- Snucke sitting in seat 1 with $24.67

- Benkebule sitting in seat 2 with $50.72 [Dealer]

- K-M-B sitting in seat 3 with $29.99

- Percy_77b sitting in seat 4 with $13.02

- DBCOPPER sitting in seat 5 with $13.72

- Chavez666 sitting in seat 6 with $22.02

K-M-B posted the small blind - $0.15

Percy_77b posted the big blind - $0.30

** Dealing card to K-M-B: King of Spades, Ace of Clubs

DBCOPPER folded

Chavez666 folded

Snucke folded

Benkebule raised - $1.20

K-M-B raised - $3.30

Percy_77b folded

Benkebule called - $3.30

Standard

** Dealing the flop: King of Diamonds, Jack of Spades, 5 of Clubs

K-M-B bet - $4.50

Benkebule raised - $9.00

K-M-B called - $9.00

Reraise eller syn? Tar synen för ställa turn

** Dealing the turn: 2 of Hearts

K-M-B went all-in - $17.84

Benkebule called - $17.84

Som sagt. Här är potten så stor och bibehåller komandot genom att ställa in. Överspelat? Syn av sämre händer?

Postad

AKo i sämsta pos är inte en jättebra hand att reraisa ett kraftigt raise tycker jag. Jag hade synat preflop och bettat som du på flop. Sen vet jag inte, beror ju på om han är tomte eller inte hur han spelar bra händer och om han raisar med dåliga händer osv. Du vinner väl oftast denna men frågan är hur långt han skulle gått med dom händerna som du tror du får betalt för.

Postad

Alltså vad är altermativet till mitt spel? Allin eller check/fold mot ett riktigt bet anser jag. Är ju comittad här och ser inte hur jag ska släppa TPKT, Därför ställer jag. Samtidig är Kx den enda sämre handen jag får syn av :(

Hade inga riktiga stats på han för att klassas som riktig fisk.

Postad

Händer det här mig utan att jag sett fi spela en hand så check-foldar jag turn här (mot ett respektabelt bet). Efter det reloadar jag och om jag fem händer senare upptäcker att han gör samma sak med KQ i det läget så blir jag glad ändå för då är det bara en tidsfråga innan jag tagit alla hans pengar.

Postad
AKo i sämsta pos är inte en jättebra hand att reraisa ett kraftigt raise tycker jag. Jag hade synat preflop och bettat som du på flop. Sen vet jag inte, beror ju på om han är tomte eller inte hur han spelar bra händer och om han raisar med dåliga händer osv. Du vinner väl oftast denna men frågan är hur långt han skulle gått med dom händerna som du tror du får betalt för.

Äh, att inte ha som standard att re-raisa AK mot en buttonsteal gör det oerhört attraktivt att sno från knappen. Här återhöjer jag nästan varje gång om inte FI är den tighaste spelaren någonsin.

Vad man sedan gör på floppen är en annan sak. Utan read kan jag verkligen inte svara på vad som är rätt. De troligaste händerna som slår dig är nog KJ och AA (kanske också JJ, men få personer höjer nog floppen med den), men han kan ha en del annat också.

Beroende på FI säger jag att både fold/all in/syn-check-syn kan vara rätt. Det enda jag aldrig skulle göra är att spela som du. Ser faktiskt inga som helst fördelar med att syna för att sedan ställa in på turn.

Postad

Bara att betala av en AA/KJ/K5. Enda alternativet som finns i handen är om du tror att han bettar turn - då är det bättre att CRAI på turn än att pusha själv.

Att inte re-raisa preflop med AK där är ju typ förbjudet, tycker jag.

Postad

alltså om vi tar det här med att syna flop för att ställa på turn, varför/ varför inte? Kenny_Roger säger nej, psatiw ja - vem har rätt? varför?

Resonerar som så att de e bättre att check/calla turn därför han kan då,

bluffa, beta KQ. Nackdelen e ju naturligtvis utdragning, fast checkar han turn lär jag väl leda och kan värdebeta river. Ställer han in måste jag syna ner, då jag inte har reads nog att sätta honom som tajt.

Postad
alltså om vi tar det här med att syna flop för att ställa på turn, varför/ varför inte? Kenny_Roger säger nej, psatiw ja - vem har rätt? varför?

Resonerar som så att de e bättre att check/calla turn därför han kan då,

bluffa, beta KQ. Nackdelen e ju naturligtvis utdragning, fast checkar han turn lär jag väl leda och kan värdebeta river. Ställer han in måste jag syna ner, då jag inte har reads nog att sätta honom som tajt.

Nja, riktigt så säger jag inte. Jag håller med dig om att syn/check-syn absolut kan vara bra. Det jag ifrågasätter är att syna flopp och sedan ställa först in som du gör på turn.