dedu Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 En situation som jag funderat på ett tag: 50 pers kvar i en turnering med 50 dollar i buy in med 200 deltagare, 30 priser. Blindsen är 200-400, Både jag och BB har drygt 7k i marker. Average är drygt 7k också. Jag höjer 1200 från en postion före button (vad det nu heter), BB reraisar mig all in. Sätter honom på vilket par som helst, AK-A10, KQ och även en ren bluff. Vilket ger mig lite mer än 50% i vinstchans. Jag väljer att syna och förlorar mot AK Rätt eller fel? * RP, tidigare "rätt eller fel" och flytt till HA - QoS * Citera
Ugrath Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Svårt att säga om du inte skriver vad du har för hand. Citera
TobySl Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 ja precis som ovanstående skriver... vilken din hand är är ju rätt bra å veta. om du synar med vilken hand som helst för att du tror att han bluffar, ja då gör du helt enkelt fel Citera
Callahan Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Med > 50% vinstchans måste syn vara rätt eftersom det är en bit till pengarna och du får nästan 3 mot 2 av potten. Om din vinstchansuppskattning är vettig kan vi uppenbarligen inte uttala oss om. Citera
Bergenbauer Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Säg inte att du hade 2 2? Eller..? Citera
dedu Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 haha ojdå, var nog lite trött, hade AQs Citera
psykologen Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Om fi är en megatomte så är det bara att trycka in. Själv skulle jag nog inte riskera 18 BB på en dylik medioker hand. Fi kan sitta på ett monster som han spelar pissdåligt. Citera
lumor_ Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Personligen hade jag inte reraisat din raise och gått all in med något sämre än högt PP. Om du fått någon read på honom, att han bluffar ovanligt ofta, tycker jag däremot att din syn kan vara helt OK. Citera
dedu Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Han hade gått all in någon gång tidigare också, + att jag spelat aggresvit händerna innan och snott blinds. Sen så om jag vunnit potten hade jag legat riktigt bra till... Man är ju ändå i princip tvungen att chansa förr eller senare och då kan man väl lika gärna göra det när man har mkt chips? Citera
Hjort Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Jag blixtsynar om jag inte tror att det är en tomte (dvs tight och vek). Skulle aldrig släppa AQs här mot en spelare jag respekterade. Att lägga sig här förutsätter att motståndaren spelar alldeles för vekt, om man gör det mot en bra spelare förlorar man alldeles för mycket värde. Säg att man öppnar med 24% av sina händer från CO, om man då viker AQs så släpper man drygt 21/24 av sina öppningshänder och jag behöver väl inte påpeka hur sjukt mycket man öppnar sitt spel för att bli utnyttjad om man gör det? Jag är tveksam till om det är rätt att lägga A9s mot en bra spelare här. Citera
dlinder Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Rubriken är nu något missvisande. Citera
Recommended Posts