Gå till innehåll

NLT - Trn, AQs, syna reraise all-in från bb för 12bb?


Recommended Posts

En situation som jag funderat på ett tag:

50 pers kvar i en turnering med 50 dollar i buy in med 200 deltagare, 30 priser.

Blindsen är 200-400, Både jag och BB har drygt 7k i marker. Average är drygt 7k också. Jag höjer 1200 från en postion före button (vad det nu heter), BB reraisar mig all in.

Sätter honom på vilket par som helst, AK-A10, KQ och även en ren bluff. Vilket ger mig lite mer än 50% i vinstchans. Jag väljer att syna och förlorar mot AK

Rätt eller fel?

 

* RP, tidigare "rätt eller fel" och flytt till HA - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade gått all in någon gång tidigare också, + att jag spelat aggresvit händerna innan och snott blinds.

Sen så om jag vunnit potten hade jag legat riktigt bra till...

Man är ju ändå i princip tvungen att chansa förr eller senare och då kan man väl lika gärna göra det när man har mkt chips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blixtsynar om jag inte tror att det är en tomte (dvs tight och vek). Skulle aldrig släppa AQs här mot en spelare jag respekterade.

 

Att lägga sig här förutsätter att motståndaren spelar alldeles för vekt, om man gör det mot en bra spelare förlorar man alldeles för mycket värde. Säg att man öppnar med 24% av sina händer från CO, om man då viker AQs så släpper man drygt 21/24 av sina öppningshänder och jag behöver väl inte påpeka hur sjukt mycket man öppnar sitt spel för att bli utnyttjad om man gör det?

 

Jag är tveksam till om det är rätt att lägga A9s mot en bra spelare här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...