Gå till innehåll

FLT - SH, TPNK OOP, genialt eller...


chlu

Recommended Posts

Första handen. Jag har inte observerat några händer innan jag satte mig ned.

Det luktade drag och frikortsfiske om UTGs höjning på flopen så jag 3-betar och betar ut på turn. Jag har ju dessutom fått hålstege. Känns som ganska ABC.

 

På rivern...

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 9:club:, 5:spade:.

UTG calls, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) 3:spade:, 9:diamond:, 6:diamond: (4 players)

SB checks, Hero bets, UTG raises, Button folds, SB folds, Hero 3-bets, UTG calls.

 

Turn: (5 BB) 7:club: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

River: (7 BB) 6:heart: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Final Pot: 9 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen. Jag har inte observerat några händer innan jag satte mig ned.

Det luktade drag och frikortsfiske om UTGs höjning på flopen så jag 3-betar och betar ut på turn. Jag har ju dessutom fått hålstege. Känns som ganska ABC.

 

På rivern...

 

[/

 

Det jag ställer mig frågande till i den här handen är varför du sätter UTG på drag när han raisar? Utan read tycker jag det är troligare att han har en bättre nia.

 

Om du sätter UTG på drag varför bettar du då rivern? Har du rätt med att han var på drag kommer han ju inte att syna. Jag skulle därför check/syna rivern. Vilka händer synar han med här egentligen? Enligt mig slår dom flesta dig.

 

Vill han bluffa rivern, så låt honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dina invändningar men jag tycker inte det är självklart.

 

Det jag ställer mig frågande till i den här handen är varför du sätter UTG på drag när han raisar? Utan read tycker jag det är troligare att han har en bättre nia.

 

Det är inte så att jag sätter honom på drag, utan att jag tycker situationen påminner om när det är ett drag eller ett mellanpar med ett överkort. Den typen av händer. Jag utesluter ju ingenting. Han kan ha ett set eller AA.

Man måste ju spela efter max EV på en hel handdistribution. Att inte tre-beta med TP bara för att man blir höjd, det känns som att kasta bort värde nu när vi blivit HU.

 

Om du sätter UTG på drag varför bettar du då rivern? Har du rätt med att han var på drag kommer han ju inte att syna. Jag skulle därför check/syna rivern. Vilka händer synar han med här egentligen? Enligt mig slår dom flesta dig.

 

Vill han bluffa rivern, så låt honom.

 

Han synar bara han har ett par, men han bluffar oftast inte efter den här bettingsekvensen. Det ser ut som jag blir rädd för stege eller trips men att jag har något legitimt på handen och måste syna ner. Alltså kan han inte bluffa, men han kan syna med 72 i ruter t ex.

 

Men jag har signifikant högre agg-faktor på alla gator än vad som sägs vara optimalt, och jag kan mycket väl fel och försöker bara rättfärdiga tveksamt spel för att rädda min självkänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det är inte så att jag sätter honom på drag, utan att jag tycker situationen påminner om när det är ett drag eller ett mellanpar med ett överkort. Den typen av händer. Jag utesluter ju ingenting. Han kan ha ett set eller AA.

Man måste ju spela efter max EV på en hel handdistribution. Att inte tre-beta med TP bara för att man blir höjd, det känns som att kasta bort värde nu när vi blivit HU.

 

 

Han synar bara han har ett par, men han bluffar oftast inte efter den här bettingsekvensen. Det ser ut som jag blir rädd för stege eller trips men att jag har något legitimt på handen och måste syna ner. Alltså kan han inte bluffa, men han kan syna med 72 i ruter t ex.

 

Men jag har signifikant högre agg-faktor på alla gator än vad som sägs vara optimalt, och jag kan mycket väl fel och försöker bara rättfärdiga tveksamt spel för att rädda min självkänsla.

 

Jag kan gå med på trebetten på flop. Där är det troligt att du har bäst hand även fast jag skulle velat haft en bättre kicker för att trebetta. Att du bettar turnen är givet efter trebetten. Har han ett drag ska han betala.

 

Jag tycker dock det är felaktigt att betta rivern. Han synade ju UTG så 72 i ruter är ju inte troligt. Visserligen kan han ha en del låga pocket par som 44, 55 eller 88 men jag tror det är beydligt troligt att han synar rivern med sånt som slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan trebeten på flop verkligen vara så bra. Hur säker kan du vara på att han verkligen sitter på ett drag om det är första handen du spelar? 60%? Då har han dig slagen 40% av fallen plus att han med ganska stor sannolikhet har 15 outs (nästan 65% chans att dra ut på två kort) de resterande 60%. Det betyder att han kommer visa upp bäst hand 79% av fallen. Hmm... det lät ganska mkt, så jag förbihåller mig rätten att frånsäga mig ansvar för eventuella missberäkningar. :P Men mitt argument är ju tydligt.

 

Vad sägs om att syna flop och donkbetta trn om ett safecard kommer?

 

Beten på river är mycket mer svåranalyserad. Vi vet helt enkelt för lite om din motståndare. Om vi antar att han aldrig kommer att raisa dig behöver vi veta följande:

 

*Hur ofta han sitter på en hand som slår dig.

*Hur ofta han kommer syna ett bet på river när han är slagen och du betar.

*Hur ofta han kommer att beta på river (med en sämre hand) när du checkar.

*Hur ofta han kommer att beta på river (med en bättre hand) när du checkar.

 

Vi vet inget av detta. Någon defaultplan orkar jag inte luska ut, men försök gärna själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...