Gå till innehåll

Nytt utseende på Heypoker.com


HeyJohan

Recommended Posts

Heypoker.com byter utseende

 

Kika in på http://www.heypoker.com så kommer ni förhoppningsvis att notera en liten förändring.

 

Vi kände att det var dags att fräscha upp vår kära hemsida och efter lite slit från våra webkillar har det nu kommit till den punkt då vi tryckt på knappen och skickat upp den.

 

Kika in, klicka runt och skriv sen här i tråden vad ni tycker om, vad ni vill se mer av, vad som eventuellt inte fungerar och vad ni vill att vi ska ändra på.

 

Ha en fortsatt riktigt trevlig vecka!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första reaktion: Är det en "Step-by-step-installeringsguide alá Microsoft"? För mig är sidan trög. Vet inte hur det är för andra men för mig är den väldigt seg.

 

Var är "cashier"? Hittar den inte efter 15 sekunders letande.

 

Sidan är för spartansk. Om man inte visste att det var en pokersida så skulle man nog aldrig veta det heller. Enda anknytningen till poker som syns på sidan är namnet Heypoker och EPT.

 

Det man (jag) vill se är:

 

En lätt tillgånglig inloggning.

Top 10 (Vilket man iofs kan se nu men med väldigt liten text)

Bilder från produkter som Ni har i HeyShopen som ändras för varje gång man kommer till Er sida.

 

 

EDIT: Märkte inte att det var skillnad i Firefox.

 

Så min omvärderade kommentar sett genom Explorer: Snyggt! Men gärna något mer med pokeranknytning typ valfri pokerbild!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se:

 

1. Sidan är byggd i Firefox på Mac, vi missade att testa den i Firefox på PC. Klantigt och det ska inte upprepas. Nu funkar den som den ska på PC-versionen också.

 

2. Topp 10: Vi ska försöka hitta en bättre design på det så att det blir tydligare men snyggt.

 

Fortsätt komma med åsikter. Det är för er vi gör sidan, inte för vår egen skull.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har gjort ett av det vanligaste felen som nya sidor gör, nämligen att göra designen efter utseendet och inte efter användarna. Hade någon av dom som jobbat med hemsidan läst någon MDI eller Interaktionskurs så hade dom vetat att man måste ju fråga användaren va dom vill ha, innan man sätter sig ner och gör en snygg sida. Dom hade också vetat om att man inte använder en ljus text till en ljus bakgrund (Gul text, ljusgrå bakgrund(länkarna), ser också ljusgrått mot vit bakgrund). Storleken på typsnittetsstorleken är okej på de flesta sidor, men bland annat så är texten i TOP10 för liten och Tournaments har också för liten text.

 

Jag får ett kodningsfel finns på VIP-shopen, oavslutad strängkonstant, rad 352, tecken 56.

 

Jag tycker ni skall vara konsekventa och använda samma färg och utseende på både länkar i sidan och i menyn. Oftast förknippas länkar med blå text. Gör gärna menyn större på två rader i större storlek på texten.

 

 

Bara några förslag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara några förslag, till och med några bra förslag :)

 

Huvudskälet till att vi gjorde om sidan var att vi hade när vi gjorde den första sidan missat att vi behövde utrymmen som vi inte tänkte på från början.

Flera hade även sagt att de uppfattade den gamla siten som svår att hitta signup-länken på och det är ju lite av vår huvudverksamhet att få folk att börja spela :)

 

Vi har även pratat med en kunnig person på frågan vad man ser först på en skärm etc så den ska vara lite mer pedagogisk den här gången.

 

Men håller med om att det finns saker att justera, men vilka är bättre att fråga om lämpliga ändringar än er?

Vi inleder arbetet med justeringarna i morgon bitti och de första sakerna vi ska titta på är de förslag som står i den här tråden.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta ser bra ut, förutom gul-text på ljus bakgrund (i faqen tex där alla frågor är länkar), det går ju inte att läsa ... :?

 

About Heypoker

Hey Poker is a part of the B2B network.

We do not provide the gameservers but work as an entrance into the network.

 

Hey Poker strives to provide the players with the best poker online.

 

Heter ni Hey Poker eller Heypoker ? Fast det är väl ett ganska genomgående fenomen ser jag nu när jag kollar på sidan, lite olika överallt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...