Gå till innehåll

Nytt utseende på Heypoker.com


HeyJohan

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skippa stora heypoker bakgrunden , fyller ingen funktion annat än att få det att se grötigt ut, sen så känns det svårt att motivera färgvalet.

 

Inte för att vara dum men tycker sidan skriker lite "hej jag har just startat min första webfirma ala 99"

 

 

 

Sorry :heart:

 

Håller med om bakgrundsloggan. Sen tycker jag att ni ska ta bort droplisten uppe till höger och stoppa dit flaggorna igen. Visst var det flaggor förr?

 

Edit: ska det verkligen stå: Loosing is not an option?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrasterna på sidan är för dåliga överlag. Och "rutsystemet" eller vad man ska kalla det på framsidan vet jag inte om det är så jättelyckat. Det ger inte en så dynamisk sida när det mesta ligger färdigt i sina små rutor med animationer och bilder. Om ni nödvändigtvis ska ha det skulle jag föreslå att man ordnar dessa så att de matchar i höjd och längdledd med varandra.

 

Sen skulle jag flytta stegguiden (1-2-€) till högerrutan och köra den vertikalt istället. Tycker den tar alldeles för mycket plats nu, bättre vore att lämna plats till allmän information om vad som händer på siten.

 

Utan att gnälla för mycket så är den ju snyggare än innan men det är ju lättast att säga saker man inte gillar. Med det sagt så ska jag fortsätta kommentarerna.

 

Sen undrar jag vad ni har för copywriter..."Click here to join now"...jag vad säger man. "Alert", VIP Cashback" osv... Vet man inte vad vip cashback är innan så lär man väl inte fatta så mycket efter heller så frågan är vilka det vänder sig till...

 

Sist men inte minst. Headern med heypokerloggan är helt enkelt inte bra, stor, konstigt placerad och totalt i avsaknad av liv. Varför inte ett snyggt bildkollage eller så med en levande människa så får ni mer liv i sidan och plats där uppe finns ju.

 

Sen måste jag lära mig att skriva kortare men det kommer nog med tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I flashen till höger för VIP-shopen står det "At Heypoker loosing is not an option". Ska vara "losing". Ledsen, men detta stör mitt estetiska sinne. ;)

 

Det beror ju på om de syftar på att förlora (lose) eller lossa/lösgöra (loose). :D

 

Edit: Loose kan ju även betyda - "lösaktig; av tvivelaktig moralisk karaktär" - och då blir det genast sant. Vi vill inte ha några lösaktiga spelare på B2B. Det är en pokersida och ingen kopplerisida :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestrafe: Det fanns en helt annan logik i att den hänvisade tillbaka till Cashier-main när vi öppnade cashieren i ett eget fönster.

Problemet som kan uppstå när/om vi styr om bubblan till Heypoker.com är att folk då loggas ut ur sin cashier-session. Jag ser framför mig de frustrerade reaktioner som vi kommer att få av en sån sak.

 

Ska fundera på eventuell ändring av det, men kan inte lova något.

 

Skanke: Vi duckade tillfälligt för din fråga då vi inte kan åtgärda just det själva utan måste ta lite hjälp från B2B.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker designen på sidan överlag är mycket snygg (använder WinXP och senaste Firefox), MEN:

 

Jag sitter på en relativt slö dator (laptop btw) och sidan är otroligt seg. När jag kikar på sidan så är jag övertygad om att det är flashanimationerna som segar ner då de i princip hackar fram, men detta påverkar hela datorn då muspekaren osv hackar fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch och usch för miljoner flash 'bilder'. Tar ju upp multum med minne och processor kraft.

Kollade just och 75% av min CPUn andvänds till hemsidan.

 

Det är därför man använder Flashblock till Opera.

 

Flash är ett jävla ofog som inte ska användas på webben.

 

Håller med! Flash borde förbjudas! Flash är bra segt och fult! Ingen seriös sida använder flash. Hur skulle det t.ex se ut om pokerforum hade en stor flashanimation längst upp, skulle nog få de flesta att lämna forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är bra segt och fult!

Segt - Ja, fult - Nej.

Ingen seriös sida använder flash.

Eftersom de flesta större sidor har reklam så är de oftast i flash, och när Heypoker vill ha kunder till sig själv är det väll bara å göra reklam på sin egen sida.

Hur skulle det t.ex se ut om pokerforum hade en stor flashanimation längst upp, skulle nog få de flesta att lämna forumet!

Knappast

 

Däremot bör det inte finnas så många flash på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag vet inte hur jag skall förklara mitt problem...

När jag går in på hemsidan från jobbet så ser "allt ok ut".

MEN hemifrån så ser sidan helskum ut: Det ser ut som om sidan inte laddat färdigt, konstiga typsnitt, allt ser kackigt ut och dessutom dyker inte "menyraden" upp - dem som ligger under heypokerloggan med genvägar. Svårt att förklara!

 

Är det någon som kan hjälpa mig? Har det med någon inställning i datorn att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...