Gå till innehåll

PLO - KKQQ möter JJ på floppen, fi re-raisear


Recommended Posts

Du förbannar dig själv över hur jävla riggat B2B är och att fiskjävlarna alltid träffar mot dig och att floppen är riggat och och och.

 

Det finns en god chans att han bluffar - men du har för djup stack för att orka ta reda på det. Om han har typ max 10 till bakom efter hans miniraise så slår jag nog om, men har han mer än så foldar jag. Även om chansen att han bluffar är rätt stor så drar du till max fyra outs i så fall. Och att han skulle han en J är ju långt ifrån otänkbart.

 

Folda och ta hans pengar någon annan gång, låt han få smeka sitt ego genom att bluffa bort dig ur en liten skitpott, kommer stå honom dyrt nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog ha gjort som du skriver Parre, men jag tänkte tvärtom med stackdjupet och hoppades att få in all deg om jag träffade....

 

Hmm.

 

Du har ca 8E inne och 50 kvar.

 

Du behöver syna 5 i en pott som är 20. Du har ca 8-9% att träffa till turn. Elva gånger förlorar du 5 (-55) på att syna hans minihöjning. Hyfsat kassa implicita, särskilt då han en viss % av tiden kommer ha bluffat floppen eller betat någon tomtehand som han inte betalar av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog ha gjort som du skriver Parre, men jag tänkte tvärtom med stackdjupet och hoppades att få in all deg om jag träffade....

 

Hmm.

 

Du har ca 8E inne och 50 kvar.

 

Du behöver syna 5 i en pott som är 20. Du har ca 8-9% att träffa till turn. Elva gånger förlorar du 5 (-55) på att syna hans minihöjning. Hyfsat kassa implicita, särskilt då han en viss % av tiden kommer ha bluffat floppen eller betat någon tomtehand som han inte betalar av med.

 

Vad säger man matte och Skanke är som Lamm och varg.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju förresten inte beta floppen eftersom det är något så sällsynt som en omahaflopp där motståndaren inte kan ha några vettiga drag om han ligger efter. Antingen har han 55xx, Jx eller AAxx varvid du ligger tokefter, eller så har han det inte och han ligger tokefter. Således kan det finnas rätt hyffsat värde i att hålla potten liten och att öka hans motivering att syna ett bet med en sämre hand på turn.

 

Appropå på stackdjupet så verkar det som om ni hade över 200bb var och jag vet inte riktigt hur lämpligt det är att få in så mycket deg på floppen i PLO med ett ynka överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju förresten inte beta floppen eftersom det är något så sällsynt som en omahaflopp där motståndaren inte kan ha några vettiga drag om han ligger efter. Antingen har han 55xx, Jx eller AAxx varvid du ligger tokefter, eller så har han det inte och han ligger tokefter. Således kan det finnas rätt hyffsat värde i att hålla potten liten och att öka hans motivering att syna ett bet med en sämre hand på turn.

 

Appropå på stackdjupet så verkar det som om ni hade över 200bb var och jag vet inte riktigt hur lämpligt det är att få in så mycket deg på floppen i PLO med ett ynka överpar.

 

Hjälten hade bara 116BB. Hade båda haft 200BB+ och Fi varit en dålig spelare som hade betalat av hela vägen med suckerkåk/ensam J så hade ju en syn på floppen varit helt okej IMHO på grund av de implicita oddsen. Har jag 180BB att vinna på att syna 10BB på en 8%-are så tar jag synen alla dagar i veckan. Fast det bygger ju på att Fi är en jättetomte som inte inser att Jx är eller J-kåken är så jättehet när ett överkort kommer och motsåndaren trebetar dig all-in för ännu ett pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...