RiccoJ Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Jag misstänker att en av mina läckor gäller värdebet på river. Väldigt ofta, vare sig det är heads up eller multiway, känner jag mig osäker på river. Valet står alltid mellan bet-syn eller check-syn. Nedan följer ett exempel. Ingen bra read, men jag misstänker att han är ganska passiv och lös som opensynar från MP3. Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 5:club:, 4:club:. 5 folds, MP3 calls, 3 folds, Hero checks. Flop: (2.50 SB) 6:diamond:, Q:heart:, 7:club: (2 players) Hero bets, MP3 calls. Turn: (2.25 BB) 4:diamond: (2 players) Hero bets, MP3 calls. River: (4.25 BB) 5:heart: (2 players) Hero ? Vet inte riktigt vad jag ska kommentera här. Finns väl ganska många händer som kan tänkas syna som jag slår i detta läge. Slog mig just att handen kanske inte är så intressant Jag kan egentligen inte se några fel. Nån som tror annorlunda? Citera
anegym Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Att spelet fram till rivern är korrekt är det inget tvivel om. Frågan är om du ska betta rivern. Jag tycker särskilt mot en passiv eftersom han sällan bettar med annat än stegen om du checkar på ett så här farligt bräde. Det finns dock även många spelare som gillar att bluffa med nästan vilka kort som helst när du visar svaghet på rivern. De vill representera stegen. Men är han passiv och loose tycker jag definitivt du ska betta. Citera
Gahlster Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Jag tycker det är svårt. verkar som han kommer nästan bara slänga händer han förlorar med. ger han dig sen en BB tillbaka så är du nog med ganska stor chans slagen men svårt å lägga. Checkar du så kommer han i och för sig bara beta stegar. Så då kan det ju gå att komma undan. men visst, du leder nog i de flesta fall, frågan är bara om det lönar sig att värdebeta. lämnar det till nån annan att fundera över. Citera
Recommended Posts