Gå till innehåll

Allmänt inför WSOP 2006!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska dit i jobb. Jobbar sjalv pa en pokersite och far alltsa inte spela pa den. Blir lite jobbigt att kvala och sitta i en annan sites troja ocksa. :lol:

 

Men vi far se, kanske lyckas man grinda ihop till inkopet. Ah, skitsamma, kommer inte hinna lira main event anda... for mycket jobb... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilka är det som kommer att åka över till WSOP 2006.

Jag. Main Event.

 

Ska vi hålla det i denna tråden så länge?

 

Det börjar faktiskt dra ihop sig nu, 85 dagar tills mitt plan lyfter. När väl WSOP drar igång kommer ju WSOP-tråden här att översvämmas av referat och åsikter men tills dess kan man kanske hålla förhandssnack här och sedan skapa en egen tråd för "Live från Vegas". Jag tänkte försöka hålla Internet-kontakt med pf.nu, min blogg, Prosharks och mail även när jag är där. Får se hur det blir, jag kanske dråsar i säng direkt. Men nån liten rad ska man väl få iväg.

 

"Dag 1B: 21000 i marker, checkraisat Hellmuth, slagit ut Matusow. Trött nu."

Måndag spelfri dag: Gjorde Kanonkulan i fontänen på Bellagio. Portad. Simmade i kanalen på Venetian. Portad. Vann $20 på 1-2 Limit och en Hummer på enarmad bandit på MGM Grand. Dags att sova."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dag 1B: 21000 i marker, checkraisat Hellmuth, slagit ut Matusow. Trött nu."

Måndag spelfri dag: Gjorde Kanonkulan i fontänen på Bellagio. Portad. Simmade i kanalen på Venetian. Portad. Vann $20 på 1-2 Limit och en Hummer på enarmad bandit på MGM Grand. Dags att sova."

 

Hehe låter som att du har en plan. Låter svårt att hålla jämna steg med dig ;)

 

Själv har jag inte fått alla uppgifter än från ukbetting där jag vann min satellit. Kommer förhoppningsvis under de närmaste dagarna så att jag kan börja boka hotell/flyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer förhoppningsvis under de närmaste dagarna så att jag kan börja boka hotell/flyg.

Jag fick $2000 i respengar ("travel money") och det täckte ungefär nästan hotell och flyg. Flyget fixade jag genom söktjänst som söker på alla nätresebyråernas sajter samtidigt, det finns fortfarande ToR CPH-Vegas för under 8000 kr. Hotellet också bokat, Gold Coast, tvärs över gatan från Rio, kostar ca $50 natten, $100 på helger. Som alltid när jag berättar om min nära förestående Vegas-resa måste jag nämna att det är ett ganska litet ställe, bara sjuhundra rum. Och de har bara sjuttio bowlingbanor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fyller 21 den 27:e juni och WSOP börjar den 25:e. Skulle detta kunna utgöra något hinder för mig att delta i Main Event (som börjar sent i juli)?

 

Jag citerar worldseriesofpoker.com:

 

"Entry into the World Series of Poker (herein "WSOP" refers to all events from June 25, 2006 to August 10, 2006) is limited to players 21 years of age or older with proof of age that Harrah's, acting in it's sole and absolute discretion, deems appropriate."

 

Tolkar jag detta fel, eller är jag körd?

 

http://www.worldseriesofpoker.com/downloads/2006_WSOP_RULES.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fyller 21 den 27:e juni och WSOP börjar den 25:e. Skulle detta kunna utgöra något hinder för mig att delta i Main Event (som börjar sent i juli)?

 

Jag citerar worldseriesofpoker.com:

 

"Entry into the World Series of Poker (herein "WSOP" refers to all events from June 25, 2006 to August 10, 2006) is limited to players 21 years of age or older with proof of age that Harrah's, acting in it's sole and absolute discretion, deems appropriate."

 

Tolkar jag detta fel, eller är jag körd?

 

http://www.worldseriesofpoker.com/downloads/2006_WSOP_RULES.pdf

 

Du tolkar det fel. Det enda det säger är att på alla event är det 21 års åldersgräns som gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fyller 21 den 27:e juni och WSOP börjar den 25:e. Skulle detta kunna utgöra något hinder för mig att delta i Main Event (som börjar sent i juli)?

 

Jag citerar worldseriesofpoker.com:

 

"Entry into the World Series of Poker (herein "WSOP" refers to all events from June 25, 2006 to August 10, 2006) is limited to players 21 years of age or older with proof of age that Harrah's, acting in it's sole and absolute discretion, deems appropriate."

 

Tolkar jag detta fel, eller är jag körd?

 

http://www.worldseriesofpoker.com/downloads/2006_WSOP_RULES.pdf

 

Du tolkar det fel. Det enda det säger är att på alla event är det 21 års åldersgräns som gäller

 

Hoppas och tror att du har rätt. Jag kunde inte vinna Primas paket, men det måste ju ha varit bara för att det handlade om ALLA events (värt $130k). Skickat ett mejl till Harrah's nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

vilket datum börjar texas holdem NL med 10000$ buyin ? ,

jag är kvalificerad till 2 kvaliceringsturneringar till wsop den 1/7 och 9/7 ,

kan detta stämma ?

haft 2 rätt bra chanser till wsop i år där vinnaren fick ett wsop paket, en i Mars med 176 startande på Pacific och en för några dar sedan med 295 startande , Skulle dumt nog stjäla blindsen , med 33 st kvar , med ett suitat ess , BB kontrar med en allin och jag synar , dumt nog , bara för att jag hade satsat nästan hälften av min stack men skulle foldat.

Hans AK höll och jag var ute , 40$ i prispengar tröstade inte ett smack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket datum börjar texas holdem NL med 10000$ buyin ? ,

jag är kvalificerad till 2 kvaliceringsturneringar till wsop den 1/7 och 9/7 ,

kan detta stämma ?

haft 2 rätt bra chanser till wsop i år där vinnaren fick ett wsop paket, en i Mars med 176 startande på Pacific och en för några dar sedan med 295 startande , Skulle dumt nog stjäla blindsen , med 33 st kvar , med ett suitat ess , BB kontrar med en allin och jag synar , dumt nog , bara för att jag hade satsat nästan hälften av min stack men skulle foldat.

Hans AK höll och jag var ute , 40$ i prispengar tröstade inte ett smack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lite rolig annons på blocket, kan man pruta ner den till 50 000 kronor kanske? hehe

 

//

 

Wsop-resa

 

Insänd av Bengt Palmers 8 apr, 14:51. Ta bort, ändra, förnya, extrabilder Ny!.

 

 

 

Resa till Las Vegas och deltagande i WSOP main event.

I resan ingår flyg tur och retur Stockholm/ Las Vegas. 18 nätter på hotell och buy in i WSOP.

Totalt värde ca:110 000kr.

Intresserad: Maila wsop.2006@hotmail.com

Säljes till högstbjudande

 

E-post Mejla annonsören Internetgirot Betala aldrig i förskott, använd Internetgirot istället. Spara annons Spara annonsen

 

// SLut citat

 

Sen är frågan är det "den" Palmers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Vad skulle hända om jag som bara är 19 skulle ha vunnit en sattelit och en plats till Main Event?

Låt oss säga att allt är betalt (resa, uppehälle osv).

 

Skulle jag ha kunnat sälja min WSOP-plats men ändå följa med på resan?

Hade jag kunnat sälja hela skiten?

Får jag stå mitt kasst?

 

Det beror helt pa T&C for WSOP-sattarna pa den site du vunnit pa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

saxat från expressen

 

"Pokerproffs i flygdrama

NEW YORK. Passagerna trodde att USA drabbats av en ny terrorattack när flygradarn i Los Angeles slogs ut.

Ombord fanns ett svenskt tv-team med programledarna Paul Tilly och Mårten Andersson.

- Allt gick så hastigt. Plötsligt fick vi veta att planet måste landa, säger Paul Tilly.

 

 

 

Sexmannateamet från TV5 var i tisdags eftermiddag på väg till Las Vegas för att spela in nya avsnitt av programmet "Players".

- Vi hade bytt plan i Philadelphia men efter ett tag fick vi veta att flygradarn i Los Angeles slagits ut, säger producenten Magnus Larsson.

 

Trodde det var terrorattack

Både han och Paul Tilly märkte att andra passagerare reagerade med oro.

- Det snackades om att det kunde vara en terrorattack, säger Paul Tilly.

Tankarna på 11 september var inte långt borta.

- Man blir lite skärrad och undrar vad som egentligen händer nu, säger Paul Tilly.

Planet med det svenska tv-teamet tvingades cirkla i luftrummet ovanför Arizona. Totalt berördes över 220 flygplan med 25 000 passagerare på väg till eller från Los Angeles.

- Sedan sa flygvärdinnorna, helt utan förvarning, att vi var tvungna att landa med en gång. Man märkte på henne att hon var skärrad. Bränslet var tydligen på väg att ta slut, säger Paul Tilly.

 

Nödlandade i en sandstorm

Planet gick ner i Phoenix och hamnade mitt i en sandstorm.

- Det vinglade och krängde ordentligt, säger han.

Efter att planet tankats fick besättningen beskedet att flygradarn åter var i funktion och planet kunde lyfta från Phoenix.

Strömavbrottet som slog ut flygradarn visade sig senare ha orsakats av en bilolycka.

 

Av MICKE ÖLANDER micke.olander@expressen.se"

 

vem är proffsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...