Gå till innehåll

Allmänt inför WSOP 2006!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vore kul om ni/du kunde fixa så man kunde köpa in sig för en mindre summa. Säg 25000 andelar som kostar $2 var. Vet inte hur svårt det skulle vara att administrera, men som några sa andelar för $100 eller $500 skulle inte vara samma sak då inte alla skulle ha råd med en andel. Dom som vill ha för $500 kan ju köpa 250 andelar.

Själv skulle jag inte offra $100, men kanske $20 för sakens skull och för att läsa din WSOP-dagbok. ;)

 

gdailys stakning handlar det om alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul om ni/du kunde fixa så man kunde köpa in sig för en mindre summa. Säg 25000 andelar som kostar $2 var. Vet inte hur svårt det skulle vara att administrera, men som några sa andelar för $100 eller $500 skulle inte vara samma sak då inte alla skulle ha råd med en andel. Dom som vill ha för $500 kan ju köpa 250 andelar.

Själv skulle jag inte offra $100, men kanske $20 för sakens skull och för att läsa din WSOP-dagbok. ;)

 

gdailys stakning handlar det om alltså.

 

Så du menar att om Gdaily skulle råka placera sig i turneringen så ska det delas ut andelsutdelningar á 1/25000 ?

Säg att han skulle komma ITM och få 100k, ska du alltså ta 4$ hade du tänkt? :)

 

Är väl bättre att göra som någon sa att ha typ 500$-andelar (eller kanske runt 300$) och sen får några bara sponsra med vilken skitsumma dom vill. Skulle snubben vinna så kan man ju iaf skryta genom att säga "jag har stejkat den där killen!!" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att han skulle komma ITM och få 100k, ska du alltså ta 4$ hade du tänkt?

 

Det är dock en klockren lösning skattemässigt - jag förutsätter att inkomster under "kapital" inte är beskattningsbara om de ligger under 100 kronor :-) :-) :-) (som räntan på bankkontot till exempel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar du att jaga ner Hellmuths pottbetar med suckerhålstegsdraget i omaha och klonka, ja då stejkar jag $1000. Men då ska du lova också!

 

Om du dessutom försvarar ditt spel för honom i efterhand med "I thought my overcard was live too.", ja då är vi fanimej uppe i $1500 bara härifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar du att jaga ner Hellmuths pottbetar med suckerhålstegsdraget i omaha och klonka, ja då stejkar jag $1000. Men då ska du lova också!

 

Om du dessutom försvarar ditt spel för honom i efterhand med "I thought my overcard was live too.", ja då är vi fanimej uppe i $1500 bara härifrån!

 

Jag har fått Hellmouth att sparka sönder en stol, räcker inte det?

(Dock kan han inte pottbeta i limitspel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul om ni/du kunde fixa så man kunde köpa in sig för en mindre summa. Säg 25000 andelar som kostar $2 var. Vet inte hur svårt det skulle vara att administrera, men som några sa andelar för $100 eller $500 skulle inte vara samma sak då inte alla skulle ha råd med en andel. Dom som vill ha för $500 kan ju köpa 250 andelar.

Själv skulle jag inte offra $100, men kanske $20 för sakens skull och för att läsa din WSOP-dagbok. ;)

 

gdailys stakning handlar det om alltså.

 

Så du menar att om Gdaily skulle råka placera sig i turneringen så ska det delas ut andelsutdelningar á 1/25000 ?

Säg att han skulle komma ITM och få 100k, ska du alltså ta 4$ hade du tänkt? :)

 

Är väl bättre att göra som någon sa att ha typ 500$-andelar (eller kanske runt 300$) och sen får några bara sponsra med vilken skitsumma dom vill. Skulle snubben vinna så kan man ju iaf skryta genom att säga "jag har stejkat den där killen!!" :D

Om jag satsar $20 och han vinner $100k hoppas jag jag får $40.

Som jag skrev "Vet inte hur svårt det skulle vara att administrera" .

$500 andelar tror jag inte så många har råd med faktiskt, speciellt då det med stor sanorlikhet är et EV- spel.

Min åsikt bara men vi lever antagligen i olika ekonomiska värdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...