Gå till innehåll

Allmänt inför WSOP 2006!


gdaily

Recommended Posts

Dags för en ny grupp, WSOP 2006 eller?

 

Nåväl, någon som vill stejka mig i event 38?

 

25-Jul-06 Tuesday 4:00 PM 38 H.O.R.S.E. (3 day event) $50,000.00

 

Nej, ni läste inte fel - känns som att Doyle och grabbarna kring höga bordet på Belaggio tjatat på Harras att få till ett "riktigt" VM-event som den "bästa" pokerspelaren vinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Samt EN Prima-kvalare... det finns en primasatellit där man vinner inköp till samtliga tävlingar, $160.000... jag reagerade på att det typ var 50.000 mer än det brukar vara, så jag kollade upp schema.

 

Är väl inte helt omöjligt att Full Tilt kör en HORSE satellit till det eventet. Senaste söndagens HORSE turnering ($200+$16) hade en prispool på $25000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... det blir ju typ 2€ per PF-medlem bara... snacka om att ha uppbackning hemmifrån :-)

 

Givetvis så skulle man vinna det eventet, bara för att skatteförvaltningen skulle behöva anställa 10 extra deklarationsgranskare :-)

Förhoppningsvis vinner du inte... shit vilken skatt du skulle få och betala allt själv!

Var hittar man WSOP's hemsida? Finns det något max antal spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan det drar iväg för mycket med "jag också"-2€-poster: Menar du allvar på att du vill ställa upp om du blir stejkad gdaily? 500 andelar skulle du nog kunna sälja på forumet för $100 styck. Jag hade köpt (minst) en. Sen är det ju allt kringtjafs med resa, hotell och annat. Nåja. Det borde inte vara omöjligt att få till tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förbjuder ju forumets regler stake-förfrågningar, men...

 

...självklart skulle jag åka. Tänk att få spela med precis alla på Bellagios höga bord, alla kommer ju vara där... Kan ju röra runt lite i grytan också när man frågar om "This E in the horsie thing, is that Omaha Eight or better or is it Stud Eight or better" (ja jag vet svaret) på klingande svensk dialekt.

 

Flyg/hotell skulle inte vara något problem, sajterna skulle stå i kö för att ta den kostnaden mot att jag spelade i deras T-shirt... Snacka om att detta skulle bli en snackis.

 

Men ett sådant arrangemang kräver noggrann planering. Mot Skatteverket måste det vara 100% vattentätt, både före (så jag inte åker på skatt för stejkningen) och efter (i den lilla chansen man placerar sig så).

 

Fatta vilket minus-EV spel det skulle vara... Tävlingen består av de 20 bästa mixed gamesspelarna i världen och så en teoretiker från Sweden... Men bara att skaka hand med motståndarna, jag skulle fan inte tvätta mig resten av livet sedan :-) . Om man sedan klonkar så skall det beskattas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kommer skatteverket kolla upp resultatlistan för HORSE. :)

Dom kommer aldrig fatta att det handlar om poker.

 

Detta är helt vattentätt.

 

hehe, dom tror väl att det hela bara handlar om en häst som säljs :P

 

Skulle vara ritkigt pr grej för pokerforum.nu det är en sak som är säker ;)

skulle utan problem kunna lägga $100 bara för att få säga att jag stejkar en i WSOP :lol:

 

Edit: Oj så pinsamt... Rpkade stava WSOP fel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...