Bjorn_ Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Crypto $2/4 Hold'em (10 handed) Normalt bord, ytterligare en SB (ej samma som i någon av de andra händerna) utan read. Preflop: Hero is BB with 7 3 8 folds, SB calls, Hero checks Mycket sämre hand än så här kan man ju inte få i hold'em. Given check. Flop: 6 A 4 (2 SB) (2 players) SB checks, Hero checks Floppar hålstege. Dock med ess och möjligt färgdrag på brädan vilket oroar något. Semibluffa här? Turn: 8 (1 BB) (2 players) SB checks, Hero checks Ingen förbättring. Semibluffa? River: 2 (1 BB) (2 players) SB checks, Hero ??? Bluffa här? Min hand är ju nötlågen här så given förlust om jag checkar. Frågan är ju bara om han lägger minst 50% mot en bet. /Bjorn Citera
Hjort Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Jag hade betat på floppen då det är hög sannolikhet att han är tom och kan lägga en lite bättre tom hand än mig. På turn hade jag betat eftersom han väldigt trolig är tom. På rivern hade jag betat eftersom jag har nötlågen och kan man inte bluffa med den vet jag inte vad man kan bluffa med. Citera
JENZOER Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Tveksamt om jag hade bluffat på rivern. Skulle han tro att den 2:an hade hjälpt dig eller? Ytterst Tveksamt. Jag hade däremot bettat ut på floppen eftar att han ha checkat till dig och visat svaghet Citera
Callahan Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 På flopp och turn kan man argumentera för att checka eftersom det är tråkigt att behöva lägga draget på checkhöjning och om man checkar så har man ändå kvar bluffen till följande gator. På river måste det däremot vara rätt att bluffa, om inte annat så i alla fall i teorin. Och jag har svårt att föreställa mig en motståndare som det inte lönar sig mot. Citera
gdaily Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Svaret ligger väl i om motspelaren multitablar eller ej? Om han multitablar så bluffar jag 100% på river... Citera
Hjort Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Tveksamt om jag hade bluffat på rivern. Skulle han tro att den 2:an hade hjälpt dig eller? Ytterst Tveksamt. Jag hade däremot bettat ut på floppen eftar att han ha checkat till dig och visat svaghet Du kan väl rimligen valuebeta en T-hög eller något sånt. Eller valuebetar du bara par? Citera
Recommended Posts