Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto $2/4 Hold'em (9 handed)

Normalt bord, inga särskilda reads.

Preflop: Hero is BB with A :heart: J :heart:

4 folds, MP3 raises, 2 folds, SB calls, Hero calls

Given syn. Eller ska man kanske höja tillbaka för värde? Gillar dock inte att trebetta allt för mycket från BB pga possitionen.

Flop: J :diamond: 2 :spade: Q :club: (6 SB) (3 players)

SB checks, Hero checks, MP3 bets, SB folds, Hero raises, MP3 calls

Väljer att checkhöja med MPTK då jag räknar med att han autobettar vad han än har. När han bara synar så gissar jag att antingen är jag före eller långt efter. Rätt spelat?

Turn: 6 :heart: (5 BB) (2 players)

Hero bets, MP3 calls

Ofarligt kort, ligger jag efter lär jag ju få betala ett bet denna gata vare sig jag checkar eller bettar (checkfold känns extremt vekt) och då är det ju bättre att få in ett bet de gånger jag leder och dessutom undivka att ge frikort.

River: Q :heart: (7 BB) (2 players)

Hero ???

Värdebet? Och i så fall bet-call eller bet-fold. Har svårt att se någon våga höja med sämre än AJJQQ här men han skulle ju kunna ha exakt den handen förståss, men sannoliheten borde dock vara rätt liten?

Ska väl också tilläggas att jag lär väl i snitt gå back på bettandet här hur jag än gör. Checksynar jag så blir jag ju tvungen att betala av alla händer som slår mig, men får sällan betalt då jag leder. Bet-foldar jag istället får jag ju kanske med mig en syn från en hand jag slår ibland, som t.ex. AK, KJ, TT etc

/Bjorn

Postad

Jag tycker bet. Även om MP3 är vettig och relativt ofta sitter med Q9/QT/KQ här så är bet-syn ingen katastrof vad jag kan se, men vi måste ta med i beräkningen att många spelare går till river med nästan vilket par som helst här plus AK/AT, vilket vidgar fi:s förväntade check/syn-HD markant. Förresten, bluffinducering ser inte så jättelovande ut heller eftersom flera av draghänderna välkomnar en gratis visning och fi kommer ofta inte tycka att det är lönt att bluffa ens om hon har något helt hopplöst som T9.

Före flopp tror jag vi ska överväga att 3-beta eftersom vi har en extra patient med oss och förmodligen fin equity.