Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har suttit tio minuter och varit rätt aggressiv på bordet, höjt kanske 4 av de senaste 10 händerna och plockat upp en del potter när jag tittar ner på essen. Killen höjer framför mig och jag hakar på, har inte sett killen göra nåt väsen av sig än (ingen vilde m.a.o.) så antagligen har han nåt ganska vettigt.

Seat 1: chuggies ($211 in chips)

Seat 2: Hero ($157.80 in chips)

Seat 4: BaldurEuro ($157.05 in chips)

Seat 6: laserbeans ($108 in chips)

Seat 7: SlTTING OUT ($134 in chips)

Seat 8: Fauxcus ($40.45 in chips)

Seat 9: LooseKid ($15 in chips)

Seat 10: 568300x ($139.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Fauxcus posts blind ($1), LooseKid posts blind ($1).

HERO: :Kh::Ac::8c::As:

PRE-FLOP

568300x folds,

chuggies bets $4,

Hero calls $4,

BaldurEuro folds,

laserbeans folds,

SlTTING OUT folds,

Fauxcus calls $3,

LooseKid folds.

FLOP [board cards :4d::8s::Tc: ]

Fauxcus checks,

chuggies bets $8,

Hero bets $20,

Fauxcus folds,

chuggies calls $12.

TURN [board cards :4d::8s::Tc::Th: ] (potten 52)

chuggies checks,

Hero bets $20,

chuggies calls $20.

RIVER [board cards :4d::8s::Tc::Th::9c: ]

chuggies checks,

Hero checks.

Vad tycker in om turnbetten? kändes lite vek men jag ville inte skrämma bort KK, och om han har tian är skadan inte så stor. eller så är jag bara en fegis :roll:

Vad sätter ni honom på?

hur skulle ni spelat handen i övrigt?

/ sajko

* Specifik hand, flytt till HA - QoS *

Postad

Fråga 1: Vad/hur ofta re-raisar du preflop mot en EP-raise med annat än AAxx? Om jag har en slaskig image gillar jag re-raise för att tunna ut fältet och få potten HU. Men om du inte har det och folk kommer tänka "HAN HAR AAxx" så är det å andra sidan rätt värdelöst.

1) Varför så liten raise på floppen? Ger honom kanonodds att syna med alla draghänder och alla händer av typen par+niokorts och liknande.

2) Turn: Eh, betar du NÅGONSIN 20 i en 55-pott med en riktig hand? Har svårt att tro det. Är jag Fi där och tror att du släpper ett överpar kommer jag väldigt ofta slå om mot ditt mesbet, just eftersom en tia är en trolig hand som jag kan ha (connectade Txxx-combos är ju vanliga raisehänder preflop). Jag vet inte, jag tycker ditt bet skriker "jag är svaaag, ta potten ifrån mig". Jag slår ofta om och representerar Txxx i det läget just eftersom du spelar så pass svagt, om jag inte sett dig spela stålhänder svagt förut. Och du kan ju knappast syna ett omslag...

3) River: Ja, du har en hand, så inget direkt värde i att bluffa, eftersom dina AA kan stå tillräckligt ofta för att check bakom ska vara rätt. Även om jag misstänker att Fi rätt ofta har stegen i detta läge. Och en stege foldar knappast ens mot ett pottbet på rivern.

Jag vet inte, handen är ju svårspelad, men om du ska beta kan du lika gärna beta mer. Jag synar nog bara på floppen (jag vill inte bygga pott med AAxx utan redraws på det bordet) och kollar vad han gör på turn och baserar mitt fortsätta agerande utifråndet. Tror att det är bäst eftersom du itne vill bygga ett monster med AAxx, kan ju bli dyrt.

Postad
Är jag Fi där och tror att du släpper ett överpar kommer jag väldigt ofta slå om mot ditt mesbet, just eftersom en tia är en trolig hand som jag kan ha (connectade Txxx-combos är ju vanliga raisehänder preflop). Jag vet inte, jag tycker ditt bet skriker "jag är svaaag, ta potten ifrån mig". Jag slår ofta om och representerar Txxx i det läget just eftersom du spelar så pass svagt, om jag inte sett dig spela stålhänder svagt förut.

Håller med dig Parre. Viktigt att påpeka det där med att mesbeta stålhänder, vilket är ett bra vapen mot aggressiva motståndare för att söka omslag.

Postad
Är jag Fi där och tror att du släpper ett överpar kommer jag väldigt ofta slå om mot ditt mesbet, just eftersom en tia är en trolig hand som jag kan ha (connectade Txxx-combos är ju vanliga raisehänder preflop). Jag vet inte, jag tycker ditt bet skriker "jag är svaaag, ta potten ifrån mig". Jag slår ofta om och representerar Txxx i det läget just eftersom du spelar så pass svagt, om jag inte sett dig spela stålhänder svagt förut.

Håller med dig Parre. Viktigt att påpeka det där med att mesbeta stålhänder, vilket är ett bra vapen mot aggressiva motståndare för att söka omslag.

Kolla pådagens fråga på poker.se! Nästan samma sak, fast i Texas...

Postad

jna, gdaily:

Sluta tilta mig med att lära motståndare att mesbeta stålhänder mot aggrotomtar som mig själv, finns ingen värre känsla än "jag vet att han är tom, re-raise pott" när det visar sig att man egentligen drar dött... :)

Postad
jna, gdaily:

Sluta tilta mig med att lära motståndare att mesbeta stålhänder mot aggrotomtar som mig själv, finns ingen värre känsla än "jag vet att han är tom, re-raise pott" när det visar sig att man egentligen drar dött... :)

:) . Tyvärr agerar nog även jag aggrotomte alltför ofta. Förmodligen min största svaghet :( .

Postad

Tack för svaret!

Det är med andra ord min aggression i allmänhet jag ska jobba på. =)

Annars brukar jag rätt ofta betta mindre än hela potten om jag känner för det men väldigt sällan mindre än 2/3.. så när jag såg handen igen nu med färska ögon sticker svagheten i mina ögon också. J

ag antar att det var för att fi prickade sin guthshot på river som gjorde att det sög, jag hade läst honom på rätt sorts hand ( :Ad::Jd::Qs::Qc: ) och gjort ett vad jag tyckte var ett ganska elegant värdebett på turn. Fast det kom tillbaka o bet mig där bak.

Även om han har denna handen ska man väl ändå satsa på att plocka den på turn med en kraftigare bett, eller vad säger ni? Alltså säg att man har en monster read på att han har en sån här hand, vad bettar ni isf?