Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad han inte förstår? Tror du inte att det finns människor som tjänar pengar på detta vis? Såklart kan man förutspå åt vilket håll den kommer gå, beroende på kommande händelser m.m.

Sådant kallas för arbitrage och kan endast existera under en väldigt begränsad tid.

Det är omöjligt att tjäna oändligt med pengar.

Bookmaker: Betsafe.com

Match: 06-03-12 13:55 Brøndby - FC København

Odds 1: 2.65

Odds X: 3.35

Odds 2: 3.10

Jag vet inte hur en bookmaker lyckas med detta konststycke, dvs. att alltid förlora pengar oavsett hur matchen slutar (för den som upptäcker det), normalt brukar arbitrage förekomma mellan bookmakers, inte på samma!

75 590 kr på odds 1

59 794 kr på odds X

64 616 kr på odds 2

Netto: +~310kr oavsett vad matchen slutar

I detta fall är avkastningen endast 0.16%, så det är egentligen ingen mening att köra på denna. Jag själv strävar efter minst 3% per match, men detta är bara ett bevis på att det är fullt möjligt att tjäna pengar riskfritt.

Postad

Tandemcykeln, mitt inlägg byggde inte på något sätt på ett försvar för teorin om att man kan tjäna pengar utan risk eller i oändliga mängder. Det har nog ingen heller sagt att man kan.

Nej, däremot reagerade jag på din inställning till frågan i denna tråd. Du verkar inte gå med på att det finns någon möjlighet att uppsakatta valutamarknadens framtida svängningar, och du framför din åsikt på ett drygt sätt. Detta reagerade jag på.