Gå till innehåll

NLT - AKo i sb mot utg limper


Recommended Posts

Är inte alls stolt över hur jag spelade denna hand. Spelade den skitdåligt helt enkelt. Saken är dock att jag tycker det var en riktigt jobbig situation.

 

Game # 229693499 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Las Palmas"

Game ended 2006-01-26 16:51:17 GMT+01:00

 

Players:

muffmuff81 (EUR 99,40 in seat 1)

Cloakme (EUR 141,60 in seat 2)

AljdrA3 (EUR 36,00 in seat 3)

ELISAB (EUR 64,64 in seat 4)

Hazze666 (EUR 78,92 in seat 5)

Arsene (EUR 48,00 in seat 6)

passpok (EUR 127,40 in seat 7)

Kirsten_D (EUR 141,20 in seat 8)

 

Dealer: muffmuff81

Small Blind: Cloakme (0,50)

Big Blind: AljdrA3 (1,00)

 

Cloakme was dealt: Kd - As

 

ELISAB Call (1,00)

Hazze666 Fold

Arsene Fold

passpok Fold

Kirsten_D Fold

muffmuff81 Fold

Cloakme Raise (3,00)

AljdrA3 Fold

ELISAB Call (2,50)

 

En raise som kan få fiskar att lägga sig ibland, vill inte ge gratisflop.

 

Flop 5d - Kh - 8d

 

Cloakme Bet (4,50)

ELISAB Raise (10,00)

Cloakme Raise (15,00)

ELISAB Call (9,50)

 

ok här betar jag ut, han miniraisar i princip. Nu kommer det första svåra beslutet. Raise är väl det enda alternativet men hur mkt?

 

Eftersom han är så short så tänkte jag att om jag höjer till 30 eller nåt så kan jag inte lägga mig för all in, höjer jag som jag gjorde nu kan jag ivf lägga mig för all in.

 

Turn 5d - Kh - 8d - 2c

 

Cloakme Check

ELISAB Bet (12,00)

Cloakme Call (12,00)

 

Totaltblank turn. Betar jag ut här potcommitar jag mig själv för all in. Jag tror här han sitter 88 eller 55 så jag checkar och tänekr att om han betar så foldar jag. Hur som helst så betar han så förbannat lite vilket folk brukar göra när dom drar sina värdelösa bluffar så jag synar.

 

River 5d - Kh - 8d - 2c - Jc

 

Cloakme Check

ELISAB All-In (29,64)

Cloakme Call (29,64)

 

Blank river här checkar jag igen vetifan varför. Synar hans all in för tänker han kan ju ha KQ KT bustat flushdrag eller liknande som han spelat handen.

 

 

Gärna lite konstruktiv kritik på alla gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter att han är OK, eftersom du inte skrivit nåt om han är tomtig/gamblig/trixig.

 

Några reflektioner:

 

Preflop är det ju en solklar raise med den oftast bästa handen.

 

På floppen är ju hans minraise som en av 3 saker - 1, en hand han vill testa om den står (vanligt spel) typ KQ/KJ, 2, ett försök att köpa frikort, 3,en mkt stark hand som genast vill börja bygga pott. Du bestämmer dig då för att det är 2, rätt? Då tycker jag först att du kan raisa lite till, och sen måste du där respektera hans "svar" - där vet du ju att det är det tredje alternativet, när han synar.

 

På turn checkar du (då har du bestämt dig för att han är riktigt stark?), han bettar en litet bet i förhållande till potten, men ett ganska så perfekt bet i förhållande till hans stack, så att han kan få in resten på river utan att överbetta. Skulle han betta ett drag här? Han skulle iaf INTE betta KQ, så mycket kan man ju vara tämligen säker på. Här kan du lungt folda och veta att hans hand är bättre än din, även om det är ett litet bet.

 

Blank river här checkar jag igen vetifan varför.

 

Hur mycket räknar du med att tjäna på att betta ut här, om du nu inte vet varför du checkar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med psatiw men jag skulle också ha bettat mer direkt på floppen, för att just få det tydligare vad Fi har. Om jag får raise kan det vara läge att folda redan här, alt. smälla på med hela smeten beroende på read. Om jag får syn beror fortsättningen på turn. Som du nu spelat och blir AI på river efter två för dig blanka måste du ju ha trott dig leda på flopp och varit bered att ställa där också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Jag tycker ni skriver mkt som är bra. Borde nog lagt mig på turn som du skrev psatiw, men när han betar 12 i 50 måste man vara i jävligt bra psykologiskt skick för att folda där ;).

 

Appropå att inte raisa mer på flop så hade jag ju faktiskt en strategi, jag tänkte check folda på turn. Nu blev det inte riktigt så... men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog lagt mig på turn som du skrev psatiw, men när han betar 12 i 50 måste man vara i jävligt bra psykologiskt skick för att folda där ;).

 

Grejen är ju att du inte får 12/62 utan 42/134, vilket gör det en hel del enklare att folda. Om du tänker på hur han spelar så finns det ju faktiskt ingen hand du slår som han skulle spela så. Tar man alternativen som jag skrev om ovan hade det, för honom, varit

 

FOLD på floppen vid 1 (och om han inte foldat, så hade han ju garanterat inte bettat ut på turn),

 

CHECK bakom eller det allra troligaste - PUSH - på turn vid alternativ 2.

 

BET/CHECK/PUSH vid alternativ 3 (alla funkar ju om man sitter med ett set där, men jag tycker lill-bettet är det sämsta) - där är ju det enda alternativet där ett "vanligt" bet egentligen finns med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att du lär vara slagen här. Det enda som gör mig osäker är att det faktiskt finns gott om idioter. Har sett KT och liknande spelas på det här sättet...typ:

 

"Oj, top pair. Måste höja lite och locka med honom med mitt monster...3-bet? Nåja, kan ju inte folda en K, det känns vekt. Nu checkar han turn och eftersom jag inte har nån aning om min hand är bra eller ej kan jag lägga in ett "test-bet". Om han höjer kanske jag inte leder ändå...

 

Hursomhelst är det inte värt att hoppas att du är uppe mot en sån här tomte, men det är just detta som gör att jag tycker dessa händer blir extra svårspelade. Har man inte spelat mot dem förut kan det lika gärna vara en dum fransman med ett inside :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...