Gå till innehåll

NLT - pocket-9 blir överpar på parad bräda, syna all-in?


Recommended Posts

Kommentera gärna mitt spel i allmänhet, men i synnerhet beslutet jag ska ta om den sista synen.

 

Själv kände jag mig slagen när det var min tur att prata.

 

Seat 2 is the button

Seat 5: HERO ( $47.70 )

Seat 1: georges801 ( $12.19 )

Seat 3: PatrMath ( $25.40 )

Seat 2: LakeV ( $6.60 )

Seat 4: SuperZTV ( $53.15 )

Seat 6: ishigo22 ( $25.30 )

 

PatrMath posts small blind [$0.10].

SuperZTV posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9d 9c ]

 

HERO raises [$1].

ishigo22 folds.

georges801 folds.

LakeV folds.

PatrMath calls [$0.90].

SuperZTV calls [$0.75].

 

** Dealing Flop ** [ 6s, 8c, 8d ]

PatrMath bets [$3].

SuperZTV calls [$3].

HERO raises [$10].

PatrMath is all-In [$21.40]

SuperZTV folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle folda här. För många händer som slår dig AA-TT, 8x. Vilken hand skulle han kunna ha som du slår? A6? Flush- eller stegdrag? Det enda du slår är ju en ren bluff och du har ju bara två outs. Har han kört flera all-ins i rad innan så kan man ju syna, men jag skulle nog inte göra det om inte jag hade en bra read på personen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read är det fold alla gånger.

 

Du har 77% för att vinna mot en randomhand och 12% mot vilken 8 som helst.

Mot 6 2 har du 92% och mot 6 A 80%

 

Alltså så länge han inte har en 8 är det ganska OK att gå all in men du är rökt om han sitter på en. Om du inte vet att han inte sitter på en åtta så är det enkel fold och en notering i anteckningsblocket om du får se hans 5 7 i efterhand. Då tar du honom nästa gång i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar också (generellt) mot fold, som jag sa i ursprungsinlägget.

 

Dock hade jag sett snubben i fråga tomta sig och överspela sina kort tidigare, så jag valde att syna; om inte för att vinna potten, så i preventivt syfte.

 

HERO calls [$14.40].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ Ts ]

HERO shows [ 9d, 9c ] two pairs, nines and eights.

PatrMath doesn't show [ 4s, 4d ] two pairs, eights and fours.

HERO wins $52.10 from the main pot with two pairs, nines and eights.

 

För mig är det underligt hur man spelar så med den handen, men det är ju bara att dra till sin fördel och börja skörda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock hade jag sett snubben i fråga tomta sig och överspela sina kort tidigare

 

 

LOOOOL. Lisitg, vet du vad som är ännu roligare? Att posta en HH (typ den här) och sen säga att "Klart jag synade idioter - han visade ju mig korten och hade bara xx". Då kan du sätta dit RIKTIGT många som analyserar handen. Ka-boooom!! liksom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om ni missar poängen här.

 

Jag var intresserad av det generella fallet och vad andra ansåg kring det. Kan 99 vara en stark hand i det läget, givet att fi är en generell spelare på den nivån?

 

Det finns ju inget syfte att "sätta dit" skribenter som felanalyserar en hand som inte stämmer med resultatet. Det intressanta är ju vad man i ett generellt fall bör göra!

 

Det är ju ingen som felanalyserat heller, utan en fold är nog på sin plats här egentligen (som sagt, givet att vi inte har reads).

 

Tagga ner några fahrenheit. Lätt att gnälla på microlimit-spelare men här är det ni som gör bort er ärligt talat.

 

No hard feelings.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig inte särskilt tvungen att direkt försvara mig, men (FWIW) om du inte förstod det, så var mitt sista inlägg ett försök att både vara lite rolig (som uppenbarligen misslyckades), att jag tyckte det var roligt att du bara "out of the box" berättade om lite sköna reads du hade som inte vi fick veta nåt om och som typ var helt avgörande för handen och slutligen för att påpeka att sådana detaljer som att han spelat massa konstiga händer tomtigt tidigare är ju sånt du måste skriva. Om du vill prata om ett generellt "no read at all"-koncept så kan du ju gärna dels skriva det och/eller bara simulera en hand typ "Om du satt med 99 och nån med x BB ställer in, synar du då?".

 

Lätt att gnälla på microlimit-spelare

 

Ingen har gnällt buddy, var bara lite roligt hur den där readen slängdes fram sådär i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att reads är något som måste vara med i en HH för att den ska vara meningsfull.

 

Helst ska info vara med om både din och FIs flopp%, raise%, antal händer, allmän read på post-flopspel mm.

 

Många situationer blir ju extremt hypotetiska om man inte får den informationen när man ska ta ett beslut om något var rätt eller fel. Mot den del spelare (10% seen, 2% raise, 1k händer) är det nog bäst att sitta med nöten för att syna, medan det mot andra (100% seen, 80% raise, 1k händer) är en bra idé att syna en AI med mellanpar.

 

 

/OT

 

I det här fallet är det en fruktansvärt marginell syn där. Eller så är det helt klockren. Det beror helt på hur du har spelat och hur han har spelat. Har du raisat varje pott med KJo och bettat ut på flop - då kan han göra sådär med en VID HD. Om du spelat tight, så kommer han göra sådär bara med åttor eller högre PP. Om HAN spelat som en galning så är det kanske rätt att syna. Om han spelat tight så ska du inte syna.

 

Fyll i variablerna och välj det svar som passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill prata om ett generellt "no read at all"-koncept så kan du ju gärna dels skriva det och/eller bara simulera en hand typ "Om du satt med 99 och nån med x BB ställer in, synar du då?".

Absolut, det kan jag köpa.

 

Jag tycker faktiskt att reads är något som måste vara med i en HH för att den ska vara meningsfull.

Faktiskt inte jag, då man på nätet många gånger saknar reads pga multitablande eller att man precis satt sig vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...