Gå till innehåll

NLT - Hur ska jag får maximalt utdelning på mitt set?


Recommended Posts

Kan säga att jag är en LAG som försöker försöker massa dumheter hela tiden men ibland så träffar man ju... vad kan jag sätta honom på och vad ska man göra för att få maxutdelning här????

 

Game # 227509518 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Mijas"

Game ended 2006-01-24 13:19:26 GMT+01:00

 

Players:

book_park2 (EUR 84,49 in seat 1)

bonushola (EUR 90,90 in seat 2)

Kirsten_D (EUR 100,40 in seat 3)

buggie (EUR 56,90 in seat 4)

_eriksson_ (EUR 89,75 in seat 5)

mediumrare (EUR 49,35 in seat 6)

 

Dealer: _eriksson_

Small Blind: mediumrare (0,50)

Big Blind: book_park2 (1,00)

 

buggie was dealt: 7d - Qc

 

bonushola Fold

Kirsten_D Fold

buggie Raise (3,00)

_eriksson_ Fold

mediumrare Fold

book_park2 Call (2,00)

 

Flop 4d - Ad - 7h

 

book_park2 Check

buggie Bet (5,25)

book_park2 Call (5,25)

 

Turn 4d - Ad - 7h - 7c

 

book_park2 Bet (12,00)

 

vad bör jag göra här????

 

* RP, la till "NLT" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in? Är inte det här en sån hand som han bara får syn av en bättre?

Om vi sätter motståndaren på ett A lär han inte syna en all in.

Och om nu inte esset kommer på rivern är det väll bättre att få in degen då?

 

Om han har ett A är det inte många kort som kan komma som hjälper honom. Kommer ett A, so be it.

 

Oavsett vad Parre nu säger skulle jag syna turnen och bomba rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer pre, det ändå syftet med den handen du har måste ju bara stjäla mörkarna, för 2bb till så kan bb syna med mycket mer än han skulle göra för 4bb.

Med den logiken så borde han ju rimligen gå all-in.

 

Om han nu är så laggig som det verkar så kan han ju antagligen ändå få syn av ett ess om han ställer på turn om motståndaren är lite frustrerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer pre, det ändå syftet med den handen du har måste ju bara stjäla mörkarna, för 2bb till så kan bb syna med mycket mer än han skulle göra för 4bb.

Med den logiken så borde han ju rimligen gå all-in.

 

Det finns ju bra argument för att man inte ska höja 2bb preflop. Tycker iten du kan avfärda det kgl skriver med det där argumentet. Tvivlar på att du hade skrivit likadant om tex gdaily (som alltid tjatar om att man inte ska minihöja) hade skrivit samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju bra argument för att man inte ska höja 2bb preflop.

Nä visst, men det var inget bra argument och jag hade sagt det till gdaily också.

 

Tvivlar på att du hade skrivit likadant om tex gdaily (som alltid tjatar om att man inte ska minihöja) hade skrivit samma sak.

Han höjde då till 3bb, alltså 50% större än vad du trodde. Jag vet inte om kgl hävdar att han ska höja till 4bb eller 5bb, men jag tror knappast att det får så pass mycket större foldfrekvens att det väger upp för alla de gånger man överbetat potten med skit och motståndaren faktiskt vaknar med en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju bra argument för att man inte ska höja 2bb preflop.

Nä visst, men det var inget bra argument och jag hade sagt det till gdaily också.

 

Tvivlar på att du hade skrivit likadant om tex gdaily (som alltid tjatar om att man inte ska minihöja) hade skrivit samma sak.

Han höjde då till 3bb, alltså 50% större än vad du trodde. Jag vet inte om kgl hävdar att han ska höja till 4bb eller 5bb, men jag tror knappast att det får så pass mycket större foldfrekvens att det väger upp för alla de gånger man överbetat potten med skit och motståndaren faktiskt vaknar med en hand.

 

Hehe, läser som vanligt inte det jag kommenterar. 3bb tot tycker jag också är en helt okej höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer pre, det ändå syftet med den handen du har måste ju bara stjäla mörkarna, för 2bb till så kan bb syna med mycket mer än han skulle göra för 4bb.

 

Ang. turn så ere bara att ställa.

 

Hoppar även jag på tåget och kritiserar det här. Om du höjer 5bb med Q7o i det här läget uppnår du enligt mig följande:

 

*Du riskerar 5bb för att vinna 1½bb. Dessutom i ett cashgame då folk generellt sett är mer synbenägna.

 

*Du bygger en stor pott med en skithand utan någon som helst nötpotential.

 

*Du foldar ut händer som låga par och sc (inte nödvändigtvis, men jag spelar nog inte 22 för 5bb mot en LAG), händer som du inte har så mycket emot då du inte har någon hand att försvara. Dock synar fortfarande händer som har dig dominerad och som kräver att du bombar ordentligt (=riskerar för mycket) för att få dem att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som hans hand är en bluff eller en sjua. Vad skulle anledningen vara att checksyna med esset? Nä, sitter han med esset borde han väl betta ut för att få information istället eller?

 

Tror han sätter dig på Ax och när sjuan kommer vill han helt enkelt få dig att tro att han har sjuan.

 

Syna och slång in rubbet på rivern är mitt tips. Ibland går det åt helvete hur man än gör ändå så :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle anledningen vara att checksyna med esset? Nä, sitter han med esset borde han väl betta ut för att få information istället eller?

 

Hero är ju väldigt LAG antagligen, det är ju ett bra spel (?) och checksyna med en hand som Ax på den här floppen mot en spelare som är på gränsen till maniac (så spelar jag, alternativt checkraisar). Känns inte som det är något större fel och betta ut turn heller med ett ess. Speciellt inte om hero inte är lika aggresiv efter floppen. Jag skulle sätta han på ett ess/7x/att han försöker spela tillbaka och därför syna turn för att sedan få in allt på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några snabba frågor:

 

Ni som förespråkat att syna turn, vad gör ni om färgkortet kommer på river?

 

Ni som tror att han möjligtvis kan ha en sjua, tror ni att han någonsin skulle lägga den? Och eftersom vi höjde pre, hur ofta har vi honom dominerad i så fall?

 

Ni som tror att han kan ha ett hyfsat äss, tror ni att han släpper det här (säg t.ex. AQ)?

 

In med degen på turn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min åsikt,

 

Tror definitivt han sätter oss på ett A typ AQ om han sitter med AK eller liknande då vi har höjt innan flop (för så klart kan man INTE höja med SC på denna nivå?) så personligen skulle jag ställt in o hoppas att han sitter med AK varpå chansen att han synar är ganska stor. har han träffat kåk eller liknande så är det väl så men då får vi betala för att vi spelar skräp, inte mer med det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...