Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Riktigt grym timlön ju...Säg upp dig från jobbet och bli proffs istället ffs! :)

 

Exakt, dock så får jag ju inte in så många timmar:-D .

 

Har spelat 3h idag och det gick ok till slut. Plussade först och backade mycket sen men slutade på $30 plus.

Hittade 7 rätt på V75 också! Köpte en andel på den lokala tipsaffären och vann hela 500kr! Nu ska jag bara jobba in 98 miljoner på lotto och 10 miljoner på keno sen är dagen räddad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är tillbaka!

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 98605627

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 08:10:00 12-04-2007 ET

Table 'Represent (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 2 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 1 to 6

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $269, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $123, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $320.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $163.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $393.13, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : brodern, amount $166.50, amount bet $0, penalty (None)

Player 3: Small Blind ($1)

Player 4: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to brodern: [Td, Ac]

Player 5: Fold

brodern: Raise ($6)

Player 1: Fold

Player 2: Fold

Player 3: Raise ($8)

Player 4: Fold

brodern: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [8s, Qd, 8c]

Player 3: Bet ($3)

brodern: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [9d]

Player 3: Bet ($6)

brodern: Raise ($12)

Player 3: Raise ($12)

brodern: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [Qs]

Player 3: Bet ($6)

brodern: Call ($6)

** End Round **

** Evaluate **

Player 3: Show Cards ($0)

brodern: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $72, Rake $3

Summary Player 3: bet $36, won $0, net $-36, HoleCards [4s, 4c]

Summary brodern: bet $36, won $72, net $36, HoleCards [Td, Ac], HiHand [two pairs, damer and åttor with ess kicker] [Qs, Qd, 8s, 8c, Ac], won $72 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag då äntligen spelat lite nätpoker. Första gången som jag spelar hemma på 3 veckor och blott andra sessionen på tre veckor.

Jag tänker att det är som vanligt och slänger upp 3st 3-handed bord och 3 msn konversationer och märker direkt att det här fungerar ju inte. Får stänga ner ett bord för att kunan klara av det men hinner knappast med ändå, måste träna upp grindar skillsen igen:-)

 

Har börjat med en tightweak stil nu också, känns väligt ovant och man ser monster hela tiden, men det kan ju vara värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att det är som vanligt och slänger upp 3st 3-handed bord och 3 msn konversationer och märker direkt att det här fungerar ju inte. Får stänga ner ett bord för att kunan klara av det men hinner knappast med ändå, måste träna upp grindar skillsen igen:-)

Det roliga är när man börjar inse att man läcker och undrar varför. :-) "Hm, kanske ska sluta läsa intrikata debatter på pf.nu samtidigt"...typ. Tjejerna bör väl vara bättre på det här. Men vi är iaf bättre på att köra bil.

 

Har börjat med en tightweak stil nu också, känns väligt ovant och man ser monster hela tiden, men det kan ju vara värt att testa.

Börjat bli paranoid av en massa utdragningar eller ligger nåt mer genomtänkt bakom det tightweaka på shorthandedbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat bli paranoid av en massa utdragningar eller ligger nåt mer genomtänkt bakom det tightweaka på shorthandedbord?

 

Tightweak var kanske lite fel ordval för jag tror vissa fortfarande skulle säga att jag är ganska aggressiv. Det jag menar är väl att jag tar det lite lungnare med överkort osv:-) .

Kanske ska upp en sväng till Stockholm snart, blir troligtvis i maj någongång efter att Miami har kommit hem från Thailand men då kanske man kunde dra ihop några stycken och slaksa lite live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vann jag tillbaka Rhodos resan:-)

 

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 99493315

$5/$10 Texas Hold'em (Split Limit) - 13:39:41 17-04-2007 ET

Table 'Razz (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 1 is the button. Small Blind $2, Big Blind $5

Note: seat IDs range from 1 to 6

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $149, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $242.54, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $46.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $151.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $421.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : brodern, amount $277.50, amount bet $0, penalty (None)

Player 2: Small Blind ($2)

Player 4: Big Blind ($5)

** Dealing Down Cards **

Dealt to brodern: [Jc, Js]

Player 5: Call ($5)

brodern: Raise ($10)

Player 1: Raise ($15)

Player 2: Call ($13)

Player 4: Fold

Player 5: Call ($10)

brodern: Call ($5)

** Dealing Flop **

Community cards: [Jh, 8s, 6h]

Player 2: Bet ($5)

Player 5: Call ($5)

brodern: Raise ($10)

Player 1: Call ($10)

Player 2: Raise ($10)

Player 5: Call ($10)

brodern: Raise ($10)

Player 1: Call ($10)

Player 2: Call ($5)

Player 5: Call ($5)

** Dealing Turn **

Community cards: [4c]

Player 2: Bet ($10)

Player 5: Call ($10)

brodern: Raise ($20)

Player 1: Fold

Player 2: Call ($10)

Player 5: Call ($10)

** Dealing River **

Community cards: [Ad]

Player 2: Bet ($10)

Player 5: Fold

brodern: Raise ($20)

Player 2: Call ($10)

** End Round **

** Evaluate **

brodern: Show Cards ($0)

Player 2: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $242, Rake $3

Summary Player 2: bet $75, won $0, net $-75, HoleCards [8d, 8c]

Summary brodern: bet $75, won $242, net $167, HoleCards [Jc, Js], HiHand [three of a kind, knektar] [Js, Jh, Jc, Ad, 8s], won $242 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nh!

Har spelat ytterst lite på wpx mot dig. Hur tycker du motståndet är där mot alla andra sajter? Folk jag pratat med säger att dom är bättre där än på dom övriga sajterna... Vilket jag då inte märkt något av

 

Jag älskar motståndet på WPX eftersom det är mer likt de homegamsen jag lirar. Har folk något så pangar de på och har det något dåligt så synar de bara. Gäller bara att våga värdebeta svaga händer också då man kan få många sjuka nersyningar.

Att folk kanske tycker att det är bättre spelare är som sagt att det är mycket aggressivare än på t.ex party/prima men det gäller att anpassa spelet lite bara.

 

Läste i din dagbok innan, blandar du friskt mellan 2/4 - 5/10 eller försöker du hålla dig på 3/6+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, dom gillar och syna 4bets cold med A4o och syna ner till rivern (= .

Jag lirar $5/$10, men utbudet på wpx är ju minst sagt skrattretande :-) . Så det blir oftast man får spela på lägre nivåer för att kunna 4tabla. När jag importar händer i Pokertracker så heter dom typ Player1,Player2 osv, vet du om det går och fixa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, dom gillar och syna 4bets cold med A4o och syna ner till rivern (= .

Jag lirar $5/$10, men utbudet på wpx är ju minst sagt skrattretande :-) . Så det blir oftast man får spela på lägre nivåer för att kunna 4tabla. När jag importar händer i Pokertracker så heter dom typ Player1,Player2 osv, vet du om det går och fixa ?

 

Det ska finnas något program på http://www.pokertracker.com som gör att du kan se vad spelarna heter i PT. Jag har inte testat det men jag tror det ska finnas där.

 

Miami var före...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har suttit och funderat på om ni skulle vara sugna på att köra en HU Limit turnering någon gång nu framöver. Jag tänkte att om vi skulle få ihop åtta personer så kan vi köra kvartfinal --->semi ---> final. Vi startar med $100 på ett 1/2 bord och spelar tills någon har allt, vinnaren går vidare till en ny runda där de spelar med $100 och vinanren går vidare till final där allt upprepas igen.

Jag hade helst sett att det hade spelats på WPX mtp rakebacken (och att jag har mina pengar där:-) ).

 

Är det några intresserade?

 

1. Ruterkung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har suttit och funderat på om ni skulle vara sugna på att köra en HU Limit turnering någon gång nu framöver. Jag tänkte att om vi skulle få ihop åtta personer så kan vi köra kvartfinal --->semi ---> final. Vi startar med $100 på ett 1/2 bord och spelar tills någon har allt, vinnaren går vidare till en ny runda där de spelar med $100 och vinanren går vidare till final där allt upprepas igen.

Jag hade helst sett att det hade spelats på WPX mtp rakebacken (och att jag har mina pengar där:-) ).

 

Är det några intresserade?

 

1. Ruterkung

 

2 Miami

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dog du nu igen ? :-) Du kan väl messa här när det blir av

 

mvh

 

Jag lever och frodas som aldrig förr:-) .

 

Självklart hör jag av mig om det blir av, jag tänkte att vi ska försöka bli åtta styckern först och sen lottar jag spelarna så pmar/skriver i dagboken hur det blev sen.

Tre till behövs, borde inte vara sådär jättesvårt att ordna. FL spelare; Signa upp nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...