Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan också vara med. Har dock nyss cashat ut från Neteller och har bara deg på Prima från tillfället. Men om det blir en session på prima så dra iväg ett PM. Kan efter kontorstid. 1/2 till 5/10 funkar.

 

En idé är ju att köra två gånger, en på party och en på prima så kan alla spela minst 1 gång iallafall. Jag ställer nog upp i båda om jag inte har hunnit torska allt innan dess :-) . Jag slänger iväg ett PM alternativt skriver här (eller gör helt enkelt båda) om det blir av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett förslag angående slasket. Vad tror ni om att lira på party (8max) på torsdag nästa vecka. 19.00 ---->. För de som inte kan på party så kör vi ett uppsammlingsheat nästnästa vecka på prima, typ Opteron, steppwolf, metaddict och några till. Vilka som helst får ju dock vara med:-) .

 

Lista till partyslasket (fyll på):

 

EDIT: Jag tänkte på 2/4

 

Ruterkung

 

:c::h::d::s:

 

Jag är gärna med och slaskar någon kväll!

Jag menar, jag har inget bättre för mig och det är schysst övervärde ... :)

 

Det är bara att slå dig ner:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ha lite hjälp också med mitt limit live spel, har blivit fullständigt massakerad den senaste månaden och backat rakt ut. Jag vill inte skylla allt på otur (även om det har varit inslag av det) utan har fått känslan jag inte har haft på över 2½ år, att jag är utspelad. Låg vaken i natt och tänkte på vad jag måste ändra, 2-4 man. 5 man har jag inget problem med och 6+ krossar jag om jag är seriös.

 

Till saken, har dippat 150BB hu mot min brosa på två sessioner eller vad man ska kalla det på sammanlagt 3h. Jag kände att jag inte fick grepp på honom utan bara blödde och blödde, riktigt jobbig känsla. Han har ändrat sin spelstil lite på senaste tiden efter att jag tog 350-400BB av honom i december-januari. Alltså, han är überlös/aggro, höjer 99% av händerna på knappen, pratar alltså HU nu. Samtidigt viker han inte en tum postflop vilket gör att man känner sig maktlös med händer som man lätt plockar upp potten med mot andra spelare. På floppen bombar han med det mesta och även om flop kommer Q95 och han har J3 så kan han gå vidare. Låter ju rikgit nice tänker ni. Det var riktigt nice tills han för ett tag sedan började att slowspela starka händer istället för som han innan gjorde, bomba med alla träffar/drag och syna bara med riktigt skräp. Nu har han börjat vänta med att slå på rikgit hårt till på turn med t.ex TP/triss plus det gammla vanliga, drag. Detta gör att man har svårt att vika K-/A-hög+ mot en turnraise då han ofta kan sitta på ett drag.

 

Som det är nu så styr han spelet fullständigt och tar upp alla småpotter och värdebetar när han själv vill och får det billigt när han vill. Jag sitter som ett jävla fån och bara blöder. Hur spelar ni mot en sådan här? Jag har funderat på att svara med samma medicin, dvs att nästan cappa alla händer jag själv vill spela mot honom. Hans "svaghet" är att när han har ploppat i några bets i potten så har han väldigt svårt att inte vika senare gator. Detta gör att han synar ner med mycket J-hög+. Ett annat alternativ är att tighta till sig, speciellet ur position men samtidigt känns det som man ger bort mycket på detta sättet. Typ vika några Q/J preflop.

Ett annat alternativ är att vara überlös själv men tighta till sig på flop. Vad tror ni?

 

Det här blir ett långt och kanske ointressant inlägg men jag fortsätter ändå...

 

3-4 manna.

Har backat en del på detta också, iofs med 15 öl+ i kroppen men tycker ändå inte det är så farligt, har även backat i helnyktert tillstånd.

Såhär brukar bordsplaceringen se ut:

 

Seat 1: Jag

Seat 2: Löspassiv synare, lite trixig dock. (vi kan kalla honom synaren i fortsättnignen)

Seat 3: Tight aggro

Seat 4: Brosan, lösaggro, eller som han själv kallar det, crazyblindstealer :-)

 

Den tightaggro spelaren kan vi egentligen bortse ifrån, är ju bara vika allt utom AQ+ när han höjer typ, så det är inget problem.

Det jag känner att jag har problem med är synaren. Han viker inte blindsen så ofta utan synar 3-betar en del. 3-betsen är A8+ och alla sc.

Så här kan det se ut och det jag har problem med:

Jag har :Th::7c: och höjer i sb.

Synaren synar.

 

Flop: :Qd::6h::5s:

Jag CB och syn från fi.

 

Turn: :Kh:

 

Vad gör man här? Check-fold? Ska säga att synaren floatar som fan, synar flop i 70-80% av fallen. Han kan ha allt från Q till 7-hög.

Säg att vi har Ax istället, hur spelar ni turn då?

Ett annat problem är när jag är i sb och brosan höjer på knappen, jag har Ax, K7 eller nåt sånt. Vad gör ni? Jag hatar dessa händer ur position mot en lösaggro vikhatare. Jag känner att jag får gissa mig fram om floppen kommer :Jy::8y::5y:. Ok, som vanligt får jag en skitflop. Och ja, det är allmänt kännt att jag aldrig träffar, det är faktiskt inget skämt utan tyvärr är det så.

Iallafall, scenario 1:

Vi betar och blir c/r.

Vad göra, jag orkar fan inte vika mot honom då han kan ha allt från femman till 63o. Om vi då synar kommer vi få betala två BB med största sannolikhet för att få se river. Undantagen är om han har KJ eller Ax och tror det kan stå ändå.

 

Scenario 2: Vi betar och blir synade. Turn levererar :Yy:. Vad gör vi? Kan det vara en idé att gå in i synmode? Går det att Bet-folda?

 

Jag har funderat på en liten fuling, detta har alltså inte med ovanstående händer att göra. Kan det vara vinnanande att sitta och fjant checka varje gång jag missar en flop och inte har typ A9 på 552 flop? Låt oss säga att vi höjer med T7o och floppen kommer K83. Då checkar vi helt sonika? Går det eller har jag rammlat och slagit i huvudet?

 

Jag får tacka om någon har orkat ända hit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade preciiis läsa hela ditt inlägg, ska försöka se om jag orkar skriva nåt semivettigt sen!

 

Förresten: Ungefär vilka bankrullekrav kör du efter? Om du har några alls ;)

 

 

Lista till partyslasket (fyll på):

 

Ruterkung

Metaddict

 

Miami

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade preciiis läsa hela ditt inlägg, ska försöka se om jag orkar skriva nåt semivettigt sen!

 

Tyty, gör det.

 

Förresten: Ungefär vilka bankrullekrav kör du efter? Om du har några alls ;)

 

 

Hmm, detta har jag tänkt på lite själv. Jag vet faktiskt inte. Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att en bankrulle behövs om man lirar så relativt lågt som jag gör. Det är ju inte så svårt att få tillbaka de pengar som behövs. Jag har sällan mer än $1500 på nätet men sen har man ju ett VISA kort om det går trögt:mrgreen: . Jag tycker det är viktigare med en mentalrulle. Backar jag $500 så känns det tungt trots att jag har rulle för 10/20 iallafall. Äh, lättare sagt, jag lirar på den nivån jag känner att jag slår och kan ta en förlust på, just nu 3/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte nödvändigt att bygga pott OOP med T7o mot en som inte viker. Är ju inte för värde direkt du höjer här. Helt ok att completa pre och beta alla flopar du missar och c/r alla du träffar t.ex.

 

A high mot ett ultracp som din brosa är stål, ta dig till SD utan att bli utbluffad eller bygga massa pott måste ju vara ett vinnande koncept.

 

Ditt problem verkar vara att dina gamla klonkartakter har lämnat dig för stunden och du måste lira lite poker. Det är inte hela världen, fundera en sekund på vem du lirar mot och så kör du nån bra standardlina mot den spelartypen. Anpassa ditt spel inte bara efter korten utan mot vem du kör när dom är såna extrema spelartyper är min poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte nödvändigt att bygga pott OOP med T7o mot en som inte viker. Är ju inte för värde direkt du höjer här. Helt ok att completa pre och beta alla flopar du missar och c/r alla du träffar t.ex.

 

Egentligen räcker detta. Fan, kanske ska tänka om, jag lirar och har nästan alltid lirat poker för att det är kul och inte för pengarna egentligen, kanske ska tänka om lite där. Det är ju faktiskt inte så kul att backa :-).

 

På tal om annat, är det någon annan än mig som lirar bättre när de är under press? När jag behövde pengar när jag var mindre så plussade jag alltid och när jag har stora skulder plussar jag också, men sen när det inte är så så pissar jag bort alla skulder folk har till mig på en vecka, skärpning Anders!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är gärna med :-P

 

och för att svara på din fråga i myssion+conspiracy dagbok ruter, så kör jag väldigt lite poker för tillfället.. och när jag kör så blir det nl50 eller nl100

ingen FL på riktigt länge alltså ;)

 

Lista till partyslasket (fyll på):

 

Ruterkung

Metaddict

Miami

Okocha

Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är gärna med :-P

 

och för att svara på din fråga i myssion+conspiracy dagbok ruter, så kör jag väldigt lite poker för tillfället.. och när jag kör så blir det nl50 eller nl100

ingen FL på riktigt länge alltså ;)

 

Lista till partyslasket (fyll på):

 

Ruterkung

Metaddict

Miami

Okocha

Mogge

 

Kul att du ska vara med, få se om du klonkar bättre denna gången:-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, jag är seg idag. Jag kom hem vid 03.30 efter ett lite live slask. Plussar på FL och backar rakt ut på nl, undrar varför:-?.

Det jag torskade mina inköp var på:

K7 vs A7 på ATh6hK6

A5 vs 58 vs 44 på 46K7

 

Hmm, var två till som jag har glömt hur jag torskade, men de var säkert värre än de andra iallafall:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeahah!

Ska på anställnings intrevju för att bli nattportier på IKEA's hotell. Eller, jag sklle iallafall träffa någon så jag gissar på det:-) . Jag har ju redan ett jobb som jag hade tänkt mig att ha kvar, jobbet som nattportier är bara på 20h i veckan så man kan ju ha två. Dock kan det ju vara lite jobbigt att köra morgon/eftermiddag/natt-morgon/eftermiddag/natt- morgon/eftermiddag/sömn:-D . Jaja, det löser sig nog, ska ju gärna få jobbet först också:-P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeahah!

Ska på anställnings intrevju för att bli nattportier på IKEA's hotell. Eller, jag sklle iallafall träffa någon så jag gissar på det:-) . Jag har ju redan ett jobb som jag hade tänkt mig att ha kvar, jobbet som nattportier är bara på 20h i veckan så man kan ju ha två. Dock kan det ju vara lite jobbigt att köra morgon/eftermiddag/natt-morgon/eftermiddag/natt- morgon/eftermiddag/sömn:-D . Jaja, det löser sig nog, ska ju gärna få jobbet först också:-P .

 

Varför jobba?

 

 

Jag tar för övrigt sista platsen på partys 6-manna PF ultraslaskbord.

 

Vilken limit?

2/4 röstar jag på, inga stora pengar och 1/2 ser så mesigt ut när man bettar.

vill ni köra högre än 5/10 hoppar jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jobba?

 

 

Jag tar för övrigt sista platsen på partys 6-manna PF ultraslaskbord.

 

Vilken limit?

2/4 röstar jag på, inga stora pengar och 1/2 ser så mesigt ut när man bettar.

vill ni köra högre än 5/10 hoppar jag :P

 

Måste ju jobba när man backar rakt ut på pokern;-)

 

Det blir 2/4 på party ja.

Torsdag klockan 19.00 och framåt:

Ruterkung

Miami

Mogge

Opteron

Metaddict

Okocha

 

Max åtta är det satt som, jag Pmar lösenord till de som har anmält intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får en rejäl utskällning efter denna handen av en av fienden. Jag låtsades bli ledsen och sa att om jag är en idiot så kan jag ju lika gärna sluta (skulle ju givetvis dra ändå) :-) .

 

Fan, hur många outs har jag inte, lika bra att köra på och klonka tänker jag. Hur fan kan de vika JT där, kan väl inte vara standard?

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 92735212

$1/$2 Omaha Hi/Lo (Split Limit) - 14:45:07 07-03-2007 ET

Table 'Overcard', 10 seats max, Real money

Seat 10 is the button. Small Blind $0.50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 1 to 10

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $64.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : brodern, amount $80.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 10 (playing) : Player 10, amount $47.50, amount bet $0, penalty (None)

Player 4: Small Blind ($0.50)

brodern: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to brodern: [Ks, Jh, Qh, 9d]

Player 10: Call ($1)

Player 4: Call ($0.50)

brodern: Raise ($1)

Player 10: Call ($1)

Player 4: Call ($1)

** Dealing Flop **

Community cards: [7h, 9h, Kd]

Player 4: Bet ($1)

brodern: Call ($1)

Player 10: Call ($1)

** Dealing Turn **

Community cards: [8s]

Player 4: Check ($0)

brodern: Bet ($2)

Player 10: Raise ($4)

Player 4: Call ($4)

brodern: Raise ($4)

Player 10: Raise ($4)

Player 4: Call ($4)

brodern: Call ($2)

** Dealing River **

Community cards: [9s]

Player 4: Check ($0)

brodern: Bet ($2)

Player 10: Fold

Player 4: Fold

** End Round **

** Evaluate **

brodern: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $32, Rake $1

Summary brodern: bet $13, won $34, net $21, won $32 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...