Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Tänkte höra med folket här om det finns intresse för att köra ett pokerforum cashgame igen. Är det något som ni kan tänka er så kan vi styra upp ett datum! Sätt en krumelur här i dagboken så ser vi om det är några intresserade. Kom med förslag vilken limit osv, har pratat med några som tyckte 1/2 var bättre. Vill ni ha FR/SH?

 

Jag är med, FR tycker jag för då får alla plats, blir vi färre blir det SH av det i alla fall. 1/2 eller 2/4 spelar ingen roll för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror ni att vi kan köra på torsdag runt 19.30-20.00? Helst ser jag att vi lirar på prima med tanke på att partys rake är väl inte den bästa plus att de flesta har väl lite rabatt på prima... (hoppas jag inte gick över gränsen nu, du får ta bort det då bzkt)

 

a_o_s, vet du inte om den ovärdeliga signup riggen som är välkänd på prima? Med den i ryggen och vi runt bordet så tror jag du tar igen allt du kommer tappa på att party slutar att rigga till din fördel ;) . Hade varit kul om du kunde vara med!

 

Intresserade/klara:

 

Ruterkung

Miami

Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att vi kan köra på torsdag runt 19.30-20.00? Helst ser jag att vi lirar på prima med tanke på att partys rake är väl inte den bästa plus att de flesta har väl lite rabatt på prima... (hoppas jag inte gick över gränsen nu, du får ta bort det då bzkt)

Rabatt.. sån där man planterar blommor i? ;)

 

Jag hade nog varit med på torsdag men då är det fest, kommer vara full långt innan 20.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde idag att vårt A-lag i bordtennis skulle vara med i den svenska pingistidningen som skcikas ut till alla licensierade spelare i Sverige. Först trodde jag att det var ett skämt men sen verkade som det skulle bli så :? . Förstår inte vad de ska med ett halvtaskigt pingisgäng i en bordtennistidning, men vafan, är ju snart rikskändis i bordtennissverige ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fegt att inte spöa rejken på party ;)

 

Jaja, har fixat ett primakonto nu (tror jag). En jäkla djungel. Och utan Crochunter oxå!

 

Edit: Jo, det var prima och det fanns visst lite klonk kvar där. Sorry Schenker ;)

 

Om du inte klarar fixa det så finns en manual här:

 

1. Gå in på http://www.någonpokersiteinomprimanätverket.com och tryck på en stor ruta där det står "download".

 

2. Efter detta så installerar du programet (enklast genom att dubbelklicka på filen du laddade ner och sen följa instruktionerna).

 

3. Ta Create account och fyll i allt du ska fylla i och sedan sätter du in pengar (Du kan även vinna på s.k freerolls men det tar vi inte upp här, detta är endast manualen för nerladdning).

 

4. Sätt dig och spela!

 

Så gör du ;) . Usch vad mycket tid jag har för att göra en sån här dum sak egentligen :P

 

Ska jag skriva upp dig på listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruterklonk is back in the town!

 

:9c::6c:, blinds 20/40.

 

Jag har 2000 i stacken

 

Fi 4000

 

Fi completar i sb och jag checkar i bb.

 

Flop: :Kc::3c::8h:

 

Fi blixtställer och jag synar. Vafan, han måste ju vara tom så jag syanr ju självklart, orka bli utbluffad alltså.

 

Fi visar :Qc::4c: men när turn och river kommer :7d::Ts: så är han ju chanslös...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Grindar också 2/4 ungefär.

 

Hursomhelst, du kan sätta upp mig som intresserad. Småskeptisk till prima dock:)

 

Det gör jag! Var inte skeptisk heller, in med degen och lira bara :)

 

Intresserade/klara:

 

Ruterkung

Miami

Mogge

a_o_s

Metaddict

 

 

3 paltser kvar som det verkar nu då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har (läs tror) jag fixat ett private table på prima. Vi kör på 1 st 1/2 8 manna. Det fula i kråksången är dock att det ser ut att vara limit men samtidigt no limit. Maxupptag är nämligen $200... Hoppas att jag gjorde rätt, vi borde ju iofs märka det efter typ 30-40 min när vi upptäcker att man inte behöver miniraisa hela tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har (läs tror) jag fixat ett private table på prima. Vi kör på 1 st 1/2 8 manna. Det fula i kråksången är dock att det ser ut att vara limit men samtidigt no limit. Maxupptag är nämligen $200... Hoppas att jag gjorde rätt, vi borde ju iofs märka det efter typ 30-40 min när vi upptäcker att man inte behöver miniraisa hela tiden ;)

 

 

gutt :D

 

vad heter det bordet då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har (läs tror) jag fixat ett private table på prima. Vi kör på 1 st 1/2 8 manna. Det fula i kråksången är dock att det ser ut att vara limit men samtidigt no limit. Maxupptag är nämligen $200... Hoppas att jag gjorde rätt, vi borde ju iofs märka det efter typ 30-40 min när vi upptäcker att man inte behöver miniraisa hela tiden ;)

 

 

gutt :D

 

vad heter det bordet då ?

 

pokerforums fiskar

Pass: slaska

 

Tänkte först döpa det till fishes with chips men det funkade inte :( . Du vet jag och datakunskaper går inte ihop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har precis satt sig och jag har inte märkt något om honom.

 

Vad gör man på river i ett sånt här läge? Första tanken jag fick var att donka men sen kom jag på att det är ju väldigt få händer jag slår. Iofs är hans spel otroligt dumt men är det inte omöjligt att han har typ KJ? Borde de inte vara bättre att check-syna alternativt en bet/fold om man orkar det? Är checksyn ett för vekt spel?

 

Kom gärna med kommentarer nu så vi får upp ångan inför slaskgamet :)

Jessica, nu när du har blivit en sån här fin avancerad skribent får du banne mig kommentera mina dumma händer här ;)

 

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: RMNixon ($155.96) [dealer]

Seat 3: super-ted ($36.00) [small blind]

Seat 4: _brodern_ ($213.50) [big blind]

Seat 5: TEDEM1 ($183.00)

Seat 6: badhim62 ($52.99)

 

Hole cards: K :club: A :club:

 

Pre-flop:

TEDEM1 raises to $4.00, badhim62 folds, RMNixon folds, super-ted completes, _brodern_ raises to $6.00, TEDEM1 calls $6.00, super-ted calls $6.00

 

Flop: J :club: 4 :spade: Q :heart: (3 players)

super-ted checks, _brodern_ bets $2.00, TEDEM1 calls $2.00, super-ted calls $2.00

 

Turn: 7 :heart: (3 players)

super-ted checks, _brodern_ checks, TEDEM1 bets $4.00, super-ted folds, _brodern_ calls $4.00

 

River: K :diamond: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, TEDEM1 raises to $8.00, _brodern_ calls $8.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...