Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det kan omöjligt vara något värde att spela på Spanien va? Det känns om Spanien kommer ha väldigt dåligt odds efter deras första match. Tunisen tycker jag inte är jätteusla heller fast det kanske bara är jag som tycker det :) Känns som det bara är värt att spela på saudi idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt 1: England kommer troligtvis aldrig slå Sverige i fotboll

 

Roligt 2: Sverige är i åttondelsfinal

 

Roligt 3: Har fått tillbaka suget på poker igen, hur ska jag inte kunna plussa nu?

 

Roligt 4: Ska till Hönö vid Göteborgs skärgård och fira midsommar och bara ha de det gött.

 

Roligt 5: Kommer en kompis hit och ska kolla på film när det ösregnar ute.

 

 

Tråkigt 1: Sverige får Tyskland i åttondelen

 

Tråkigt 2: Kan inte lira poker nu på 1 ½ vecka eftersom jag ska till göteborg.

 

Tråkigt 3: Har ett fult jävla sår på knäet. Lirade fotboll i söndags och geld på det kruttorra gräset och flådde upp hela knäet. Har inte kunnat gå riktigt sen söndags :evil: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag inte spelar nl!

 

 

LAG + degar alla floppar.

 

Jag har två spelsätt, antingen otroligt LAG där jag intalar mig själv att jag har implied odds hela tiden och därför synar pre med allt i samma färg och alla connectors och allt som liknar connectors + mycket mer. Stoppar ofta in degen preflop om motståndaren har under 50bb i stacken. På flop behövs det inte mycket för att jag ska trycka in, ni kan notera att jag ALLTID är underdog. Antingen har jag träffat ett par, drag (här ingår hålstegedrag) eller helt tom men motståndaren gör en minibet/miniraise eller säger "jag tror jag har dig" och höjer lite, eller säger "fan" och ser allmänt dyster ut och sedan höjer mig för att visa tvåpar/set när jag har ställt in med min A hög. Detta brukar alltid sluta med att jag backar 2-3 inköp och sedan försöker övertala de andra att lira FL så jag kan slaska sönder mig och ändå vinna. Jag säger alltid till mig att det var sista gången jag spelade n00b limit men det är ju självklart inte det.

 

 

Tightidioten

 

Till mitt andra spelsätt då. Detta går ut på att jag ska tighta till mig pre och inte spela alla händer. Detta funkar bra till en början och jag spelar bara bra händer. Tar lite blinds här, förlorar ännu mer där osv. Sen kommer handen! Jag får t.ex AJ, KJ, KQ och höjer. Får två syn. Flop kommer JT9 och det blir självklart all in och jag sitter och fiskar med mitt TP när någon har tvåpar/set/stege. Pengarna varar längre med detta spelsättet men det är väldigt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens VM omgång känns intressant. Alla lag har chansen att gå vidare, men vilka blir det då? Ska Italien misslyckas igen? Ska USA kunna knipa andra platsen? Italien känns ju starkare än Tjeckien men man vet aldrig. Tjeckien var totalt urusla mot Ghana i förra omgången och blev överkörda men de måste ryka upp sig efter det bottennappet. Italien har nu även De Rossi borta vilket borde höja laget ett snäpp. Den killen är ju totalt oslipad. Han är en typisk sån spelare som kan klippa en i straffområdet i en VM final när det är 2 minuter kvar. Måtte han inte få spela mer i det här VM:et för Italiens skull. Om vi nu ska sluta klanka ner på De Rossi och bruka lite allvar. Vad jag har läst står det att Italien ska satsa på en offensiv uppställning, Totti ska ta ett steg upp i anfallet och spela tillsamans med Toni och Gilardino. Camoranesi skulle visst hoppa in på högermittfälltet. Tjeckerna då? Det känns som de är revanch sugna efter kollapsen mot Ghana och kanske kanske kan Baros vara med. Men tjeckien med och utan Koller är två helt olika lag. Med Koller i laget får man den starke targetplayern som kan ta emot en boll och hålla i den men Koller kan också göra mål vilket är oerhört jobbigt för ett försvar. Då skriker ni kanske om Lokvenc? han är stor och där slutar jämförelsen med Kolalr. Jag anser att Lokvenc är en dålig fotbollspelare. Men hur ska de lyckas bryta upp Italien? Rosicky säger jag. jag har verkligen blivit imponerad av denna spelare under VM. Vilken fart, vilket skott! Denna matchen handlar till stor del om att Rosicky kan med sin fart och Nedved, som iosf är gammal och inte riktigt lika bra som han brukar, med sin finess bryta upp Italiens utomordentliga försvar. Det kommer inte bli lätt men det kan gå.

 

Italien med det bättre laget och Tjeckien utan Koller borde sluta med en Italiensk seger men Tjeckerna kan överraska. Men med 1.90 på SS så känns det som om man tvingas spela på Italien och det är ju ännu bättre odds på nätet. hittar man 3 ggr pengarna på X så tycker jag det också känns spelvärt! Men mitt tips är alltså Italien vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bara stanna i göteborg över helgen då min polare skulle börja jobba tidigare än beräknat. Bzkt/miami, ska jag försöka palla mig upp till Stockholm så vi kan lira nästa vecka? Vi kan ju snacka om det.

 

italien vinner förresten, var det någon som ryggade på mig? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Liverpool klonkat in Bellamy i truppen. Är det någon spelare att ha egentligen? Okej, han gjorde 17 mål förra sässongen men är han rätt man för Liverpool? Jag tycker inte Bellamy är en spelare som kan prestera på högsta nivå utan är en ok spelare i Premier Leauge. Man får väl bara hoppas jag har fel och Rafa har rätt som han har haft så många gånger innan. Men jag ska ju inte vara så jäkla negativ hela tiden! Nä, lycka till nu Bellamy och ös in mål. YNWA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bara stanna i göteborg över helgen då min polare skulle börja jobba tidigare än beräknat. Bzkt/miami, ska jag försöka palla mig upp till Stockholm så vi kan lira nästa vecka? Vi kan ju snacka om det.

Jag kan när som helst förutom v27 typ, jag är lite slampig av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige Sverige Sverige...

 

Vad hände med grabbarna? Försvaret var som en hönsgård de 20-30 första minuterna och domaren var bedrövlig. Det han gör mot Teddy är ju ofattbart! Tråkigt att henke missar straffen också för då hade blivit lite spännande iallafall... Nu hade vi nog inte vunnit ändå och om inte "Isak" hade storspelat så hade det kunna rinna iväg ordentligt.

 

Men VM är ju inte över för det, idag t.ex har vi ju t.ex Holland - Portugal (som Holland kommer vinna) och England -Ecuador. Ecuador har varit bra men samtidigt så säger det inte så mycket att spöa Costa Rica och Polen. Nä, England vinner. Anledningen är helt enkelt att de är mycket bättre. Sen tycker jag inte Portugal är så bra som alla säger. De har vissa bra spelare men har det någon chans? Du kan jämföra Portugals spelare med alla i Brasilien, Italien eller vilket annat topplag som helst och då tycker jag inte de har någon chans. Portugal får packa väskorna idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag tillbaka! Here we go Betfred!

 

Lycka Till!

 

ty.

 

känns som man kommer döda spelarna här. Var med om världens sjukaste hand nyss. Har JJ höjer pre och får 3-4 calls. Flopp 8cTc7s och alla chekar fram till mig som betar, blir dubbelt c/r och det cappas. Turn 7 alla checkar fram till mig som betar, blir höjd alla synar. River Xc alla checkar jag tar potten :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

känns som man kommer döda spelarna här. Var med om världens sjukaste hand nyss. Har JJ höjer pre och får 3-4 calls. Flopp 8cTc7s och alla chekar fram till mig som betar, blir dubbelt c/r och det cappas. Turn 7 alla checkar fram till mig som betar, blir höjd alla synar. River Xc alla checkar jag tar potten :shock:

 

 

EDIT: Du är väl den enda som inte tagit Betfreds 250 dollars oxå? ta den isåfall. Enkel och bra, har en kompis som plussa typ $1k HU där, kan du ju prova om du är sugen.

 

ja...engelsmännen inte jätteheta på FL SH. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade till slut bara $10. Jag vill itne tråka ut er med badbeat historier men jag måste säga jag hade väldigt otur.

 

Kan man itne få ut hand histories på ett bra sätt? Om jag ska leta upp HH's på betfred tar det x antal år...

 

iallafall, KK höjer och får 3 syn. Flopp: A :diamond: 9 :diamond: 2 :heart: och jag betar får två syn. Turn 6, jag betar och får en syn och river T :diamond: . Här gör jag ett tomigt spel då jag läste fi på färgdrag men orkar inte folda när han betar. Till min förvåning visar han varken A/ eller :diamond::diamond: utan 8 :heart: 7 :heart: ... wp. Annars så var det det vanliga att man floppar tvåpar i bb för att bli utdragen av Q6 på brädan 73QKK med cap på turn. Fick även två sjukt dåligt spelade händer emot mig eller vad sägs om QQ vs JT på AKQ bräda och han höjer mig inte en gång eller AA vs 74s där fi drar in färgen på river men höjer inte :?

Men utöver det var det en trevlig sida! Hejhej dapine förresten! Tänkte sätta mig och leka lite med dig men orkade inte det sen, för du måste väl ha varit dapine123?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej :D dapine321 är jag, är nog den du tänkte på :P Vilken nivå lirar du? vad nickar du? Vad är min image förresten? ;)

 

Jag nickar brodern. Du tog mitt bord nån minut efter att jag hade slutat för jag skulle bara kolla om min "vän var inne och då satt du där :P ("vännen" är alltså inte du ;) ) Jag varierar mellan 1/2 och 2/4, tänkte bara hora in bonusen lite snabbt, men det tar nog lång tid, de verkar ju ha ändrat kravet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket lir idag men iallafall plus $50 på 110 händer. Är väldigt nöjd med mitt spel(som man alltid verkar vara när man råkar plussa :P )

 

Eftersom Betfred inte kan ge ut hh's ska jag försöka knepa ihop en själv.

 

Preflop:

 

:Jc::4d:

 

3 folds, knappen synar, SB, synar, jag(BB) check

 

Flop:

 

:Js::Td::8c:

 

 

SB checks, jag bet, knappen syn, SB höjer, Jag ???

 

 

Är det här ett vik eller trebet? Syn måste väl vara det sämsta?

 

 

Hand 2:

 

Preflop:

 

:Ad::3c:

 

3 folds, Knappen syn, Jag (SB) höjer, BB syn, knappen syn

 

 

Flop:

 

 

:As::8s::9d:

 

Jag bet, BB folds, knappen syn

 

 

Turn:

 

:4c:

 

jag bet, knappen syn

 

 

River:

 

:Ks:

 

Är detta ett läge för bet/fold, check/syn, bet/syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade $40 eller $50 idag. Började att backa en del men tog tillbaka allt av en som med glädje donerade sina pengar. Blev dyrt i början med överpar vs överpar 2 gånger men tog som sagt tillbaka det. Får även säga att jag hade lite flyt också (äntligen!). Klonkade en hålpipa i en monsterpot på river. Hade AQs och det cappades med 5 spelare preflop. På floppen kom JT2 och jag hade bakdörrsfärgdraget. En betar, jag höjer och de andra kör på och cappar, jag synar när potten är monsterstor. På turn kommer något lågt och jag checksynar en bet. Rivern levererar en underbar K och det cappas med 4 spelare. Jag delade potten med en annan AQ då. De andra hade JT och KT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta tight spelat?

 

Jag har :Th::Td: på knappen. Det var bara 5 vid bordet. UTG höjer och CO trebetar, är jag tight som viker TT där? Måste ju nästan setta för att kunan få bra betalat för annars känns det som jag kan ha näst bästa hand ofta, t.ex 843 flop eller bli utbluffad på KJx flop om någon sitter med AQ. Gör jag rätt som viker där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...